• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 14.7°C / 20.1°C
    1 BF
    83%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 10.9°C / 15.8°C
    2 BF
    90%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.0°C / 17.7°C
    5 BF
    80%
  • Ιωάννινα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    12°C 11.4°C / 11.9°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    3 BF
    77%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 10.0°C / 13.8°C
    1 BF
    97%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.4°C / 9.0°C
    4 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 17.4°C
    4 BF
    90%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 17.7°C / 21.4°C
    3 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    17°C 15.9°C / 16.9°C
    1 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.1°C / 20.8°C
    5 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    4 BF
    84%
  • Κεφαλονιά
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    16°C 14.9°C / 15.9°C
    6 BF
    94%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 10.5°C / 11.9°C
    0 BF
    94%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 10.5°C / 11.7°C
    1 BF
    92%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 24.8°C
    4 BF
    81%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 14.0°C / 20.3°C
    1 BF
    97%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.3°C / 17.1°C
    3 BF
    89%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 10.7°C / 14.5°C
    2 BF
    94%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    2 BF
    94%
EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επικοινωνιακά και υποκριτικά σχέδια του ΥΠΑΙΘ για εκπαίδευση εξ αποστάσεως

  • A-
  • A+
Η μνημονιακή παιδεία, με τα τόσα προβλήματα, των περικοπών και της λιτότητας, ξαφνικά μετατρέπεται εικονικά σε τεχνολογική άνοιξη. Επικοινωνιακά και υποκριτικά, παίζοντας με την αγωνία των μαθητών και των γονιών τους, παρουσιάζει ότι όλα προχωρούν και λειτουργούν καλά.

Από την επόμενη μέρα της αναστολής της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ εξήγγειλε την άμεση λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και κάλεσε, σε πρώτη φάση, σε εθελοντικο-υποχρεωτική συμμετοχή τους εκπαιδευτικούς για τηλεμαθήματα. Και ενώ υποτίθεται ότι έχει κλείσει τα σχολεία και τις άλλες εκπαιδευτικές δομές για εκπαιδευτικούς και μαθητές, βομβαρδίζει τους εκπαιδευτικούς με συνεχείς οδηγίες και διατάγματα για να την εφαρμόσει. Η μνημονιακή παιδεία, με τα τόσα προβλήματα, των περικοπών και της λιτότητας, ξαφνικά μετατρέπεται εικονικά σε τεχνολογική άνοιξη. Επικοινωνιακά και υποκριτικά, παίζοντας με την αγωνία των μαθητών και των γονιών τους, παρουσιάζει ότι όλα προχωρούν και λειτουργούν καλά.

Από την άλλη, τα επίσημα στοιχεία, όπως δημοσιεύονται από την ΕΛΣΤΑΤ, είναι ενδεικτικά. Στην ελληνική πραγματικότητα του 21ου αιώνα το 22% των νοικοκυριών στερείται της πρόσβασης στο διαδίκτυο και στις νέες τεχνολογίες. Το ποσοστό αυτό μάλιστα ανεβαίνει ακόμα περισσότερο στις νησιωτικές περιοχές, φτάνοντας στο 31%. Ενας από τους κύριους λόγους για την απουσία πρόσβασης, σύμφωνα πάντα με την ΕΛΣΤΑΤ, είναι το οικονομικό κόστος.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσπερνά πολύ εύκολα αυτή την πραγματικότητα και εξαγγέλλει μαθήματα από απόσταση για όσους έχουν τη δυνατότητα. Αδιαφορεί πλήρως για τον ντε φάκτο αποκλεισμό μιας –διόλου αμελητέας– μερίδας των μαθητών από αυτή τη διαδικασία, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση.

Αντί της πραγματικής και ουσιαστικής στήριξης εκπαιδευτικών και μαθητών η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιλέγει να εξειδικεύσει και να εφαρμόσει το κυβερνητικό δόγμα της «ατομικής ευθύνης» σε συνθήκες «κοινωνικής καραντίνας». Παράλληλα, κρατώντας σε αγωνία χιλιάδες μαθητές, κυρίως αυτούς που θα εξεταστούν στις πανελλαδικές, δεν ανακοινώνει τη μείωση της ύλης, αλλά κρατάει με μισόλογα σε ανασφάλεια μαθητές και γονείς, επιτείνοντας και το ψυχολογικό κλίμα της πίεσης του «εγκλεισμού».

Σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι η εξαγγελία της υπουργού για εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάλιστα σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρείες αποτελεί κίνηση εντυπωσιασμού, καθώς, χωρίς υποδομές, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς μαθησιακό υλικό, χωρίς καλή γνώση του οποιουδήποτε εργαλείου τόσο των διδασκόντων όσο και των μαθητών, δεν μπορεί να υπάρξει εξ αποστάσεως εκπαίδευση με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Στο πλαίσιο αυτό, η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί παρά να είναι σε προαιρετική βάση, ως ένα συμπληρωματικό μέσον που βοηθά να μη χάνεται εντελώς η επαφή των μαθητών με το σχολείο.

Η Εφη Γανιάρη, μέλος του Δ.Σ. του Κέντρου Μελέτης και Τεκμηρίωσης (ΚΕΜΕΤΕ) και πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αθήνας, σημειώνει ότι «σε καμία περίπτωση η “τηλεκπαίδευση” δεν μπορεί να λειτουργήσει επαρκώς με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσει τη ζωντανή διαδικασία της τάξης. Η τηλεκπαίδευση ίσως σε άλλες συνθήκες να είναι ένα εργαλείο που μπορεί να λειτουργήσει επικουρικά με το μάθημα της ζωντανής τάξης, αλλά σε καμία περίπτωση αυτόνομα».

Το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Χρήστος Κουρνιώτης επισημαίνει ότι «Καλούμε, έστω και τώρα, κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ να αποσύρει την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, να σταματήσει να εκβιάζει την κοινή γνώμη και τους μαθητές με τις κάθε είδους εξετάσεις. Να προχωρήσει τώρα σε δραστική μείωση της ύλης και κατάργηση προαγωγικών εξετάσεων. Καμία ουσιαστική ενέργεια, διδακτική ή παιδαγωγική, δεν μπορεί να υπάρξει με κλειστά σχολεία» και συμπληρώνει: «Κανένας δεν υποχρεώνεται να συμμετέχει ως εθελοντής τηλεμαθήματος και δεν είναι επίσης υποχρεωμένος να παρίσταται στο σχολείο του που είναι ουσιαστικά κλειστό, πρώτα γιατί δεν τον καλεί κανένας κι έπειτα γιατί κινδυνεύει η υγεία του!».

Οι εκπαιδευτικοί φορείς υποστηρίζουν ότι το υπουργείο πρέπει άμεσα να προβεί στη μείωση της ύλης, ιδιαίτερα για την Γ΄ Λυκείου, αλλά και στην κατάργηση των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων για φέτος, και να λάβει υπόψη του και για την επόμενη σχολική χρονιά (2020-2021) ότι οι μαθητές των υπόλοιπων τάξεων διδάχθηκαν πλημμελώς την ύλη της τάξης στην οποία βρίσκονται φέτος. Παράλληλα, απαιτείται άμεση στήριξη των οικογενειών των μαθητών, οικονομική στήριξη ειδικά των άνεργων γονέων καθώς και άδειες σε όλους τους γονείς που χρειάζεται να επιμεληθούν των παιδιών τους τις μέρες της επιδημικής κρίσης, χωρίς παρακράτηση μισθών και ενσήμων.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
Είχαν το λόγο τους οι επιτελείς του Υπουργείου. Ήθελαν να πάρουν τη ρεβάνς από τους εκπαιδευτικούς που τόλμησαν, την Άνοιξη που μας πέρασε, σε ποσοστά της τάξης του 90%, να μην εφαρμόσουν όσα το Υπουργείο...
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι Δάσκαλοι την εποχή της Κεραμέως
Η αρμόδια υπουργός πλέκει εκ νέου το αυτοεγκώμιό της, περιγράφοντας ένα σχολείο που ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα λίγο πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Οι Δάσκαλοι την εποχή της Κεραμέως
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το «σχολείο των δεξιοτήτων» υποτιμά την ουσία της μόρφωσης
Οι «δεξιότητες» που κλίνει η Νίκη Κεραμέως σε όλους τους χρόνους και τις πτώσεις αποτελούν αναπαραγωγή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ ● «Κάνουμε πράξη το όνειρο» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ● Ναι, αλλά για ποιους;
Το «σχολείο των δεξιοτήτων» υποτιμά την ουσία της μόρφωσης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αξιολογώντας την αξιολόγηση
Ενώ το υπουργείο δεν έκανε καμία ενέργεια για να οργανωθεί σωστά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενώ δεν προχώρησε σε προσλήψεις εκπαιδευτικών, έρχεται τώρα να δηλώσει το ενδιαφέρον του για τη «βελτίωση του...
Αξιολογώντας την αξιολόγηση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων
Η «απόδοση» των μαθητών και τα «μαθησιακά αποτελέσματα» θα αποτελέσουν κριτήρια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας