Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παραλογισμός, υποκρισία και στρουθοκαμηλισμός
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παραλογισμός, υποκρισία και στρουθοκαμηλισμός

  • A-
  • A+
Είναι σεβαστό δικαίωμα του καθενός να διαφωνεί ή να μην εκφράζεται από τη συγκεκριμένη διαμαρτυρία στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Νέα Φιλαδέλφεια, είτε στη μορφή είτε στο περιεχόμενό της. Δημοκρατία έχουμε άλλωστε. Από αυτό, όμως, μέχρι του σημείου να ζητείται από κάποιους η κεφαλή αυτών των παιδιών επί πίνακι μεσολαβεί ολόκληρη άβυσσος

Ημουν παρών στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Νέα Φιλαδέλφεια. Δίπλα από την εξέδρα των επισήμων, που επανεμφανίστηκε ύστερα από οκτώ χρόνια στην πόλη μας. Ομολογώ ότι δεν με γοητεύουν οι παρελάσεις. Τις σέβομαι όμως γιατί αυτός είναι ο θεσπισμένος τρόπος με τον οποίο κρατιέται ζωντανός στη συλλογική μνήμη του λαού μας ο αντιφασιστικός αγώνας της πατρίδας μας ενάντια στους κατακτητές.

Και ήμουν εκεί για να τιμήσω ακριβώς αυτόν τον αγώνα, το μονοπώλιο τίμησης του οποίου δεν έχει κανείς, αφού οι τιμώμενοι νεκροί δεν είναι άγνωστοι, είναι οι δικοί μας νεκροί. Είναι ο προπάππους μου που άφησε τα κόκαλά του στην Αλβανία, είναι ο ξάδερφος του παππού μου, που εκτελέστηκε καταδικασμένος τρις εις θάνατον, είναι οι νεκροί που κουβαλά σχεδόν κάθε σπίτι.

Ημουν μπροστά όταν πέρασαν αυτά τα κορίτσια και θεώρησα ότι πρόκειται για κάποιου είδους παράσταση, τον συμβολισμό της οποίας αδυνατούσα να κατανοήσω, αν και λάτρης των Monty Python. Δεν χειροκρότησα, ούτε διαμαρτυρήθηκα, απλώς προσπαθούσα να καταλάβω. Είμαι παλιομοδίτης ίσως. Εχω μάθει εδώ και τρεις δεκαετίες ότι η διαμαρτυρία είναι ταυτισμένη με πανό, προκηρύξεις, σημαίες, συνθήματα και διαδηλώσεις. Ολα αυτά δηλαδή που γίνονταν σχεδόν σε κάθε παρέλαση την περίοδο 2010-2013, χωρίς να διανοηθεί κανείς να σκεφτεί ότι προσβάλλουν τη μνήμη των νεκρών ηρώων μας.

Είναι σεβαστό δικαίωμα του καθενός να διαφωνεί ή να μην εκφράζεται από τη συγκεκριμένη διαμαρτυρία, είτε στη μορφή είτε στο περιεχόμενό της. Δημοκρατία έχουμε άλλωστε. Από αυτό, όμως, μέχρι του σημείου να ζητείται από κάποιους η κεφαλή αυτών των παιδιών επί πίνακι μεσολαβεί ολόκληρη άβυσσος. Μια άβυσσος παραλογισμού, υποκρισίας και στρουθοκαμηλισμού, ιδιαίτερα μάλιστα όταν ακούγεται από επίσημα πολιτικά χείλη.

Παραλογισμού, γιατί σύμφωνα με τα λεγόμενά τους η διαμαρτυρία δεν στρεφόταν στην ιστορική μνήμη και τους αγωνιστές της εθνικής αντίστασης, αλλά στον τρόπο με τον οποίο η πολιτεία επιλέγει να την τιμήσει.

Υποκρισίας, γιατί τα ίδια τα πολιτικά πρόσωπα που ζητάνε την παραδειγματική τους τιμωρία (ανάμεσά τους και ο κύριος Βούρος που το 2010 ψήφισε την υπαγωγή της χώρας μας στο ΔΝΤ) έχουν σοβαρές ευθύνες για το γεγονός ότι τα παιδιά μας έχουν εμπεδώσει ότι θα ζήσουν μια ζωή χειρότερη από εμάς. Στρουθοκαμηλισμού, γιατί, αντί να σκύψει κανείς πάνω στα αίτια της ανυποληψίας στην οποία έχουν περιέλθει οι θεσμοί στα μάτια της νεολαίας, προτιμά να κλείνει τα μάτια και να δημιουργεί απόκληρους.

Μπροστάρης, δυστυχώς, στην προσπάθεια φθηνής πολιτικής εκμετάλλευσης του γεγονότος της παρέλασης μέσω κηρυγμάτων μίσους αναδείχθηκε ο νέος δήμαρχος της πόλης μας Γιάννης Βούρος. Με ένα παραληρηματικό κείμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χαρακτήρισε αυτά τα παιδιά «γελοία υποκείμενα», σημειώνοντας πως «η ταυτοποίηση των αξιολύπητων νεαρών κοριτσιών έχει ξεκινήσει καθώς ο δήμος υποχρεούται να υπερασπιστεί στο ακέραιο την αξιοπρέπειά του».

Αφού πρώτα θέσω τον κύριο Βούρο σε επαγρύπνηση για το γεγονός πως η αξιοπρέπεια της πόλης μας κινδυνεύει περισσότερο από άλλα πράγματα, του αφιερώνω ένα απόσπασμα από το «Αξιον εστί» του Οδυσσέα Ελύτη που γράφτηκε έξι δεκαετίες πριν.

«Δεν μπορώ
η αγχόνη τα δέντρα μου εξουθένωσε
και τα μάτια μαυρίζουν.
Δεν αντέχω
και τα σταυροδρόμια που ήξερα έγιναν αδιέξοδα.
Σελτζούκοι ροπαλοφόροι καραδοκούν.
Χαγάνοι ορνεοκέφαλοι βυσσοδομούν.
Σκυλοκοίτες και νεκρόσιτοι κι ερεβομανείς
κοπροκρατούν το μέλλον».

*Τέως δήμαρχος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας

ΑΠΟΨΕΙΣ
Γιατί είναι προσβλητική η παρέμβαση στην παρέλαση της Νέας Φιλαδέλφειας;
Τι στ’ αλήθεια τιμά τους αγωνιστές; Σίγουρα πολλοί θα συγκινούνταν βαθιά εάν άκουγαν τον ύμνο του ΕΑΜ σε μια παρέλαση, όμως, το 2014 βουλευτές της Ν.Δ., επέκριναν έντονα την ανάκρουση του ύμνου. Το πώς λοιπόν...
Γιατί είναι προσβλητική η παρέμβαση στην παρέλαση της Νέας Φιλαδέλφειας;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ενεργοί πολίτες ή κουρδισμένα στρατιωτάκια;
Ένα πράγμα θα ήθελα να κρατήσουμε. Την ελπίδα ότι τα παιδιά μας δεν θα αναγκαστούν να μεγαλώσουν με έναν αναχρονιστικό θεσμό που επιβλήθηκε στη δική μας γενιά.
Ενεργοί πολίτες ή κουρδισμένα στρατιωτάκια;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η σύγχρονη τέχνη το μόνο αντίδοτο στο σύγχρονο εθνοστεντόν
Ναι το παραδέχομαι, είμαι ενθουσιασμένος με τα 10 «στρατιωτάκια» της υπο-κριτικής τέχνης. Δεν είχαμε ξαναδεί τέτοια αυθάδεια από την ημέρα που ο Σταύρος Ψυχάρης παραδέχθηκε πως ο ΔΟΛ έπαιρνε δάνεια με «αέρα».
Η σύγχρονη τέχνη το μόνο αντίδοτο στο σύγχρονο εθνοστεντόν
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η μεγάλη παρέλαση
Συνήθως πολύ νωρίς το πρωί, στις εθνικές γιορτές, η πόλη είναι σιωπηλή. Κάποια στιγμή ξαφνικά ακούγεται ένα ρυθμικό ταμ ταμ, ένας ξένος ήχος. Σκέφτομαι πως όποιες κι αν είναι οι ενστάσεις, έχουν κι οι...
Η μεγάλη παρέλαση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πικραμένες ιστορίες
Οι μαθητές παντού και πάντοτε είναι παιδιά, και στα τρυφερά σχολικά χρόνια μοναδική σημαία που έχει αξία να διεκδικείται με όρεξη και ισότιμα από όλους είναι εκείνη της αγάπης και της επιθυμίας για τη γνώση.
Πικραμένες ιστορίες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας