• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.6°C / 15.8°C
    1 BF
    73%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    10°C 7.5°C / 12.5°C
    2 BF
    78%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.0°C / 16.8°C
    5 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.9°C / 5.3°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    3 BF
    76%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.6°C / 11.9°C
    1 BF
    73%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 2.4°C / 5.1°C
    2 BF
    81%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.3°C / 14.6°C
    2 BF
    73%
  • Ηράκλειο
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 16.8°C
    1 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 12.9°C
    2 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 16.6°C
    5 BF
    67%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 12.9°C / 14.7°C
    3 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    3 BF
    58%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 11.5°C
    0 BF
    66%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.1°C / 12.3°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 13.8°C / 19.3°C
    1 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.2°C / 16.0°C
    1 BF
    66%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 7.1°C / 12.1°C
    1 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.9°C / 12.6°C
    1 BF
    67%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.8°C / 2.8°C
    0 BF
    86%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι συνεντεύξεις αυτοπροσώπως

  • A-
  • A+

Η Ολγα Μπακομάρου θεωρείται –και είναι– η κορυφαία σε συνεντεύξεις δημοσιογράφος. Αυτό έχει καταγραφεί, πάει και τελείωσε. Εκείνο που θα έπρεπε να μας απασχολεί, και κυρίως τα νέα παιδιά που κάνουν τα πρώτα βήματά τους στη δημοσιογραφία, είναι το γιατί. Τι ρωτάει δηλαδή που οι άλλοι δεν το κάνουν;

Αυτή ήταν μια από τις σκέψεις μου όταν αγόρασα το βιβλίο της Μπακομάρου «Ωσεί παρόντες - 26 συνεντεύξεις» (εκδόσεις Αρμός). Οι άλλες σκέψεις πολλές, αφού με την Ολγα είχαμε δουλέψει μαζί στην «Ελευθεροτυπία» και συναντιόμασταν απαραιτήτως κάθε Παρασκευή τη στιγμή που έριχνε την τελευταία ματιά στη σελίδα της με τον τίτλο «Μεγεθύνσεις», όπου κατέγραφε στιγμιότυπα από τη ζωή της Αθήνας – καλλιτεχνική, πολιτική, βιοποριστική... Ψείρα, λέμε.

Δεν άφηνε ούτε κόμμα να της ξεφύγει, κι αν το αφαιρούσες ή το συμπλήρωνες, έπρεπε να της εξηγήσεις το γιατί. Κι όλο θυμόταν κάτι και άρχιζε την αφήγηση, πηγαίνοντας πέρα-δώθε, και μας έλεγε για τις συναντήσεις της, για τον τρόπο που την υποδέχονταν και την αντιμετώπιζαν οι συνεντευξιαζόμενοι, για τα συναπαντήματα με διάφορους καθώς έβγαζε το σκυλί της βόλτα και κυρίως για την κόρη της, που από μωρουδάκι την έσερνε μαζί της στη δουλειά αφού δεν είχε ποιος να κρατήσει τη Ναυσικά της. Εκείνος που κυριολεκτικά κρεμόταν από τα χείλη της ήταν ο Νίκος Καλτσάς που όλο την κέντριζε με τα «πού;» «ποιος;» «γιατί;» και η Ολγα ξεδιπλωνόταν γιατί αγαπούσε τις στιγμές της.

Βλέπω τη φωτογραφία στο εξώφυλλο, τον Αντρέα Παπανδρέου να της ανάβει το τσιγάρο (ιππότης, πρώτα ανάβει η κυρία) και συγκινούμαι επειδή ξέρω ότι με πολύ αγώνα τα κατάφερε όλα. Από το μικροφωνάκι της Ολγας και από τις σημειώσεις στο μπλοκάκι της πέρασαν σπουδαίοι άνθρωποι – Χατζιδάκις, Βάσω Κατράκη, Λουντέμης, Χορν, Ηλιού, Ιόλας, Κουν, Τσαρούχης, Καζαντζίδης, Μερκούρη–, άλλοι δύσκολοι κι άλλοι «ανοιχτό βιβλίο». Η συνέντευξη, ας πούμε, με τον Χατζιδάκι ήταν θαρρείς με το ζόρι. Το επισημαίνει κι η ίδια: «Η ευγένειά του σε κρατάει σε απόσταση, αλλά δέχεται όλες τις ερωτήσεις». Κάνει την ερώτηση και ακούει, δεν τη... βγαίνει στον συνομιλητή της, δεν πουλάει εξυπνάδα, τον αφήνει – εκείνος άλλωστε εκτίθεται.

Και κυρίως τον συναντά, κατά προτίμηση στον χώρο του – αλλιώς κινείται ο κάθε άνθρωπος στο περιβάλλον του. Θα μου πείτε, δεν είχε εφευρεθεί ακόμη η διαδικτυακή επικοινωνία, αυτά τα μέιλ, σκάιπ, μέσεντζερ και όπως διάολο λέγεται η συγκαιρινή μας ευκολία, στα οποία πνίγεται η ματιά, η κίνηση αμηχανίας, η λεπτομέρεια της συμπεριφοράς... Νομίζω πως αυτό είναι το μυστικό της Ολγας: η αμεσότητα, η καλή γνώση του προσώπου που θα συναντούσε και η απομόνωση του «εγώ» της μόλις περνούσε το κατώφλι για τη συνέντευξη. Εγώ αυτά βρήκα στο εξαιρετικό βιβλίο της Μπακομάρου για το πώς γίνονται οι συνεντεύξεις. Οι νέοι συνάδελφοι το χρειάζονται για να διδαχθούν περισσότερα.

Και οι αναγνώστες, για να θυμηθούν με τον καλύτερο τρόπο προσωπικότητες που έγραψαν ιστορία.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δύο θάνατοι: του Σάμη και των βιβλίων
Ο εκδότης Σάμης Γιαβριηλίδης ήταν άτυχος. Μέχρι την τελευταία του στιγμή, πάλεψε για να αντιστρέψει την οικονομική κατάσταση. Αν ζούσε, ίσως και να τα κατάφερνε.
Δύο θάνατοι: του Σάμη και των βιβλίων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αναγνώσματα και λαϊκές βιβλιοθήκες
Στην Ελλάδα, τα λαϊκά πανηγύρια αποτελούσαν έναν προθάλαμο για φτηνά παιχνίδια, βιβλία, εικονίσματα και άλλα φτηνά είδη, μια που η πελατεία των πανηγυριών δεν είχε παρά μόνο περιορισμένες οικονομικές...
Αναγνώσματα και λαϊκές βιβλιοθήκες
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τα «Ματωμένα χώματα» της Διδώς Σωτηρίου και η αρχαία Έφεσος
Στο μυθιστόρημα «Ματωμένα χώματα», της Διδώς Σωτηρίου, παρουσιάζεται ο βίος και η πολιτεία του Μανώλη Αξιώτη, δουλευτή της εύφορης μικρασιατικής γης, από το χωριό Κιρκιντζέ κοντά στην αρχαία Έφεσο.
Τα «Ματωμένα χώματα» της Διδώς Σωτηρίου και η αρχαία Έφεσος
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η διυποκειμενική φύση των ηθικών και πολιτικών αρετών
Η Pelluchon εκκινεί από την έννοια του προσώπου, αντιλαμβανόμενη την εαυτότητα ως μια δυναμική υπαρκτική κατάσταση που ανατροφοδοτείται διαρκώς χάρη στην ιδιότητά μας ως όντων αναγνωρίσιμων από άλλα ισάξια...
Η διυποκειμενική φύση των ηθικών και πολιτικών αρετών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο συγγραφέας του πολιτισμού, Μήτσος Κασόλας
Ο τόπος του Μήτσου Κασόλα, της οικογένειας Κασόλα αλλά και των ηρώων του, Πρίγκιπα, Αγγελίνας και Γερακίνας: Κοίταζε ολόγυρα τον Κουμαριά, το όρος Παναιτωλικό, που ξεκινούσε από το Αγρίνιο και έφτανε...
Ο συγγραφέας του πολιτισμού, Μήτσος Κασόλας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας