Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το σχολείο του μέλλοντος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το σχολείο του μέλλοντος

  • A-
  • A+

Καλημέρα παιδιά. Από σήμερα το μάθημα θα είναι διαφορετικό, καθώς η κάμερα θα πρέπει να είναι διαρκώς στραμμένη πάνω μου –εγώ είμαι ο τηλεαστέρας της τάξης– όπως και το μικρόφωνο προκειμένου να μας παρακολουθήσει σε απευθείας μετάδοση ο Κώστας και η Μαρία από το σπίτι. Δώστε μου, αγαπητά παιδιά, λίγο χρόνο να στείλω τον σύνδεσμο στους συμμαθητές σας για μπορέσουν να συνδεθούν με την ψηφιακή τάξη.

Συγχωρέστε με όμως και πάλι διότι πριν από την εκκίνηση της προγραμματισμένης διά ζώσης και ταυτόχρονα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, πρέπει να πραγματοποιηθεί η προεπισκόπηση του ήχου και της εικόνας, ώστε να επιβεβαιώσω ότι ήχος και εικόνα λειτουργούν σωστά.

Δώστε μου, όμως, ακόμη ένα λεπτό, αγαπημένα μου παιδιά, γιατί θα πρέπει να εγκρίνω την είσοδο κάθε συμμετέχοντα-συμμαθητή σας ξεχωριστά.

Στο σημείο αυτό και πριν ξεκινήσουμε το μάθημα να ενημερώσω τους μαθητές από το σπίτι, «με ακούτε…;», πως έχω τη δυνατότητα διακοπής μετάδοσης του ήχου ή και αποβολής σας από την ψηφιακή τάξη. Στην περίπτωση που σας αποβάλω, μπορείτε να μου κάνετε σχετικό αίτημα επανασύνδεσης και αν το έχω μετανιώσει, θα σας συνδέσω ξανά με την αίθουσα. Μην το θεωρήσετε τηλεοπτικό παιχνίδι που αποχωρούν οι παίκτες… κάθε άλλο.

Κι επειδή η ζωντανή αναμετάδοση αφορά μόνο το μέρος της διδακτικής ώρας που αφιερώνεται στην παράδοση μαθήματος και όχι την εξέταση των μαθητών που βρίσκονται στην τάξη διά ζώσης, έφτασε η στιγμή που θα πρέπει να κλείσω τη σύνδεση για εσάς από το σπίτι. Θα σας συνδέσω ξανά αργότερα, «bye, bye».

Μετά την εξέταση του μαθήματος, επιτέλους να ξεκινήσει και η παράδοση. Ομως πρέπει να μου δώσετε λίγο χρόνο, παιδιά, ώστε να συνδέσω πάλι τους συμμαθητές σας από το σπίτι! Θέλω η Αννούλα να έρθει στον πίνακα να με βοηθήσει σε μια άσκηση στα Μαθηματικά. Μμμ… «Αννούλα, μη μετακινείσαι πολύ, σε βλέπει η κάμερα, δεν πρέπει. Στάσου εκεί, μην πλησιάζεις». Ακούγεται και ο Σωτήρης που θέλει βοήθεια… «έρχομαι, Σωτήρη»… φωνάζουν και τα παιδιά από το σπίτι: «Κύριε, χαθήκατε από την κάμερα»… «Επιστέφω δριμύτερος».

Αναρωτιόμαστε όλοι μας αν αυτό ονειρευόμαστε ως σχολείο του μέλλοντος. Αν η κάμερα και οι προεκτάσεις που συνεπάγονται από την εφαρμογή της, είναι εκείνο που λείπει από το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα και τα σχολεία της χώρας. Η παιδαγωγική ελευθερία είναι ο θεμέλιος λίθος της αγωγής και της εκπαίδευσης εντός της τάξης. Αυτό γκρεμίζεται σήμερα.

*Το κείμενο βασίστηκε στα εδάφια της υπουργικής απόφασης και προσπαθεί να καταδείξει την ανούσια και αντιπαιδαγωγική ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας μέσα από την πρακτική εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος στον μικρόκοσμο μιας σχολικής αίθουσας. Προφανώς τα καίρια ζητήματα είναι το παιδαγωγικό πλαίσιο, η παιδαγωγική και κοινωνική σχέση μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών, το δημοκρατικό σχολείο και η διαφύλαξη της προσωπικότητας και των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών-μαθητών.

*Γιώργος Μακράκης, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος», μέλος Ε.Ε. ΑΔΕΔΥ

ΑΠΟΨΕΙΣ
Η ελευθερία ενός εγκλεισμού
Φαίνεται πως αυτή τη στιγμή της εξέλιξης της πανδημίας στην Ελλάδα αυτό που πλήττει περισσότερο τους ανθρώπους δεν είναι ακριβώς ο κορονοϊός ως πραγματική απειλή, αλλά οι συνέπειες σε μια καθημερινότητα ενός...
Η ελευθερία ενός εγκλεισμού
ΑΠΟΨΕΙΣ
Συλλογική ευθύνη
Μήπως πρέπει κάποιος να επισημάνει στον κ. «παρά τω πρωθυπουργώ» ότι στην κοινωνία μας δεν υφίσταται η έννοια της «συλλογικής ευθύνης» όπως εκείνος το επισήμανε κατά την έκφραση των ευχαριστιών του κατά τη...
Συλλογική ευθύνη
ΑΠΟΨΕΙΣ
Υποψήφιοι... συνταξιούχοι
Αγαπητοί, θα ήθελα να ασχοληθείτε λίγο μαζί μου. Ως τα 70 μου δούλευα, πλήρωνα ΦΠΑ, φόρο επιτηδεύματος και όλα τα συναφή, ήμουν δηλαδή μια ενεργή και καλή πολίτις.
Υποψήφιοι... συνταξιούχοι
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αθέατος ο εργατικός και επαγγελματικός κόσμος για την κυβέρνηση
Η επικράτηση του Covid-19, ως αναμφίβολα μια τεράστια υγειονομική κρίση, έδειξε με ανάγλυφο τρόπο την έλλειψη σχεδίου αντιμετώπισης από την κυβέρνηση.
Αθέατος ο εργατικός και επαγγελματικός κόσμος για την κυβέρνηση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η προέλευση του κορονοϊού και η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος
Στα τελευταία χρόνια έχουν εμφανιστεί παθογόνοι για τον άνθρωπο μικροοργανισμοί σε περιοχές του πλανήτη όπου ήταν μέχρι τότε άγνωστοι.
Η προέλευση του κορονοϊού και η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας