• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 5.8°C / 12.3°C
    2 BF
    75%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    6°C 3.0°C / 8.3°C
    0 BF
    70%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.0°C / 12.3°C
    1 BF
    65%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 4.9°C
    2 BF
    87%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    5°C 3.0°C / 7.3°C
    2 BF
    75%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.6°C / 2.8°C
    2 BF
    74%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 5.7°C / 11.2°C
    1 BF
    76%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.8°C / 13.1°C
    3 BF
    73%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.9°C / 1.9°C
    4 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.8°C / 13.4°C
    2 BF
    62%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.6°C / 9.6°C
    3 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.6°C / 13.6°C
    2 BF
    64%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.5°C / 5.5°C
    1 BF
    75%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.5°C / 9.0°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 5.8°C / 13.2°C
    0 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    10°C 7.3°C / 12.5°C
    2 BF
    69%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    8°C 2.7°C / 7.7°C
    1 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 3.7°C / 8.4°C
    2 BF
    67%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.2°C / -0.2°C
    1 BF
    77%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα 13 «ράβε-ξήλωνε» στην Παιδεία

  • A-
  • A+

Επιγραμματικά οι δηλώσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης της Ν.Δ., όπως τις καταλάβαμε οι εκπαιδευτικοί:

1. Επαναφορά της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Επιπλέον βάση από τις σχολές. Ο αριθμός των φοιτητών θα καθορίζεται από τα ΑΕΙ. Ετσι, επιτυγχάνεται η μείωση των εισακτέων. Να λοιπόν που χρειάζονται τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και τα κολέγια.

2. Εξεταστικό κέντρο το Λύκειο (αλλά και το Γυμνάσιο). Επαναφορά Τράπεζας Θεμάτων. Ολα τα μαθήματα όλων των τάξεων θα εξετάζονται στις τελικές εξετάσεις, σε βάρος του διδακτικού χρόνου, και θα μετρούν στο απολυτήριο. Ετσι, λίγοι θα το λαμβάνουν και θα έχει αξία.

3. Επαγγελματική εκπαίδευση χαρισμένη στις επιχειρήσεις. Η μαθητεία φεύγει από τα ΕΠΑΛ και πάει στη Γ.Γ. της «διά βίου». Κάθε ΕΠΑΛ έχει συμβούλιο με τη συμμετοχή των τοπικών επιχειρήσεων, που καθορίζει ειδικότητες και πρόγραμμα. Αυτοί ξέρουν τις ανάγκες τους καλύτερα άλλωστε.

4. Δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, ναι, αλλά υλοποίηση ανάλογα με τη «διάθεση Πατούλη».

5. Επαναφορά τιμωρητικής ατομικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σύνδεση με μισθό και βαθμό, για να επιβιώνουν μόνο οι «άξιοι».

6. Εξωτερική αξιολόγηση σχολείων, που θα οδηγήσει στον ανταγωνισμό και στην κατηγοριοποίηση. Μερικά μπορεί να περιθωριοποιηθούν και να κλείσουν. Και τι με αυτό; Η κυβέρνηση ασχολείται άλλωστε μόνο με τους «άριστους».

7. Κατάργηση του νέου θεσμού των ΠΕΚΕΣ, επαναφορά σχολικών συμβούλων. Από τον συλλογικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό και τη δράση, στην ατομικότητα και στον ρόλο αξιολογητή του εκπαιδευτικού όπως με το Π.Δ. 152/13.

8. Από την ανάπτυξη όλων των σχολείων, στην καθιέρωση επιλεκτικών πρότυπων σχολείων παντού. Γιατί ενδιαφέρουν οι λίγοι και όχι οι πολλοί.

9. Θα αναβαθμιστεί ο διευθυντής σε απόλυτο άρχοντα του σχολείου, θέτοντας στο περιθώριο τον σύλλογο διδασκόντων.

10. Θα θεσμοθετηθεί ξανά το χρονικό όριο του Ν+2 για να ολοκληρώνουν οι φοιτητές/φοιτήτριες τις σπουδές τους, γιατί αλλιώς κοστίζουν. Δεν ενδιαφέρουν οι περιπτώσεις των εργαζόμενων φοιτητών/-τριών. Αλλωστε, όταν αυτό είχε ξαναθεσμοθετηθεί επί Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου, είχαν λυθεί όλα τα θέματα των πανεπιστημίων.

11. Θα καταργηθεί το πανεπιστημιακό άσυλο, «της ανομίας». Αν πάρει μαζί του και τις ιδέες αλλά και τις κινητοποιήσεις, θα έχει πράγματι πετύχει τον στόχο του!

12. Μεταπτυχιακά: όλα επί πληρωμή, γιατί όταν δεν πληρώνεις δεν έχει αξία.

13. Τέλος, όσον αφορά τους διορισμούς εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δεν μπορέσαμε δυστυχώς να αποφύγουμε τις 4.500 στην Ειδική Αγωγή, αφού ο ΣΥΡΙΖΑ τις είχε φέρει στο τελικό τους στάδιο, αλλά για τις 10.500 της Γενικής Εκπαίδευσης, θα μελετήσουμε τις ανάγκες και θα λύσουμε το θέμα των αναπληρωτών. Εχει 1 πιθανότητα στις 5 να λυθεί.

Για την αντιγραφή Θέμης Κοτσιφάκης, εκπαιδευτικός

ΥΓ. Σίγουρα η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θα έχει μια αποκρυσταλλωμένη άποψη που τη σχημάτισε στις 15 ημέρες της διακυβέρνησης του υπουργείου, αφού πρώτα συνομίλησε με τους εκπαιδευτικούς, με τους γονείς, με την κοινωνία. Αφού έθεσε όλες τις αλλαγές στο πλαίσιο ενός δημοκρατικού διαλόγου και εκφράζει το σύνολο ή έστω την πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας… Το μόνο σίγουρο βέβαια «για εμάς τους εκπαιδευτικούς» είναι ότι την πολιτική τού «ράβε-ξήλωνε, δουλειά να μη σου λείπει» την έχουμε βιώσει για τα καλά. Η πρωτοτυπία στο σημείο αυτό έγκειται στην προαναγγελία για το ξήλωμα ακόμα και αλλαγών που δεν έχουν προλάβει καν να εφαρμοστούν! Αυτοί που ζητούσαν αξιολόγηση πριν από κάθε νομοθετική πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ τώρα απλά ετοιμάζονται να ξηλώσουν νόμους που αποτελούν σημαντικές κατακτήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επιβεβαιώνεται έτσι ότι για τη Ν.Δ. «άριστο είναι ό,τι εμπίπτει στο πλαίσιο του νεοφιλελεύθερου προτάγματος»…

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η διαστρέβλωση της γλώσσας
Ποτέ άλλοτε σε αυτή τη χώρα το «νόμιμο» δεν ήταν σε τόσο μεγάλη αντιδιαστολή με το «ηθικό». Συνεχώς παράγεται μια «νομιμότητα» που αντιστρατεύεται και τη λογική και την ηθική και μια «πραγματικότητα» που δεν...
Η διαστρέβλωση της γλώσσας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ποιος (συμβουλεύει) ποιον
Μιλώντας στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, ο εκπρόσωπος της Ν.Δ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος ανέπτυξε τις βασικές προτεραιότητες της για τα ΑΕΙ. Ο προσεκτικός παρατηρητής θα διαπιστώσει ότι κάθε πρόταση. συνοδεύεται...
Ποιος (συμβουλεύει) ποιον
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τα «ζαχαρωμένα» λόγια της Υπουργού Παιδείας δεν μπορούν να κρύψουν τις απειλές της
Με την πεποίθηση ότι οι λέξεις μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο μόνο αν μετατραπούν σε κινητήρα δράσης οι Δάσκαλοι με το «Δ» κεφαλαίο συνεχίζουν να πιστεύουν ότι μπορούν «τον κόσμο εμείς να φέρουμε στα μέτρα τους...
Τα «ζαχαρωμένα» λόγια της Υπουργού Παιδείας δεν μπορούν να κρύψουν τις απειλές της
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
Είχαν το λόγο τους οι επιτελείς του Υπουργείου. Ήθελαν να πάρουν τη ρεβάνς από τους εκπαιδευτικούς που τόλμησαν, την Άνοιξη που μας πέρασε, σε ποσοστά της τάξης του 90%, να μην εφαρμόσουν όσα το Υπουργείο...
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Νίκη Κεραμέως βιάζεται να υποδυθεί το ρόλο αυτής που γελά καλά επειδή γελά τελευταία
Άμεση ήταν η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος. Σήμερα διοργανώνεται πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και παρεμβάσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλες τις πόλεις της χώρας.
Η Νίκη Κεραμέως βιάζεται να υποδυθεί το ρόλο αυτής που γελά καλά επειδή γελά τελευταία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο πόλεμος για την αξιολόγηση-εκχέρσωση του δημόσιου σχολείου ξαναρχίζει!
Το υπουργείο Παιδείας επιχείρησε επανειλημμένα να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς, απειλώντας άμεσα ή έμμεσα με ποινές.
Ο πόλεμος για την αξιολόγηση-εκχέρσωση του δημόσιου σχολείου ξαναρχίζει!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας