Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Για τα κολέγια
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Για τα κολέγια

  • A-
  • A+

Η νομοθετική πρωτοβουλία για τα κολέγια είναι αποτέλεσμα πολιτικής βούλησης και όχι υποχρέωσης από την Ε.Ε.

Το τελευταίο διάστημα έχει γίνει αρκετή συζήτηση σε όλα τα μέσα ενημέρωσης για τη νομοθετική ρύθμιση των αποφοίτων των κολεγίων, από την οποία εκτιμώ ότι δεν έχουν αποσαφηνιστεί βασικά ζητήματα, ώστε ο κόσμος να κατανοήσει το θέμα πλήρως και σε όλη του την έκταση.

Με την πρόσφατη ρύθμιση ο απόφοιτος ενός κολεγίου τριετούς φοίτησης, που είναι διασυνδεδεμένο με ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού, και ο οποίος έχει π.χ. κάποια ειδικότητα εκπαιδευτικού, δεν είναι αναγκαίο να αναγνωρίσει το πτυχίο του στον ΔΟΑΤΑΠ. Δεν χρειάζεται δηλαδή ν’ αποκτήσει την ακαδημαϊκή ισοτιμία και αντιστοίχιση με τα ελληνικά πτυχία από τον ΔΟΑΤΑΠ! Και τούτο επειδή με την ψήφιση του άρθρου 50 του ν. 4653/2020 αρκεί μια απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού, από μία επιτροπή του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου εκείνος να μπορεί να εργαστεί τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα. Και αυτή η ισοδυναμία στα κολέγια προσφέρθηκε με τον ν. 4635/2019 του περασμένου Οκτωβρίου.

Αν δεν ψηφιζόταν ο νόμος του Οκτωβρίου δεν θα μπορούσε να νομοθετηθεί το προαναφερθέν άρθρο 50, επειδή τα κολέγια έως τότε δεν είχαν επαγγελματική ισοδυναμία!

Επομένως κανένας απόφοιτος κολεγίου δεν πρόκειται να αναγνωρίσει το πτυχίο του ή και το μεταπτυχιακό του (βλέπε πάλι άρθρο 50 του ίδιου ν. 4653/2020) στον ΔΟΑΤΑΠ, αφού του αρκεί η αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων με την οποία μπορεί να κάνει τα πάντα!

Για να δικαιολογηθεί αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης προβάλλεται από την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας η ευρωπαϊκή οδηγία 2005/36/ΕΚ, η οποία όμως δεν συνιστά υποχρέωση. Θα αναφέρω ένα παράδειγμα από τη δουλειά μας: στους εκπαιδευτικούς δίνονται οδηγίες από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και παλιότερα δίνονταν από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για τη διδασκαλία των μαθημάτων, που όμως δεν είναι ποτέ υποχρεωτικές ή εξαναγκαστικές, αλλά διευκολυντικές. Αυτό πιστεύω είναι το νόημα της οδηγίας.

Τέλος και κυριότερο, με βάση το άρθρο 165 της συνθήκης λειτουργίας της Ε.Ε., η οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος βρίσκεται στη αποκλειστική αρμοδιότητα του εκάστοτε κράτους-μέλους. Το άρθρο αυτό στην παραγρ. 1 αναφέρει: «Η Ενωση συμβάλλει στην ανάπτυξη Παιδείας υψηλού επιπέδου, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία μεταξύ κρατών-μελών και, αν αυτό απαιτείται, υποστηρίζοντας και συμπληρώνοντας τη δράση τους, σεβόμενη ταυτόχρονα πλήρως την αρμοδιότητα των κρατών μελών για το περιεχόμενο της διδασκαλίας και την οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς και την πολιτιστική και γλωσσική τους πολυμορφία».

Η διάταξη αυτή της Ε.Ε. συνάδει πλήρως με το άρθρο 16 του Ελληνικού Συντάγματος. Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία είναι αποτέλεσμα πολιτικής βούλησης και όχι υποχρέωσης από την Ε.Ε.

*Εκπ/κός

ΑΠΟΨΕΙΣ
Η ελευθερία ενός εγκλεισμού
Φαίνεται πως αυτή τη στιγμή της εξέλιξης της πανδημίας στην Ελλάδα αυτό που πλήττει περισσότερο τους ανθρώπους δεν είναι ακριβώς ο κορονοϊός ως πραγματική απειλή, αλλά οι συνέπειες σε μια καθημερινότητα ενός...
Η ελευθερία ενός εγκλεισμού
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το σχολείο του μέλλοντος
Καλημέρα παιδιά. Από σήμερα το μάθημα θα είναι διαφορετικό, καθώς η κάμερα θα πρέπει να είναι διαρκώς στραμμένη πάνω μου –εγώ είμαι ο τηλεαστέρας της τάξης– όπως και το μικρόφωνο προκειμένου να μας...
Το σχολείο του μέλλοντος
ΑΠΟΨΕΙΣ
Συλλογική ευθύνη
Μήπως πρέπει κάποιος να επισημάνει στον κ. «παρά τω πρωθυπουργώ» ότι στην κοινωνία μας δεν υφίσταται η έννοια της «συλλογικής ευθύνης» όπως εκείνος το επισήμανε κατά την έκφραση των ευχαριστιών του κατά τη...
Συλλογική ευθύνη
ΑΠΟΨΕΙΣ
Υποψήφιοι... συνταξιούχοι
Αγαπητοί, θα ήθελα να ασχοληθείτε λίγο μαζί μου. Ως τα 70 μου δούλευα, πλήρωνα ΦΠΑ, φόρο επιτηδεύματος και όλα τα συναφή, ήμουν δηλαδή μια ενεργή και καλή πολίτις.
Υποψήφιοι... συνταξιούχοι
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αθέατος ο εργατικός και επαγγελματικός κόσμος για την κυβέρνηση
Η επικράτηση του Covid-19, ως αναμφίβολα μια τεράστια υγειονομική κρίση, έδειξε με ανάγλυφο τρόπο την έλλειψη σχεδίου αντιμετώπισης από την κυβέρνηση.
Αθέατος ο εργατικός και επαγγελματικός κόσμος για την κυβέρνηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας