Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μενδώνη: το αποκρουστικό πρόσωπο της α-πολιτιστικής Δεξιάς
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μενδώνη: το αποκρουστικό πρόσωπο της α-πολιτιστικής Δεξιάς

  • A-
  • A+

Οι τελευταίες μέρες πραγματικά συγκλονίζουν για τα δρώμενα στον τομέα του πολιτισμού. Ο Πέτσας, που έχει μάθει να μιλά τα ελληνικά από Linguaphone, μορφάζει απαξιωτικά για το σχόλιο που έκανε ο Σταύρος Ξαρχάκος (τον ήξερε και χθες ο άσχετος;) και αναφέρει με αναίδεια, εν ολίγοις, «δεν πά’ να λέτε ό,τι θέτε, εμείς θα εκλεγούμε ξανά...»! Σε ποιους; Στους ανθρώπους όπου όλη η Ελλάδα έχει αποθέσει την ψυχή της, στα ραδιόφωνα με τις μουσικές, τα βράδια στις τηλεοράσεις, γελάει και κλαίει μαζί τους, κελαηδά η ψυχούλα όλων με τις μελωδίες τους, λαχταρά στις θεατρικές σκηνές, στους χορούς και στα χάπενινγκ.

Σε αυτούς τους ανθρώπους που βραβεύονται στις διεθνείς σκηνές, σε βάρος τους χλευάζει με το γνωστό αποκρουστικό πρόσωπο της γνωστής πια φωτογραφίας η υπουργός α-Πολιτισμού της Ελλάδας. Για τον Κ. Μητσοτάκη, η πολιτιστική δημιουργία αρχίζει από τον γερασμένο πια φίλο της Καλομοίρας και τελειώνει στις αφελείς τσάρκες της Πρωτοψάλτη στις λαϊκές γειτονιές του Κολωνακίου και της Ηρώδου του Αττικού.

Καλλιτέχνες είναι αυτοί που χαιρετούν τον Πρωθυπουργό. Οσοι διεκδικούν την αξιοπρέπειά τους είναι ενοχλητικοί. Βλέπεις πως για τη Μενδώνη πολιτισμός είναι το τέως Βασιλικό Πάρκο στο Τατόι, η Αμφίπολις και τα ξενοδοχεία μπροστά από την Ακρόπολη. Μην ξεχνάμε πως η πρώτη πράξη αυτής της κυβέρνησης για την αναβάθμιση του ελληνικού πολιτισμού ήταν η ουσιαστική καταστροφή των αρχαίων ευρημάτων στον σταθμό του μετρό της Βενιζέλου, έτσι για να πάρει εκατομμύρια ρήτρας ο εργολάβος. Και κάποιοι άλλοι; Και τα παπαγαλάκια έτρεξαν ασμένως από πίσω, ποιος ξέρει γιατί...

Στην περιώνυμη συνέντευξη Πέτσα - Μενδώνη, ολοκληρώθηκε η χυδαιότητα και η βαρβαρότητα, θα έλεγα εγώ, σε βάρος των ανθρώπων του πολιτισμού. Χαντρούλες θέλετε; Χαντρούλες θα σας δώσουμε, επιβεβαιώνοντας ότι πράγματι σας θεωρούμε επαίτες. Αυτά είπαν λίγο ώς πολύ και μάλιστα η Μενδώνη, με απύθμενο θράσος, ανέφερε ψευδώς και πάλι ότι τις είχε τις χαντρούλες έτοιμες από καιρό.

Φοβάμαι ότι μπρος στην αλαζονεία του ψεύδους που τους διακατέχει, στη βαρβαρότητα λόγων και έργων, έχουν χάσει τον μπούσουλα. Είπε η Μενδώνη μαζί με τον Πέτσα ότι οι εργασιακές σχέσεις στον χώρο του πολιτισμού είναι αχαρτογράφητες και πως τώρα αρχίζουν να τις καταγράφουν. Συγγνώμη, η εν λόγω κυρία, δυστυχώς, ήταν επί μια 10ετία, συνολικά, γενική γραμματέας του αντίστοιχου υπουργείου. Δεν πήρε τόσα χρόνια τίποτα μυρωδιά; Δεν κατάλαβε ποτέ τι γινότανε στον χώρο του πολιτισμού;

Γιατί τόσα ψέματα; Αφού στα χέρια της και στου Βρούτση έσκασε η διάλυση του εργοδοτικού σωματείου το 2013 για να μη γίνονται κλαδικές συμβάσεις. Γιατί τόσα ψέματα; Αφού τα υπομνήματα που της έχει καταθέσει η κλαδική οργάνωση των εργαζομένων στον χώρο του πολιτισμού (ΠΟΘΑ) είναι δεκάδες.

Δεν έχει συζητήσει με την ΕΤΕΚΤ και την ΠΑΚΤ για τις εργασιακές σχέσεις στον τομέα των οπτικοακουστικών ανεξάρτητων παραγωγών, δεν ξέρει τη μαυρίλα των εργασιακών σχέσεων, όσων εργάζονται για να γίνονται τα καλοκαίρια τα πανηγύρια ανά την επικράτεια; Δεν γνώριζε από τα προηγούμενα χρόνια την πολυσυνθετότητα του επαγγέλματος του ηθοποιού, των μικρών και μεγάλων σκηνών; Την απλήρωτη πρόβα, ή την πρόβα χωρίς σύμβαση; Δεν γνώριζε για τις χιλιάδες διαφορετικές συμβάσεις και σχέσεις εργασίας σε κάθε επάγγελμα του τομέα του πολιτισμού; Δεν έμαθε ποτέ για τους τραγουδιστές του δρόμου; Για τους ταξιθέτες εποχικών πολιτιστικών δρώμενων που παλεύουν, για να αισθάνονται αξιοπρεπείς εργασιακά, σε εποχική βάση;

Εχει δει ποτέ αυτούς τους άοκνους εργάτες της τέχνης, να πονάνε και να κλαίνε για τη δουλειά τους, για την ψυχή της δημιουργίας που εκπέμπουν και μας αφήνουν άφωνους; Εχει νιώσει ποτέ τι σημαίνει ανεργία στον τομέα αυτό, στον τομέα που είναι η ψυχή της Ελλάδας; Δεν έχει νιώσει τίποτε η Μενδώνη, δεν ξέρει η Μενδώνη, δεν κατάλαβε η Μενδώνη, δεν υπήρχε για τον πολιτισμό η Μενδώνη. Μόνο για τα ξενοδοχεία, ντεκοράκι μπροστά στην Ακρόπολη, για την Αμφίπολη και τα αρχαία του σταθμού της Βενιζέλου. Ηξερε μόνο όλα όσα έκρυβαν και κρύβουν σκοπιμότητες κάθε είδους.

Αυτό όμως είναι το αποκρουστικό πρόσωπο της βάρβαρης Δεξιάς του Κυριάκου...

*Πρώην γ.γ. υπουργείου Εργασίας

ΑΠΟΨΕΙΣ
«Πετάει ο γάιδαρος;» -«Πετάει ακόμη, αλλά σαν κότα»!
Υποτίθεται ότι η Νέα Δημοκρατία ήταν πανέτοιμη να κυβερνήσει τη χώρα με διαφορετικό τρόπο από τον συνήθη πριν ακόμη κερδίσει τις εκλογές. Υποσχόταν ότι έχει αλλάξει και καλούσε τους πολίτες να την...
«Πετάει ο γάιδαρος;» -«Πετάει ακόμη, αλλά σαν κότα»!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μνήμη
Η «ανασυγκρότηση» της κοινωνικής πείρας και της μνήμης της μαζικής κοινωνικής και πολιτικής δράσης του άμεσου παρελθόντος (20ετία) είναι απαραίτητη προκειμένου να «συναντηθεί» με την «επαναστατική θεωρία»,...
Μνήμη
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τα πολλαπλά μηνύματα της εκλογής Μητσοτάκη
Η εκλογή Μητσοτάκη είναι αναμφίβολα μια θετική εξέλιξη, όχι μόνο διότι κινητοποίησε μεγάλο αριθμό ψηφοφόρων του χώρου, αναζωογονώντας το ενδιαφέρον τους για την πολιτική, αλλά και γιατί η Ν.Δ. έχει πλέον έναν...
Τα πολλαπλά μηνύματα της εκλογής Μητσοτάκη
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κυριάκος Μητσοτάκης και Μάρκους Σόντερ. Τι κοινό έχουν;
Κοντολογίς στο ερώτημα τι κοινό έχουν οι Μητσοτάκης και Σόντερ η απάντηση είναι απλή: Θέλουν και οι δυο τους να θεσμοθετήσουν το «πιστοποιητικό εμβολιασμού».
Κυριάκος Μητσοτάκης και Μάρκους Σόντερ. Τι κοινό έχουν;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η κατάρρευση του προεκλογικού αφηγήματος της κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη
Εκείνη η ακραία και ιδιαίτερα βλαβερή για τη χώρα, πολιτική επιλογή του Κ. Μητσοτάκη και της Ν.Δ. βασίστηκε σε τέσσερα μεγάλα ψέματα, τέσσερις απατηλές, όπως αποδείχτηκε, υποσχέσεις.  
Η κατάρρευση του προεκλογικού αφηγήματος της κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας