• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.7°C / 15.2°C
    1 BF
    68%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.6°C / 12.1°C
    0 BF
    75%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    13°C 10.0°C / 16.2°C
    5 BF
    67%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.9°C / 7.0°C
    0 BF
    65%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    1 BF
    81%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.1°C / 11.3°C
    2 BF
    73%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.4°C / 6.2°C
    1 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.4°C / 15.6°C
    2 BF
    77%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 17.5°C
    1 BF
    88%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    3 BF
    70%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.1°C / 17.1°C
    5 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    5 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 16.2°C / 16.2°C
    3 BF
    64%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    7°C 6.9°C / 9.5°C
    2 BF
    87%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.5°C / 12.2°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.8°C / 19.3°C
    1 BF
    80%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.9°C / 15.4°C
    2 BF
    62%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    12°C 8.8°C / 12.1°C
    2 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 7.7°C / 12.2°C
    2 BF
    58%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    1 BF
    73%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μάθημα βασικό: Αλληλεγγύη

  • A-
  • A+

Γύρω στο 1990 μια νηπιαγωγός, σε σχολείο της Φθιώτιδας, εξοικονόμησε χρήματα και προμηθεύτηκε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή για το νηπιαγωγείο της. Σιγά σιγά ενέταξε τη χρήση του στις δραστηριότητες του νηπιαγωγείου· απλά πράγματα, τραβάμε γραμμές, ρίχνουμε χρώμα και γράφουμε κάποια γράμματα.

Ε! Επεσαν να τη φάνε. Γιατί χρησιμοποίησε τα χρήματα για αυτόν τον σκοπό, προβλέπεται – το επιτρέπει η νομοθεσία, δεν θα κάνουν άλλες δραστηριότητες. Και στο αποκορύφωμα διατάχθηκε ένορκη διοικητική εξέταση, ώστε να ελεγχθεί διοικητικά και πειθαρχικά. Πάντοτε οι καινές ιδέες και πρακτικές προβληματίζουν, δημιουργούν αντιρρήσεις, απορρίπτονται· μέχρι να γίνουν κτήμα των πολλών. Και μετά αρχίζουν οι υπερβολές, καθετί το ονομάζουμε καινοτόμα δράση.

Με την πανδημία που ενέσκηψε και το κλείσιμο των σχολείων το υπουργείο Παιδείας εξήγγειλε την υλοποίηση προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με σύγχρονη και ασύγχρονη μέθοδο διδασκαλίας. Ταυτόχρονα θα γίνουν επιμορφωτικά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε να είναι ικανοί να εφαρμόσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Δηλαδή την ίδια περίοδο θα επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί και παράλληλα θα εφαρμόζουν όσα προσέλαβαν, απ’ την ταχύρυθμη επιμόρφωση, για την τηλεκπαίδευση των μαθητών τους.

Σίγουρα η περαιτέρω αξιοποίηση της ψηφιακής εκπαίδευσης-του ψηφιακού σχολείου είναι στα αναμενόμενα· με ζητούμενο το πώς. Τώρα κάποιοι γονείς περιμένουν να συνεχιστούν τα μαθήματα, οι παραδόσεις, να μπουν εργασίες και να βαθμολογηθούν! Αυτές τις προσδοκίες έχουν δώσει οι εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Αν προσπεράσουμε τα τεχνικά θέματα, εγγραφές, αντοχή του Σχολικού Δικτύου, ύπαρξη υπολογιστών, επαρκή γνώση κι ό,τι άλλο, υπάρχει ο προβληματισμός πώς θα γίνουν όλα αυτά με άμεση εφαρμογή· σε πέντε, δέκα μέρες. Ειδικά στην Γ' Λυκείου θα συνεχιστούν τα μαθήματα, θα προχωρήσουν στην ύλη, η οποία θα είναι η ύλη των εισαγωγικών εξετάσεων; Είναι δυνατόν όλα τα Λύκεια, όλοι οι μαθητές κι όλοι οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν, επαναλαμβάνω τόσο άμεσα, την εκπαίδευση με ψηφιακά μέσα. Ή μετά όλοι, υπουργείο γονείς και άλλοι, θα επιρρίψουν στους εκπαιδευτικούς τα όποια προβλήματα. Οπωσδήποτε πρέπει να ελαττωθεί η ύλη και να εξεταστεί η περίπτωση μετάθεσης των εξετάσεων.

Τούτες τις ώρες, μέρες, χρειαζόμαστε όλοι αλληλοϋποστήριξη. Τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να προβληματιστούμε για το μέλλον της εκπαίδευσης. Πώς θα είναι η εκπαίδευση μετά την πανδημία. Για σήμερα μπορούμε να έχουμε όσο το δυνατό μεγαλύτερη επαφή, επικοινωνία, υποστήριξη των μαθητών, των γονιών αλλά και των εκπαιδευτικών. Οποιος τρόπος επιλεγεί, κατά περίπτωση, πρέπει να στοχεύει στην αμφίδρομη επικοινωνία εκπαιδευτικών και μαθητών, έτσι ώστε να μην αποκοπούν. Η εμψύχωση ας είναι προτεραιότητά μας. Τα άλλα είναι εξαγγελίες, με αρκετό εντυπωσιασμό, για μετά.

* συγγραφέας, διδάκτορας Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κάθε χρονιά που ανοίγουν τα σχολεία αλλά (και) φέτος…
Τον τελευταίο χρόνο, που τα σχολεία δεν άνοιξαν ουσιαστικά ποτέ, ένα κλίμα απαισιοδοξίας και κατήφειας απλώθηκε παντού. Είχε προηγηθεί και μισή ακόμα σχολική χρονιά χαμένη και το εκπαιδευτικό πρόβλημα έγινε...
Κάθε χρονιά που ανοίγουν τα σχολεία αλλά (και) φέτος…
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι πανελλαδικές εξετάσεις ως «άγιο δισκοπότηρο» της ελληνικής εκπαίδευσης
Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας δεν υπάρχει καθόλου το ταξίδι, υπάρχει μόνο ο προορισμός. Από το προνήπιο ένα παιδί αντιμετωπίζεται ως ένας ακόμα υποψήφιος για την εισαγωγή του στην τριτοβάθμια...
Οι πανελλαδικές εξετάσεις ως «άγιο δισκοπότηρο» της ελληνικής εκπαίδευσης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το αποτύπωμα της Παιδείας στη μετα-πανδημική εποχή
Τις τελευταίες δεκαετίες σε όλο τον κόσμο γίνεται μια προσπάθεια από πολιτικούς να συνδέσουν την Παιδεία με τις λέξεις «επαρκής» και «επάρκεια». Πονηρές λέξεις. Η χρήση τους νομιμοποιεί ανταγωνισμούς,...
Το αποτύπωμα της Παιδείας στη μετα-πανδημική εποχή
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η παιδαγωγία ως ιδεολογία
Στην εποχή της πανδημίας, το ιδεολόγημα περί απαραίτητης παιδαγωγίας των ανεύθυνων και ανώριμων μαζών εκφράζεται πλέον ρητά.
Η παιδαγωγία ως ιδεολογία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κορονο-κυβέρνηση και κορονο-πορείες
Την περασμένη εβδομάδα, στις 24 Ιανουαρίου, υποτίθεται, ο κόσμος γιόρτασε τη Διεθνή Ημέρα Εκπαίδευσης. Η ημέρα πέρασε απαρατήρητη, μια και εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, μόλις, το 2018....
Κορονο-κυβέρνηση και κορονο-πορείες
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η σπουδαιότητα της Πολιτειακής Παιδείας
Tο δημοκρατικό σχολείο δεν μπορεί παρά να παιδαγωγεί τους μελλοντικούς δημοκρατικούς πολίτες, ώστε αυτοί να είναι ευπαίδευτοι πολίτες. Και αυτό δεν γίνεται χωρίς πολιτειακή παιδεία.
Η σπουδαιότητα της Πολιτειακής Παιδείας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας