Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Λεφτά για την παιδεία
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λεφτά για την παιδεία

  • A-
  • A+

Ενα από τα σημαντικά αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι η οικονομική υποστήριξη της εκπαίδευσης. Ας θυμηθούμε το αίτημα 15% για την παιδεία· το σύνθημα «Προίκα για την παιδεία κι όχι για τη Σοφία» (εννοούσαν την προίκα της τότε πριγκίπισσας Σοφίας). Ας αναφέρουμε κι άλλο ένα σύνθημα της Μεταπολίτευσης και αρκετών δεκαετιών «Λεφτά για την παιδεία και όχι για το ΝΑΤΟ».

Οι εκπαιδευτικοί, όλων των βαθμίδων, πέρα από την αύξηση του μισθού τους, ζητούν παράλληλα και την οικονομική υποστήριξη κάθε δομής της εκπαίδευσης. Εδώ περιλαμβάνονται τα σχολικά κτίρια, η δημιουργία και υποστήριξη εργαστηρίων, οι βιβλιοθήκες, οι αθλητικοί χώροι και άλλα. Το σημαντικότερο όλων είναι η πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών. Κάποτε, γνωρίζουμε απ’ την ιστορία της εκπαίδευσης, δεν υπήρχαν εκπαιδευτικοί ώστε να τους προσλάβουν οι κοινότητες για τις ανάγκες των σχολείων τους. Στην εποχή μας, με πληθώρα πτυχιούχων, έχουν να πραγματοποιηθούν προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών από το 2008. Δώδεκα ολόκληρα χρόνια!

Σίγουρα τα χρήματα δεν είναι το παν, είναι όμως αναγκαίος παράγοντας για την καλή λειτουργία της εκπαίδευσης. Κι ούτε το θέμα είναι συντεχνιακό. Η παροχή καλής εκπαίδευσης είναι, πρωτίστως, εθνικό θέμα. Αν οι εκπαιδευτικοί κι οι διευθυντές απασχολούνται με πόσο πετρέλαιο έχει η δεξαμενή του σχολείου, με την ανεπάρκεια της στέγασης, την έλλειψη υλικών, αλλά και αν θα τους φθάσει το δεκαπενθήμερο, τότε δεν πάμε καλά.

Κι επειδή οι μεγάλοι παιδαγωγοί κι οι ποιητές τα έχουν πει σχεδόν όλα, ας ακούσουμε τον Μίλτο Κουντουρά, ο οποίος πριν από 97 χρόνια, το 1923, είπε: «Το Κράτος εξάλλου ας θελήσει επιτέλους να σκεφτεί ότι δεν είναι επιχειρηματίας, που το σχολειό είναι απλώς μαγαζί του κι ο δάσκαλος ο υπάλληλος του μαγαζιού αυτού!» και «Τσιγκουνεύονται λίγα εκατομμύρια τη στιγμή που θα έπρεπε να δώσουν ό,τι έχουν κι ό,τι δεν έχουν για την ψυχική σωτηρία της κοινωνίας αυτής που βρωμάει από διαφθορά και τείνει προς την ολοκληρωτική αποσύνθεση!».

Τούτες τις μέρες πληροφορηθήκαμε ότι το υπουργείο Παιδείας θα χρηματοδοτήσει με 2 εκατ. ευρώ τον χρόνο, αναδρομικά από το 2019, ένα ιδιωτικό θεολογικό Κολέγιο στην Αμερική, το οποίο το εποπτεύει η Αρχιεπισκοπή Αμερικής. Σε αυτό φοιτούν 150 περίπου σπουδαστές κι από αυτούς το 95% χρησιμοποιούν μετά την αποφοίτησή τους την αγγλική γλώσσα. Το κολέγιο αυτό βαρύνεται με ιστορικό οικονομικής κακοδιαχείρισης. Οι δε σπουδαστές πληρώνουν, ως δίδακτρα, πάνω από 20.000 δολάρια. Πέρα από την ενίσχυση της εκπαίδευσης στη χώρας μας, μπορεί το υπουργείο Παιδείας, αν θέλει, να υποστηρίξει τις νεοελληνικές σπουδές σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, καθώς πολλά τέτοια τμήματα είτε κλείνουν είτε υπολειτουργούν. Λεφτά για την παιδεία…

* συγγραφέας, διδάκτορας Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας

ΑΠΟΨΕΙΣ
Διορισμοί εκπαιδευτικών και σύστημα προσλήψεων: το τυρί, η φάκα και το ΙΟΒΕ
Το υπουργείο Παιδείας για το σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών υλοποιεί κατά γράμμα τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ για τα «εργασιακά προσόντα», τις πιστοποιήσεις και τις δεξιότητες που πρέπει «διά βίου» να...
Διορισμοί εκπαιδευτικών και σύστημα προσλήψεων: το τυρί, η φάκα και το ΙΟΒΕ
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι αθέατες πλευρές των εξαγγελιών για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών
Αν οι μόνιμοι αλλά και οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί πέσουν στην «παγίδα» που στήνει το υπουργείο και χωριστούν σε «ομάδες συμφερόντων», αν η αντιπαράθεση, αντί να επικεντρωθεί στην απαίτηση για μόνιμους...
Οι αθέατες πλευρές των εξαγγελιών για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Παιδεία: εκτελούνται κατεδαφίσεις
Το υπουργείο Παιδείας διατρέχει τον κίνδυνο να μετατραπεί, αν δεν έχει ήδη μετατραπεί, σε χώρο καταστροφής και ανακύκλωσης θεσμικών παρεμβάσεων. Κυρίως καταστροφής.
Παιδεία: εκτελούνται κατεδαφίσεις
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τα πανεπιστήμια δεν είναι επιχειρήσεις
Η πρόθεση του υπ. Παιδείας για σύνδεση του 20% της χρηματοδότησης των AEI εντός των ορίων του προϋπολογισμού, με την «αξιολόγηση» σε μια λογική ανταγωνιστικότητας είναι λάθος προσέγγιση.
Τα πανεπιστήμια δεν είναι επιχειρήσεις
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου των μεταθέσεων για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ ή Γιατί Χρειαζόμαστε τον Συνδικαλισμό;»
Ας υποθέσουμε πως παρακολουθούμε το τελευταίο μονόπρακτο του ΥΠΑΙΘ με σαφείς επιρροές από το θέατρο του Παραλόγου (βλ. Ιονέσκο), όπου ο χρόνος, οι κανόνες, ο νόμος, η συνέπεια, η συνέχεια, η λογική έχουν...
«Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου των μεταθέσεων για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ ή Γιατί Χρειαζόμαστε τον Συνδικαλισμό;»
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Συμβόλαιο θανάτου» για τα πανεπιστήμια
Το υπουργείο Παιδείας «πριονίζει τις ρίζες» των δημόσιων ΑΕΙ-ΤΕΙ προωθώντας τάχιστα την ιδιωτικοποίησή τους με μοχλό τη σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση.
«Συμβόλαιο θανάτου» για τα πανεπιστήμια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας