• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.0°C / 34.0°C
    5 BF
    31%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 30.6°C / 36.5°C
    4 BF
    35%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    35°C 35.0°C / 36.5°C
    1 BF
    37%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    2 BF
    32%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.9°C / 34.1°C
    5 BF
    33%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 31.0°C / 33.2°C
    2 BF
    30%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 27.4°C / 31.5°C
    2 BF
    26%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 35.2°C / 35.2°C
    2 BF
    15%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.8°C / 30.4°C
    5 BF
    57%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.2°C / 31.9°C
    4 BF
    45%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 27.4°C / 27.8°C
    5 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.5°C / 28.5°C
    3 BF
    66%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 30.9°C / 30.9°C
    0 BF
    70%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 32.3°C
    2 BF
    27%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 32.8°C / 34.9°C
    2 BF
    18%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 29.3°C / 30.8°C
    5 BF
    55%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.2°C / 33.0°C
    4 BF
    27%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    32°C 32.3°C / 32.3°C
    4 BF
    35%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 30.7°C / 33.4°C
    3 BF
    15%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    1 BF
    32%

Οι παλιομοδίτικες γαλανόλευκες με τον μαύρο δικέφαλο και τη χρονολογία «1914» που κυριάρχησαν στη μάχιμη «πάνω πλατεία»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το πεζοδρόμιο του ελληνικού αλυτρωτισμού

  • A-
  • A+

Παρακολουθώντας το χθεσινό συλλαλητήριο σε ζωντανή μετάδοση μέσω ΣΚαΪ, ήταν αδύνατο να μη συγκρίνεις τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κάλυψής του μ’ εκείνα των επεισοδίων της 29ης Ιουνίου 2011 για το «μεσοπρόθεσμο», στον ίδιο ακριβώς χώρο. Τότε, οι κάμερες εστίαζαν στην αιχμή ακριβώς των τεκταινομένων: την εμπροσθοφυλακή των διαδηλωτών που συγκρούονταν με τα ΜΑΤ.

Τηλεπαρουσιαστές και ρεπόρτερ επικεντρώνονταν στα ξηλωμένα πλακόστρωτα και τις μολότοφ, απαιτώντας μεγαλόφωνα την πάταξη των «ταραξιών» και παρακάμπτοντας το ουσιαστικό διακύβευμα της αναμέτρησης, δίχως, εννοείται, την παραμικρή ευαισθησία για τις επιπτώσεις της (απείρως μαζικότερης κι ανεξέλεγκτης) ρίψης δακρυγόνων στον κύριο όγκο -όχι απλά τις παρυφές- του συλλαλητηρίου. Χθες, απεναντίας, αποφεύχθηκαν προσεκτικά τα γκρο πλαν, αφήνοντας τους θεατές ν’ αναρωτιούνται τι ακριβώς συμβαίνει, ενώ δεν έλειψαν ακόμη και «εξηγήσεις» πως οι μαυροφορεμένοι που τα έσπαγαν με τις γαλανόλευκες και τις Βεργίνες ανά χείρας ήταν στην πραγματικότητα επίβουλοι... αντιεξουσιαστές!

Οταν κλείνεις τα μάτια ακόμη και μπροστά σ’ ένα πλούσιο θέαμα, όταν αυτό σου χαλάει τη γραμμή, άντε μετά να φωτίσεις την ουσία των γεγονότων: την ηγεμονική παρουσία της επιθετικής Ακροδεξιάς στην εναρκτήρια προεκλογική συγκέντρωση της ενιαίας Δεξιάς. Γιατί, αν κάτι έδωσε υπόρρητα τον τόνο στο χθεσινό συλλαλητήριο, αυτό ήταν η μεγαλόφωνη επίδειξη όχι του «Σκοπιανού», αλλά του ελληνικού επεκτατισμού.

Οι κύριοι και οι κυρίες που έδωσαν λ.χ. το χρώμα στην κεντρική εξέδρα, μασκαρεμένοι σαν μακεδονομάχοι, ανήκουν στην «Παμμακεδονική Ενωση Μακεδονικού Αγώνα Ελλάδας-Αυστραλίας», η ιστοσελίδα της οποίας «διεκδικεί πολιτισμικά, εθνογραφικά και ιστορικά» τη μισή ΠΓΔΜ (Μοναστήρι, Γευγελή, Στρώμνιτσα, Κρούσοβο, Αχρίδα) − και, μαζί μ’ αυτή, τη βουλγαρική Μακεδονία του Πιρίν (Πετρίτσι, Ανω Τζουμαγιά [νυν Μπλαγκόεβγκρατ), την Ανατολική Ρωμυλία, την Κωνσταντινούπολη, τη Μικρά Ασία, τον Πόντο, την Κύπρο και τη Βόρεια Ηπειρο! Οσο για τις παλιομοδίτικες γαλανόλευκες με τον μαύρο δικέφαλο και τη χρονολογία «1914» που κυριάρχησαν στη μάχιμη «πάνω πλατεία», δεν είναι παρά τα σύμβολα της «βορειοηπειρωτικής αυτονομίας» −της παραδοσιακής, δηλαδή, διεκδίκησης της Νότιας Αλβανίας ως «αλύτρωτου» ελληνικού εδάφους.

Οπως συμβαίνει όμως συχνά με τους αλυτρωτισμούς, και δη όσους αντλούν την αυτονομιμοποίησή τους από την «Ιστορία» δίχως πραγματική πληθυσμιακή βάση, οι μακεδονομάχοι μας πιάνονται ν’ αντιφάσκουν κι εδώ με τις ίδιες τους τις διακηρύξεις: το έντυπό τους, «Φωνή των Μακεδόνων», φέρει τον τίτλο του όχι μόνο στα ελληνικά και τα αγγλικά, αλλά και στην ακατονόμαστη «μη μακεδονική» ψευτογλώσσα: Глас на Македонците (Γκλας να Μακεντόντσιτε). Μήπως είχε δίκιο εκείνος ο εθνάρχης που ισχυριζόταν ότι γίναμε ένα απέραντο φρενοκομείο;

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ποια πατρίδα, ποια παρηγοριά;
Η Κυριακή αυτή ήταν περίεργη. Στην αρχή ξεκίνησε με έναν ήλιο όλο υποσχέσεις. Μα δεν άργησαν να βγουν μαύρα σύννεφα. Την ώρα εκείνη στην πλατεία έβγαιναν ζωγραφιστοί ήλιοι της Βεργίνας σε σημαίες που κρατούσαν...
Ποια πατρίδα, ποια παρηγοριά;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η εισαγόμενη «μακεδονοφροσύνη» του Κρις Σπύρου
Ο Κρις Σπύρου υπήρξε στέλεχος του Δημοκρατικού Κόμματος, πρώην βουλευτής στο Νιου Χάμσαϊρ. Η αλήθεια είναι ότι ο κ. Σπύρου έχει δώσει εδώ και πολλά χρόνια τα διαπιστευτήριά του στο εγχώριο εθνικιστικό ρεύμα,...
Η εισαγόμενη «μακεδονοφροσύνη» του Κρις Σπύρου
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εκ των ων ουκ άνευ...
Επιστολή της Επιτροπής Αγώνα Κατοίκων Κινέτας σχετικά με τα δημοσιεύματα περί ίδρυσης Αστυνομικού Σταθμού στην περιοχή και προς αποκατάσταση της αλήθειας.
Εκ των ων ουκ άνευ...
ΑΠΟΨΕΙΣ
Χωρίς προηγούμενο
Ακόμα και η χούντα, όχι δεν είχε επιχειρήσει, αλλά ούτε καν είχε διανοηθεί να δημιουργήσει Πανεπιστημιακή Αστυνομία, γιατί τότε, ακόμα και για τη χούντα, αυτά τα πράγματα ήταν αδιανόητα.
Χωρίς προηγούμενο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αυτονομία, νόμος και πρακτικός λόγος: κατευόδιο στον Γιόζεφ Ραζ
O Ραζ συνέχισε το πρόγραμμα του νομικού θετικισμού του Κέλσεν και του Χαρτ. Οι θετικιστές υποστηρίζουν ότι το περιεχόμενο και η ισχύς του νόμου δεν εξαρτώνται από ηθικές προκείμενες ή επιχειρήματα.
Αυτονομία, νόμος και πρακτικός λόγος: κατευόδιο στον Γιόζεφ Ραζ
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το τέλος του Πανεπιστημίου όπως το γνωρίζαμε;
Στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κατεβαίνουν χιλιάδες φοιτητές και φοιτήτριες του ΑΠΘ που διεκδικούν να ξαναγίνει το Πανεπιστήμιο ένας χώρος που ανήκει στην κοινότητά του.
Το τέλος του Πανεπιστημίου όπως το γνωρίζαμε;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας