Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μακεδόνας ή Μακάδωνης;
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

Μακεδόνας ή Μακάδωνης;

  • A-
  • A+

Το καφενείο της γειτονιάς μου είναι μια νεοφυής επιχείρηση, start up δηλαδή. Νεοφυής αν και καφενείο.

Μεταξύ των άλλων καινοτομιών που έχει εισαγάγει είναι και η αίθουσα «Παρακρουστάν». Εκεί μαζεύονται όσες και όσοι από την γειτονιά ενδιαφέρονται να σχολιάσουν τα σημαντικά διλήμματα της εβδομάδας που πέρασε, της τρέχουσας εβδομάδας ή ακόμα και μελλοντικά διλήμματα που αν και δεν τέθηκαν με έμφαση ακόμη είναι σίγουρο πως θα τεθούν αργά ή γρήγορα.

Χρησιμοποιώντας τελευταίας κοπής τεχνολογίες ο σταρταπίστας του καφενείου μας, εν προκειμένω συστήματα 3D, αν η ροή των γεγονότων και των σημαντικών διλημμάτων το επιβάλει, η αίθουσα χωρίζεται σε «Παρακρουστάν ΠΕ» (σημαντικά διλήμματα περασμένης εβδομάδας), σε «Παρακρουστάν ΤΡΕΧΕ» (σημαντικά διλήμματα τρέχουσας εβδομάδας), σε «Παρακρουστάν ΜΕΛΕ» (μελλοντικών εβδομάδων διλήμματα).

Πολλές φορές τα πνεύματα οξύνονται, αλλά καθότι γείτονες, δίνουμε τόπο στην οργή, για να αποφύγουμε τυχόν μεταξύ μας φρικαλεότητες, καθώς μας είναι γνωστό πως «επειδή κάθε εγώ είναι ως έναν βαθμό θάλαμος φρικαλεοτήτων, πολιτισμένες σχέσεις μεταξύ προσώπων μπορούν να υφίστανται υπό την προϋπόθεση ότι συγκαλύπτονται ανόσια μικρά μυστικά πόθου, απληστίας ή φθόνου».

Κρίμα, μου είπε ο γείτονας της αίθουσας «Παρακρουστάν ΠΕ». Κρίμα, γιατί στην επικράτεια του Παρακρουστάν ένας ολάκερος λαός θα κληθεί να προσέλθει στις κάλπες και να συμπιεσθεί στο ερώτημα «Μακεδόνας ή Μακάδωνης ;»

Αν είναι πάντως έτσι, συμπλήρωσε, τότε η κάλπη θα περιέχει ένα κάλπικο δίλημμα, καθώς η τέχνη της πολιτικήςii την επομένη της καταμέτρησης των ψήφων, θα αντικατασταθεί από την άγαρμπη πολιτική που είναι η τέχνη του εφικτού.

«Δεν ελευθερώνεσαι από κάτι αποφεύγοντάς το, παρά διασχίζοντάς το», συμπλήρωσε ο γείτονας, μνημονεύοντας (και) τον Παβέζε.

«Καλά, άσ' το γι’ αργότερα», αντέτεινα.

«Πού και πότε;», επέμεινε ο γείτονας.

Στην συνεδρία του αμφιθεάτρου «ΔΒ Παρακρουστάν », μπήκε στη μέση ο σταρταπίστας.

«Τι είναι τούτο πάλι;», τον ρωτήσαμε έκπληκτοι.

«Διά βίου Παρακρουστάν». Θα λειτουργήσει σύντομα και εκεί θα διεξάγονται οι ολομέλειες μας, εν όψει εκλογών.

*Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, τέως σύμβουλος του ΑΣΕΠ, τέως Διοικητής - Πρόεδρος του ΔΣ του ΓΝΠ Αθηνών «Π. & Αγ. Κυριακού».

Σημειώσεις:

[1] Ρίτσαρντ Σένετ «Η τυραννία της οικειότητας», εκδόσεις «Νεφέλη»

[1] http://www.kathimerini.gr/971345/opinion/epikairothta/politikh/h-texnh-ths-politikhs

[1] http://www.biblionet.gr/author/3508/Cesare_Pavese

 

 

ΑΠΟΨΕΙΣ
Απέχω = λόγο και μέλλον δεν έχω
Οι εκλογές πλησιάζουν και, ως συνήθως, οι πολιτικές συζητήσεις και οι ανταλλαγές απόψεων για την κατάσταση και τις ενδεχόμενες εξελίξεις είναι μέρος της καθημερινότητάς μας. Ενα θέμα υπαρκτό και αμφιλεγόμενο...
Απέχω = λόγο και μέλλον δεν έχω
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο «λογικός άνθρωπος»
Καμιά φορά σκέφτομαι πόσο βαρύ είναι το έργο των λογικών ανθρώπων. Των ανθρώπων που προσπαθούν να ενώσουν την κοινωνία και το κάνουν αυτό σε μια εποχή συγκεκριμένη, όπου η χώρα τους «βλέπει» τη χώρα με την...
Ο «λογικός άνθρωπος»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αχ, η… μεσαία μου τάξη
Ανέκραξε η κυβέρνηση άμα τη ανακοινώσει των αποτελεσμάτων στις ευρωεκλογές. Κι αμέσως άρχισε ένα ατελείωτο μοιρολόι, στο οποίο οι αυτόκλητες μοιρολογίστρες ανέλαβαν να εξιστορήσουν τα παθήματα της μεσαίας...
Αχ, η… μεσαία μου τάξη
ΑΠΟΨΕΙΣ
O Γιούργκεν Χάμπερμας ως η συνείδηση της εποχής του και της κοινωνίας του
Ο Γιούργκεν Χάμπερμας είναι ο νους που «κατασκεύασε» μια ολόκληρη κοινωνία, επειδή ως φιλόσοφος και στοχαστής ακολούθησε κατά γράμμα αυτό που ο Χέγκελ ορίζει ως φιλοσοφικώς σκέπτεσθαι: όποιος στοχάζεται,...
O Γιούργκεν Χάμπερμας ως η συνείδηση της εποχής του και της κοινωνίας του
ΑΠΟΨΕΙΣ
Και για μούντζα ο λαός και για λιβάνι
Στις στιγμές της αμηχανίας. Οταν η γλώσσα δυσκολεύεται ν’ αλέσει τις λέξεις, η λύση είναι η λογοτεχνία. Ο Παλαμάς έκοψε με τους στίχους του τον δικό μου κόμπο. Και πάλι ο λαός στο επίκεντρο. Η τηλεοπτική οθόνη...
Και για μούντζα ο λαός και για λιβάνι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας