Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα ίδια λάθη

Η Μαρία Κίτσου στις «Αγριες μέλισσες»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα ίδια λάθη

  • A-
  • A+

Ξεκίνησε εδώ και κάμποσες ημέρες το νέο τηλεοπτικό πρόγραμμα στους ιδιωτικούς σταθμούς. Εγιναν παρουσιάσεις, τραπέζια, συνάξεις με χάπενινγκ και όλα αυτά που συνηθίζουμε να κάνουμε στην αρχή της περιόδου. Μόνο που ο λογαριασμός έρχεται στο τέλος. Μερικές φορές έχεις την εντύπωση πως μας ενδιαφέρει περισσότερο ο τρόπος επικοινωνίας από το ίδιο το προϊόν.

Δεν θα σχολιάσω τον ενημερωτικό τομέα, τον αθλητικό και τον ευρύτερα ψυχαγωγικό. Στον τελευταίο εντάσσουμε και τα προγράμματα του ζωντανού ανταγωνισμού με περιτύλιγμα το τραγούδι ή τη μόδα. Και τα δύο με αφήνουν αδιάφορο, σε αντίθεση με πολλούς τηλεθεατές. Με ενδιαφέρει όμως η μυθοπλασία. Εχοντας συμπληρώσει στην πορεία μου τις 20 τηλεοπτικές σειρές, πέρα από τις μικρές συμμετοχές, εκτιμώ ότι μπορώ να διακρίνω και να πάρω θέση.

Η δεκαετία του '90 ονομάστηκε «χρυσή» για την ελληνική τηλεόραση. Βέβαια, ο χαρακτηρισμός αφορά την ποσότητα. Δηλαδή υπήρχαν δουλειές και γερά χρήματα για ηθοποιούς, συντελεστές, τεχνικούς, παραγωγούς κ.λπ. Την ποιότητα όμως δεν τη μετρήσαμε όπως θα έπρεπε. Για να μην πω, την προσπεράσαμε. Ηρθε η οικονομική κρίση, τα σάρωσε όλα, και άρχισε η μεγάλη κλάψα του τύπου «περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις».

Η αυτοκριτική ήταν ανύπαρκτη. Ολα εγένοντο πολύ καλά, αλλά κάποιος συνωμότησε, ως συνήθως, για να μας ξεβολέψει απ' τον ψευτοπαράδεισο που βρισκόμασταν. Παράλληλα ο χρόνος έκανε τη δουλειά του. Ο,τι άξιζε έμεινε ακλόνητο. Οχι πολλά τα παραδείγματα. Δεν χρειάζεται να τα αναφέρω διότι μας συντροφεύουν ακόμα. Τα υπόλοιπα τα πήρε ο άνεμος και πολύ καλά έκανε. Στις μέρες μας διαφαίνεται μια ανάκαμψη σε ό,τι έχει να κάνει με την παραγωγή προγράμματος μυθοπλασίας.

Υπάρχει ο κίνδυνος να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος. Δηλαδή την επιπολαιότητα, τη βιασύνη, την ελλιπή προετοιμασία και πάνω απ' όλα την τάση που έχουμε οι ηθοποιοί να βλέπουμε την τηλεόραση σαν μια αγελάδα που θα την αρμέξουμε στα γρήγορα και θα βολευτούμε. Δεν συνειδητοποιούμε τη μεγάλη μας ευθύνη.

Μας βλέπουν εκατοντάδες χιλιάδες μάτια καθημερινά που περιμένουν από εμάς τουλάχιστον μια ζέστη συντροφιά. Αν δεν μας γίνει μάθημα το παρελθόν, θα επαναλάβουμε τα λάθη (αν ήδη δεν τα επαναλαμβάνουμε) στο μέλλον. Η μυθοπλασία στη γλώσσα μας είναι μια δύσκολη υπόθεση. Θαυμάζουμε τα ξένα προγράμματα για την αρτιότητά τους, αλλά όταν μπαίνουμε για δουλειά μάς χτυπάνε την πλάτη οι παλιές μας συνήθειες. Θα είναι κρίμα μεγάλο και άδικο να μην εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία να προχωρήσουμε κοπιάζοντας λίγο περισσότερο.

Θέλω να επαινέσω δημόσια την προσπάθεια που γίνεται στη σειρά «Αγριες μέλισσες». Γνωρίζω καλά πόσο κοπιάζουν όλοι και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει παρά τις οικονομικές δυσκολίες. Τέλος, να συγχαρώ τους άξιους συναδέλφους μου που ζωντανεύουν τα πρόσωπα της σειράς και κατ’ εξοχήν τη Μαρία Κίτσου για την επίδοσή της. Μπράβο της!

ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι «Πουαρό» του πρωινού
Είναι μια αξιοζήλευτη παρέα πέντε ανδρών. Σταθεροί στο ραντεβού τους κάθε πρωί, σε κεντρικό καφέ. Ο άντρας για τον οποίο συζητούν είναι μετρίου αναστήματος και στέκεται πάντα ευθυτενής. Το μουστάκι του...
Οι «Πουαρό» του πρωινού
Λάκης Λαζόπουλος
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η διαπλοκή νόμιζε ότι ξεμπέρδεψε με τον Λάκη Λαζόπουλο
Βλέπω το τρέιλερ του πολυαγαπημένου και ανανεωμένου «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» που επιστρέφει στο Open TV τον Μάρτιο. Ο Λάκης Λαζόπουλος, όταν γράφει, «βυθίζεται». Μπαίνει σε έναν ιδεατό κόσμο, ακούει τις φωνές και...
Η διαπλοκή νόμιζε ότι ξεμπέρδεψε με τον Λάκη Λαζόπουλο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το ανέκδοτο με τον Ιρλανδό και ο Λάκης Λαζόπουλος
Ο Λαζόπουλος εξακολουθεί να βγάζει γέλιο, μολονότι αυτή τη φορά δεν είναι ακριβώς εκείνο που θα ήθελε. Το πρόβλημα είναι γενικότερο και βασανίζει πάρα πολλούς ανθρώπους, έντιμους και καλοπροαίρετους: πώς να...
Το ανέκδοτο με τον Ιρλανδό και ο Λάκης Λαζόπουλος
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από τον «Αλφι» στον Τζέιμς Μποντ
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της δύναμης, του ταλέντου και του επαγγελματισμού του βρετανικού κινηματογράφου, ο σκηνοθέτης Λούις Γκίλμπερτ, που πέθανε στα 97 του χρόνια.
Από τον «Αλφι» στον Τζέιμς Μποντ
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ποιος θυμάται τα «Σύνορα της αγάπης»;
Πριν από έντεκα χρόνια το Γκαζιαντέπ, μια από τις αρχαιότερες πόλεις στον κόσμο, είχε μπει σε εκατοντάδες χιλιάδες ελληνικά σπίτια: ήταν η γενέτειρα της όμορφης Ναζλί Μπακλαβατζίογλου, της κεντρικής ηρωίδας...
Ποιος θυμάται τα «Σύνορα της αγάπης»;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τίτλοι για πτυχίο
Τα ντοκιμαντέρ μού αρέσουν πολύ, το αυτό επιθυμώ και δι’ υμάς. Και ελπίζω στη δημιουργία ενός θεματικού καναλιού με ντοκιμαντέρ, όχι μόνο για τα ζώα -ξηράς και θάλασσας-, αλλά για πόλεις, κοινωνίες, λαούς, ήθη...
Τίτλοι για πτυχίο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας