Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Κανονικότητα» και στην Παιδεία…
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Κανονικότητα» και στην Παιδεία…

  • A-
  • A+

Διανύουμε την 108η μέρα διακυβέρνησης της Ν.Δ. και το «επιτελικό» κράτος των «αρίστων» έχει αρχίσει να δείχνει τα δόντια του. Η κατάργηση του βάσιμου λόγου απόλυσης, το πετσόκομμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας (που είχαν αρχίσει δειλά δειλά να υπογράφονται σε ολοένα και περισσότερους κλάδους), το αναπτυξιακό νομοσχέδιο και ο αντι-συνδικαλιστικός νόμος, με βάση τον οποίο ο κάθε εργαζόμενος θα είναι μόνος του στο σπίτι του και φυσικά μόνος του απέναντι στην εργοδοσία και θα ψηφίζει ηλεκτρονικά, χωρίς να συμμετέχει σε γενικές συνελεύσεις του σωματείου του και να αλληλεπιδρά με τους συναδέλφους του, είναι τα πρώτα δείγματα της ιδεολογικής αφετηρίας της κυβέρνησης, ότι νόμος είναι το δίκιο του ΣΕΒ και όχι το δίκιο του εργάτη. Για τον λόγο αυτόν, τα συνδικάτα δώσαμε το «παρών» στις απεργιακές κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ (24 Σεπτεμβρίου και 2 Οκτωβρίου).

Και, βέβαια, κατόπιν της παράστασης διαμαρτυρίας ΔΟΕ-ΟΛΜΕ έξω από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλά και της άρνησης της υπουργού να δεχτεί τα συνδικάτα σε συζήτηση στις 4 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα γενικές συνελεύσεις εκπαιδευτικών και, στις 19 Οκτωβρίου, υλοποιήθηκε η ολομέλεια των προέδρων της ΔΟΕ.

Οπως φαίνεται, οι απεργιακές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών θα φουντώσουν, καθώς διεκδικούμε να πραγματοποιηθούν οι 4.500 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή (ΦΕΚ 864/12-03-2019, το ΑΣΕΠ συνέχισε με απόφαση του ΣΤΕ στις 26 Ιούνη τη διαδικασία και κατά την προεκλογική περίοδο), καθώς και οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί στη Γενική Αγωγή, που είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Αγωνιζόμαστε, επιπροσθέτως, ώστε να έχουν ίσα δικαιώματα οι μόνιμοι με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (είχε γίνει ένα θετικό μικρό βήμα από την προηγούμενη κυβέρνηση με την αύξηση της άδειας κύησης των αναπληρωτριών στους 3,5 μήνες).

Παλεύουμε ακόμη να αποσυρθεί το αναπτυξιακό νομοσχέδιο και ο αντι-συνδικαλιστικός νόμος. Επιπλέον, διεκδικούμε εκτός από τους 184 δήμους όπου εφαρμόστηκε αρχικά η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή (ένα πάγιο αίτημα του κλάδου αλλά και της κοινωνίας), να εφαρμοστεί και στους 13 από τους επόμενους 116 (στους οποίους εφαρμόζεται φέτος με το Ν. 4521/2018). Ζητάμε να αποσύρουν την τροποποίηση ΚΥΑ (Φ.15/27268/Δ1/21-02-2019) που εξέδωσαν στις 13-08-2019 εν μέσω καλοκαιριού και εξαίρεσαν με αυτήν τους 13 δήμους! Είμαστε σε επαγρύπνηση, καθώς οι εμπνευστές αυτού του «αφηγήματος» για τη μη εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής καραδοκούν και ενδεχομένως να τη βλάψουν έτι περαιτέρω.

Είμαστε έτοιμοι να ανατρέψουμε και πάλι (όπως το 2014 με τους συλλογικούς μας αγώνες) τη σχεδόν βέβαιη επαναφορά του νόμου για την τιμωρητική αξιολόγηση που άφησε στη μέση ο Μητσοτάκης και με βάση την οποία το 15% των εκπαιδευτικών απολύεται. Παλεύουμε, ώστε ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη να μειωθεί στους 22 (όπως εφαρμόστηκε φέτος στην Α΄ και συνιστά άλλο ένα θετικό μέτρο της προηγούμενης κυβέρνησης) και στις υπόλοιπες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.

Με βασικό γνώμονα την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών μας, πρέπει να στελεχωθούν άμεσα τα πολλά κενά (ενώ οδεύουμε προς το τέλος του Οκτώβρη!) σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής, ειδικής αγωγής (Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, Ειδικά Νηπιαγωγεία, Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ενταξης), σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και βέβαια στα πολλά Ολοήμερα Τμήματα που φέτος δεν λειτουργούν.

Γιατί ο Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Σχολείου που οραματίστηκε και πέτυχε ο Νίκος Φίλης ως υπουργός Παιδείας, με βάση τον οποίο ακόμη και τα παιδιά των ολιγοθέσιων σχολικών μονάδων είχαν ίσα μορφωτικά δικαιώματα, και ως εκ τούτου δικαίωμα να εγγραφούν σε ολοήμερο πρόγραμμα, κατέρρευσε εν μια νυκτί από τη νυν σκληρά νεοφιλελεύθερη και συντηρητική υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Δεν γλίτωσε όμως ούτε η Ερευνα, η οποία μετακόμισε στο υπουργείο Ανάπτυξης, ως εμπόρευμα που τη θεωρούν. Με τη δε εγκύκλιο στις 5-9-2019, σε όσες ολιγοθέσιες σχολικές μονάδες τοποθετείται δάσκαλος ολοήμερου, τοποθετείται μόνο για δύο μέρες! Απαιτείται να επαναπροσληφθούν ψυχολόγοι στα σχολεία (άλλο ένα θετικό μέτρο της προηγούμενης κυβέρνησης) και να συνεχίσει το κράτος να στέλνει βιβλία στις σχολικές βιβλιοθήκες (η προηγούμενη κυβέρνηση δημιούργησε το δίκτυο σχολικών βιβλιοθηκών), γιατί, ανοίγοντας τα παιδιά μας βιβλία, ανοίγουν και παράθυρα στον κόσμο, τον οποίο καλό είναι να τον αντιλαμβάνονται πιο ολόπλευρα.

Δεν θα ανεχτούμε άλλο την εμφανή προσπάθεια της νεοφιλελεύθερης αυτής κυβέρνησης να καταργήσει το άρθρο 16 και να ιδιωτικοποιήσει το ενιαίο δημόσιο και δωρεάν δεκατετράχρονο δημοκρατικό σχολείο που χωρά ΟΛΑ τα παιδιά. Πρέπει να έχουμε σχολεία ανοιχτά στα προσφυγόπουλα και πλήρη πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα υγείας για τα παιδιά-θύματα της θηριωδίας του κάθε λογής και έκφανσης ιμπεριαλισμού.

Αλλα πνίγονται στον τάφο του Αιγαίου και όσα γλιτώνουν, δέχονται τον ρατσισμό ορισμένων, δεν δικαιούνται καν να διαθέτουν ΑΜΚΑ, να εμβολιαστούν ούτε να πάνε σχολείο! Δεν μπορούμε να δεχτούμε την εξίσωση κολεγίων και δημόσιων πανεπιστημίων! Ούτε βέβαια και τη μετάλλαξη του σχολείου σε ίδρυμα εκκόλαψης ρατσιστικών, εθνικιστικών ιδεολογημάτων ή δογματικής κατήχησης όπου μόνο οι άριστοι θα έχουν το δικαίωμα να κρατούν την ελληνική σημαία και να αγαπούν την πατρίδα τους.

*δασκάλα, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπ/κών Πρωτ/θμιας Εκπ/σης Εκπ/κής Περιφέρειας Κύμης, δημοτική σύμβουλος Δήμου Κύμης-Αλιβερίου

ΑΠΟΨΕΙΣ
«Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου των μεταθέσεων για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ ή Γιατί Χρειαζόμαστε τον Συνδικαλισμό;»
Ας υποθέσουμε πως παρακολουθούμε το τελευταίο μονόπρακτο του ΥΠΑΙΘ με σαφείς επιρροές από το θέατρο του Παραλόγου (βλ. Ιονέσκο), όπου ο χρόνος, οι κανόνες, ο νόμος, η συνέπεια, η συνέχεια, η λογική έχουν...
«Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου των μεταθέσεων για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ ή Γιατί Χρειαζόμαστε τον Συνδικαλισμό;»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αρχαιολογία της γνώσης, αξιοποιήσιμη στην εκπαίδευση
Θετική ιδιαιτερότητα, μοναδικής σημασίας, για την εκπαίδευσή μας είναι αναμφίβολα το ότι η χώρα μας είναι η κοιτίδα ενός αξιοποιήσιμου αρχαίου πολιτισμού, του αρχαιότερου στην Ευρώπη, όπου έχει τις ρίζες της η...
Αρχαιολογία της γνώσης, αξιοποιήσιμη στην εκπαίδευση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η πραγματικότητα ενός μύθου
Πρέπει να επιμείνουμε σ’ αυτή τη σπουδαιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος, του καταμερισμού εργασίας και των κοινωνικών σχέσεων που εμπεριέχονται σ’ αυτό, γιατί υπάρχει η τάση να βλέπουμε ως βασική αντίφαση...
Η πραγματικότητα ενός μύθου
ΑΠΟΨΕΙΣ
Είμαστε και με τους ψυκτικούς
Ο ταξικός διαχωρισμός σε όλο το μεγαλείο του. Τα παιδιά των εργατών, των αγροτών, των μικροεπαγγελματιών, αυτών που κατοικούν σε εργατικές συνοικίες να ακολουθήσουν, καλύτερα να συνεχίσουν, τις χειρωνακτικές...
Είμαστε και με τους ψυκτικούς
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η εκλαΐκευση ως υποβάθμιση
Είναι προφανές ότι το μαζικό σχολείο είναι μια ανεπαρκής δημοκρατική κατάκτηση. Ηταν μοιραίο να φτάσουμε σ’ αυτή την κατάληξη; Φυσικά όχι: θα μπορούσαμε να το αποφύγουμε αν το πρόβλημα είχε εντοπιστεί και...
Η εκλαΐκευση ως υποβάθμιση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα: ο θόρυβος και τα προβλήματα
Τα θετικά και τα αρνητικά συμπεράσματα από την «Εκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης 2019» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα: ο θόρυβος και τα προβλήματα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας