Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Νέα επίθε ση στα μαθησιακά δικαιώματα»
EUROKINISSI / ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Νέα επίθε ση στα μαθησιακά δικαιώματα»

  • A-
  • A+

«Τον τελευταίο λόγο για να μην περάσουν αυτά τα μέτρα τον έχουν οι μαθητές, οι φοιτητές, οι εκπαιδευτικοί, οι πανεπιστημιακοί, συνολικά ο λαός μας» τονίζει το ΚΚΕ, αφού προηγουμένως θέτει τους πέντε σαφείς ταξικούς άξονες διακρίσεων

Με αφορμή το προχθεσινό υπουργικό συμβούλιο όπου ο ίδιος ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τις αλλαγές που θα γίνουν μεταξύ άλλων και στα σχολεία αλλά και τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα (όπου ουσιαστικά προωθούνται τα ιδιωτικά ιδρύματα, ειδικά αυτά του εξωτερικού), το ΚΚΕ πήρε θέση καθώς, σύμφωνα με τους ίδιους, «η κυβέρνηση της Ν.Δ. δρομολογεί νέα επίθεση στα δικαιώματα των μαθητών και των φοιτητών, προωθεί παραπέρα την επιχειρηματική λειτουργία των ΑΕΙ, μετατρέπει το σχολείο σε χώρο εκγύμνασης δεξιοτήτων για την αγορά».

Πιο συγκεκριμένα, το Κομμουνιστικό Κόμμα αναλύει ένα προς ένα τα σημεία των κυβερνητικών μεταρρυθμίσεων στον χώρο της Παιδείας, θέτοντας σαφείς τους ταξικούς άξονες διακρίσεων:

  • 1ον. Το νομοσχέδιο πατάει στις ρυθμίσεις του νόμου Γαβρόγλου για το Λύκειο που έχει καταδικαστεί από τη μεγάλη πλειονότητα των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών και προσθέτει νέα ταξικά εμπόδια (τράπεζα θεμάτων, συνυπολογισμός βαθμού και των τριών τάξεων του Λυκείου για το απολυτήριο) στην προσπάθεια που κάνουν τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια. Ο εξεταστικός μαραθώνιος, το άγχος, η συμπίεση του ελεύθερου χρόνου, η αφαίμαξη της τσέπης της λαϊκής οικογένειας για φροντιστήρια θα ενταθούν. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τον περιορισμό των μετεγγραφών αποτελούν ευθεία επίθεση στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που συναντούν σοβαρές δυσκολίες στη φοίτησή τους εκτός τόπου κατοικίας.
  • 2ον. Η προώθηση ενός σχολείου που από την πιο μικρή σχολική ηλικία έως το Λύκειο προωθεί δεξιότητες, αποτελεί αντιδραστική απάντηση στην εξέλιξη της τεχνολογίας και των επιστημών. Η αναγκαία παρακολούθηση νέων εξελίξεων, η απόκτηση νέων ικανοτήτων, μπορεί να γίνεται δημιουργικά μόνο στον βαθμό που το σχολείο δημιουργεί το αναγκαίο μορφωτικό υπόβαθρο γενικής παιδείας, σύνδεσης της θεωρίας με την πράξη, όχι στα λόγια αλλά με διεύρυνση των εργαστηρίων σε κάθε σχολείο, κάτι που σήμερα φαντάζει ανέκδοτο. Επιπλέον, η διαχρονική επιμονή των κυβερνήσεων να διδάξουν επιχειρηματικότητα στους μαθητές από τη νηπιακή ηλικία κιόλας, δείχνει το άγχος της κυρίαρχης τάξης τα παιδιά του λαού να αποδέχονται αδιαμαρτύρητα την επίθεση στη ζωή τους, σήμερα ως μαθητές, αύριο ως εργαζόμενοι.
  • 3ον. Ο πιο στενός έλεγχος του σχολείου για το αν προωθεί τους παραπάνω στόχους, αλλά και το αν αναγκάζει τους γονείς να βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, ονομάζεται από την κυβέρνηση «αξιολόγηση».
  • 4ον. Επιδίωξη της κυβέρνησης είναι να αποδεχτεί ο λαός μας τα χρόνια κενά στη στελέχωση των σχολείων. Η αναφορά στην προτεραιότητα της κάλυψης κενών για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα δείχνει ότι θα παραμείνουν και με τη βούλα του νόμου τα κενά στα υπόλοιπα μαθήματα, σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.
  • 5ον. Προωθείται ακόμα πιο έντονα η επιχειρηματική λειτουργία των Πανεπιστήμιων, που, αντί να προβληματίζονται για το πώς θα συμβάλουν στην απαλλαγή του ανθρώπου από τον μόχθο και τη δεισιδαιμονία, αναζητούν πελάτες-φοιτητές και περιορίζουν την επιστημονική τους δραστηριότητα στα όρια της πατέντας και της καινοτομίας που σύμφωνα και με τον ΟΟΣΑ ορίζεται ως η δραστηριότητα που παράγει προϊόντα προς πώληση.

«Τον τελευταίο λόγο για να μην περάσουν αυτά τα μέτρα τον έχουν οι μαθητές, οι φοιτητές, οι εκπαιδευτικοί, οι πανεπιστημιακοί, συνολικά ο λαός μας» καταλήγει το ΚΚΕ. «Απαίτηση των καιρών είναι ένα σχολείο δημιουργικό, όχι ένα κέντρο εξεταστικό.

Ενα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα αξιοποιώντας και δίνοντας διέξοδο σε όλες τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των νέων. Απαίτηση των καιρών είναι ένα Πανεπιστήμιο που θα δίνει όλη την αναγκαία γνώση μέσα στο πτυχίο, χωρίς το άγχος και το κυνήγι των προσόντων για μια “θέση στον ήλιο”. Σε αυτή την υπόθεση το ΚΚΕ θα δώσει όλες του τις δυνάμεις».

ΑΠΟΨΕΙΣ
Κραυγή αγωνίας από νέους ερευνητές
Ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση ενεργοποίησε τα προγράμματα υποτροφιών για τους υποψήφιους διδάκτορες και τους μετά-διδακτορικούς ερευνητές, υλοποιώντας τον Α' και Β' κύκλο μέχρι τα τέλη του 2018. Πιο συγκεκριμένα, ο α’...
Κραυγή αγωνίας από νέους ερευνητές
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κακοποιώντας την ανώτατη εκπαίδευση
Αυτός είναι ο πολιτικός στόχος της Ν.Δ. και των πολιτικών συμμάχων της. Η χωρίς σεβασμό του επιστημονικού και κοινωνικού ρόλου του δημόσιου πανεπιστημίου και των λειτουργών του, η βίαιη αναπροσαρμογή του...
Κακοποιώντας την ανώτατη εκπαίδευση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ακόμη πιο συγκεντρωτικό το νέο πλαίσιο για τα ΑΕΙ
Η ΕΘΑΑΕ, δεν αναβαθμίζεται, όπως υποστηρίζει η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αντιθέτως αλλάζει ταυτότητα. Τύποις μετατρέπεται σε επιτελικό όργανο δυνάμενο να ασκήσει και εκπαιδευτική πολιτική.
Ακόμη πιο συγκεντρωτικό το νέο πλαίσιο για τα ΑΕΙ
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Συμβόλαιο θανάτου» για τα πανεπιστήμια
Το υπουργείο Παιδείας «πριονίζει τις ρίζες» των δημόσιων ΑΕΙ-ΤΕΙ προωθώντας τάχιστα την ιδιωτικοποίησή τους με μοχλό τη σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση.
«Συμβόλαιο θανάτου» για τα πανεπιστήμια
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η πανεπιστημιακή πραγματικότητα σε Ελλάδα και Ευρώπη διαψεύδει τις νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις
Από τα δεδομένα φαίνεται ότι έχουμε πολύ χαμηλά επίπεδα δημόσιας δαπάνης ως ποσοστό τους ΑΕΠ, δαπάνης ανά φοιτητή και τον χειρότερο δείκτη στην αναλογία φοιτητών προς ακαδημαϊκό προσωπικό.
Η πανεπιστημιακή πραγματικότητα σε Ελλάδα και Ευρώπη διαψεύδει τις νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας