Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κάτω απ' τα αστέρια
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κάτω απ' τα αστέρια

  • A-
  • A+

Είναι πολλά τα καλοκαίρια που έχουν περάσει και ποτέ δεν στερεύει η επιθυμία των θεατρίνων για εξορμήσεις στα θέατρα της πρωτεύουσας και της περιφέρειας. Η ιδιαιτερότητα της θεατρικής παράστασης κάτω απ' τα αστέρια (όταν δεν βρέχει) είναι η ετήσια πρόκληση για ηθοποιούς και θεατές.

Προσωπικά έχω γυρίσει την Ελλάδα κάμποσες φορές με ρεπερτόριο διαφορετικό και ανακαλύπτω ότι το ξεβόλεμα από την κλειστή αίθουσα, όπου αισθάνεσαι πιο προστατευμένος, προσθέτει ευθύνες αλλά και γοητεία. Η χώρα μας διαθέτει κάθε καλοκαίρι κάμποσα φεστιβάλ (!) στο πλαίσιο των οποίων πραγματώνονται και οι παραστάσεις μας. Οι περισσότεροι χώροι δεν είναι και οι πιο κατάλληλοι για θέατρο, αλλά παρ' όλα αυτά όταν μπαίνει η ανάσα του κοινού ξεχνιούνται όλα!

Υπερασπίζομαι την άποψη ότι το θέατρο είναι λαϊκή υπόθεση, δηλαδή διπλά δύσκολο το εγχείρημα όταν πρέπει να επικοινωνήσεις με ανθρώπους χωρίς να απαιτείς πιστοποιητικά πνευματικότητας. Τα μεγάλα φεστιβάλ της Επιδαύρου και της Αθήνας έχουν φυσικά τις προϋποθέσεις να φιλοξενούν παραστάσεις οι οποίες προστατεύονται, κατά κάποιον τρόπο, και επικοινωνιακά και οικονομικά. Αν έχουν αντίκρισμα ή όχι θα κριθεί από το κοινό και τον χρόνο. Τα δύσκολα αρχίζουν όταν φεύγουμε από την αγκαλιά της κρατικής προστασίας και ανοίγουμε ταμείο.

Κι όμως, το θέατρο αφήνει ισχυρό ίχνος εκεί που συνήθως δεν το περιμένουμε. Στους ανυποψίαστους! Στους μη ειδικούς! Στους ανθρώπους που δίνουν το μεροκάματό τους για να κάνουν ένα ζωογόνο διάλειμμα στην καθημερινότητά τους. Που επιθυμούν κατά κάποιον τρόπο, έστω και χωρίς να το καταλαβαίνουν, να μοιραστούν μαζί μας ένα δίωρο κι ας είναι απλά ψυχαγωγικό (άλλη παρεξηγημένη λέξη).

Περιχαρακωμένοι στον κόσμο μας εμείς οι καλλιτέχνες δεν παίρνουμε χαμπάρι ότι αρκετές φορές οι θεατές μας προπορεύονται! Είναι τυχαίο ότι υπάρχουν το καλοκαίρι που περνάμε δύο παραστάσεις με έργα των μεγάλων κλασικών που κάνουν μεγάλη επιτυχία;

Ο Σέξπιρ με το «Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας» (Αιμίλιος Χειλάκης, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Αθηνά Μαξίμου) και ο Μολιέρος με τον «Κατά φαντασίαν ασθενή» (Πέτρος Φιλιππίδης). Μήπως αυτοί ήξεραν κάτι παραπάνω;

ΑΠΟΨΕΙΣ
Επαναπροσεγγίζοντας τον «συγγραφέα»
Αναφέραμε ήδη πως μετά το 2004 η τάση στην ελληνική σκηνή για ένα θέατρο όπου το κείμενο ή ο συγγραφέας αποκτούσαν περιφερειακή λειτουργία υπήρξε σχετικά έντονη.
Επαναπροσεγγίζοντας τον «συγγραφέα»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Για την Άννα Κοκκίνου: ο αδιάκοπος μόχθος που τώρα μένει άστεγος
Σε ένα σκοτεινό στενό, κάτω από τους πρόποδες της Ακρόπολης, δυο βήματα από το αρχαίο θέατρο του Διονύσου του Ελευθερέως, βρίσκεται, ακόμη ζωντανό, το θέατρο Σφενδόνη.
Για την Άννα Κοκκίνου: ο αδιάκοπος μόχθος που τώρα μένει άστεγος
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Επίδαυρος ανοίγεται σε νεότερους καλλιτέχνες και σκηνικά ρεύματα
Το ελληνικό θέατρο στον 21ο αιώνα - Ε΄ ΜΕΡΟΣ Το ζήτημα της ταυτότητας απασχόλησε το ελληνικό θέατρο ως μέρος της γενικότερης διαδικασίας...
Η Επίδαυρος ανοίγεται σε νεότερους καλλιτέχνες και σκηνικά ρεύματα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Στο πνεύμα της αναζήτησης
Φωτεινές εξαιρέσεις στο μάλλον μονότονο τοπίο της ελληνικής σκηνής, στα τέλη του περασμένου αιώνα, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός με τις εκρηκτικά πρωτότυπες προτάσεις του και ο Θόδωρος Τερζόπουλος, ο πλέον...
Στο πνεύμα της αναζήτησης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σύγχρονη, εναλλακτική σκηνή
Φωτεινά παραδείγματα η ερευνητική ματιά του Λευτέρη Βογιατζή στη «Νέα Σκηνή», η underground μεταμοντέρνα προσέγγιση του Γιάννη Κακλέα στον «Τεχνοχώρο» και η παράτολμη πρωτοπορία του Γιάννη Χουβαρδά στο...
Σύγχρονη, εναλλακτική σκηνή
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η ταυτότητα και οι κώδικες της νεοελληνικής σκηνής
Ενα πιθανόν από τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα της θεατρικής έρευνας στο μέλλον θα σχετίζεται με το τι ώθησε το ελληνικό θέατρο των πρώτων χρόνων του νέου αιώνα σε αυτήν την εκρηκτική άνθηση.
Η ταυτότητα και οι κώδικες της νεοελληνικής σκηνής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας