Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι γυρίνοι και εμείς
AP PHOTO

Οι γυρίνοι και εμείς

  • A-
  • A+

Νυρεμβέργη

Τους τελευταίους μήνες γίνεται διακριτά αντιληπτή στην πόλη της Νυρεμβέργης, η παρουσία συντεταγμένων νεοναζιστικών ομάδων, οι οποίες με το πρόσχημα του Project «Schafft Schutzzone» (δημιουργία ζωνών προστασίας) και την προβιά εταιρίας security, επιχειρούν τη νομιμοποίηση «ομάδων περιφρούρησης», στις οικιστικές ζώνες όπου πλειοψηφούν οι αλλοδαποί και οι πρόσφυγες.

Εργαλειοποιώντας τη γνωστή ρατσιστική ρητορική, επιδιώκουν τον εκφοβισμό και την εγκατάσταση κλίματος ανασφάλειας στις κεντρικές γειτονιές της Νυρεμβέργης αλλά και ολόκληρης της Γερμανίας.

Πιθανολογούμε για επεισόδια βίας, καθώς είτε ως εκούσιοι θύτες, είτε ως «θύματα» αντιπαράθεσης, οι νεοναζί θα προσπαθήσουν να παρασύρουν υπέρ τους το εθνοτικό ασυνείδητο στοχευμένων στρωμάτων των αυτόχθονων Γερμανών.

Πρόθυμοι ακροατές της παραπάνω πρακτικής προκλήσεων, είναι ενδεικτικά, οι χαμηλού μορφωτικού δείκτη και ευεπήφορες στη ξενοφοβική συνθηματική λούμπεν ομάδες, όπως οι καθ`έξιν άεργοι τρόφιμοι του Jobcenter-ΟΑΕΔ, οι νοσταλγοί του τρίτου και οι ονειροπόλοι του τέταρτου Ράιχ, καθώς επίσης και ένα σημαντικό μέρισμα οπαδών δημοκρατικών κομμάτων, που γοητεύονται από την ιδεολογία της δικτατορίας των πλειοψηφούντων.

Οι νεοναζί αναζητώντας βολικούς φταίχτες, βλέπουν ως γνωστόν μοναδικούς ένοχους της οικονομικής κρίσης, της εγκληματικότητας και των επιδράσεων στο θρησκευτικό, πολιτισμικό και δημογραφικό προφίλ της Γερμανίας, τους εν γένει μετανάστες, τους μουσουλμάνους και κάθε «σκουρόχρωμο» συμπολίτη μας.

Διαβλέπουμε μάλιστα, πως δεν είναι μακριά η στοχοποίηση και των Ελλήνων της ομογένειας, βεβαιότητα που πρέπει να μας απασχολήσει έγκαιρα, τόσο σε ατομικό όσο και σε θεσμικό επίπεδο διαλόγου. Θα πρέπει άρα, χωρίς χρονοτριβή, ν` αναζητηθούν μέσα ανάγνωσης, πρόληψης και εγρήγορσης της ομογένειας έναντι της μεταστατικότητας των τοξικών φαινομένων.

Ο εφησυχασμός είναι αδικαιολόγητος. Η επικρατούσα αφελής αυταπάτη πως οι Έλληνες δεν αποτελούν στόχο, είναι ανόητο άλλοθι της αμεριμνησίας και της ανώριμης πολιτικής αντίληψης στην ομογένεια. 

Η σπέκουλα περί συμπάθειας των νεοναζί προς Έλληνες και λοιπούς Ευρωπαίους, θυμίζει την καρικατούρα του μαυραγορίτη διερμηνέα επί κατοχής, που τελάληζε στα χωριά για τον θαυμασμό της ναζιστικής γερμανίας στον ελληνικό πολιτισμό και τον ``φίλο`` στρατιώτη των SS.

Με απότοκο τον αδελφοκτόνο εμφύλιο, εκατοντάδες χωριά ολοκαυτωμένα, μυριάδες νεκροί, λεηλασίες και ανυπολόγιστα εκατομμύρια οφειλόμενες αποζημιώσεις θα μαρτυρούν στο διηνεκές τη ``φιλία`` του ναζισμού στον ελληνικό πολιτισμό, τη ζωή και τον άνθρωπο.

Mέχρι στιγμής παρατηρούμε πως, οι νεοφασιστικές ομάδες περιορίζονται μεθοδικά σε εμφατική δήλωση της παρουσίας τους με ομοιόμορφες στολές, μεγαλόσωμα παραστήματα ανδρών και συναφή επικοινωνιακά τεχνάσματα, καθώς επίσης σε φραστική βία προς μετανάστες και καθησυχαστικούς «πατρικούς» διαλόγους με Γερμανούς πολίτες.

Συνάμα δε, η αστυνόμευση των αρχών είναι διακριτική στην καλλίτερη περίπτωση, αμήχανη στη χειρότερη. Σε κάθε περίπτωση εγείρονται απορίες περί αυτής.

Με ανησυχία για τον εν δυνάμει κίνδυνο των Ελλήνων και οδυνηρό παράδειγμα τη δολοφονία του Θόδωρου Βουλγαρίδη στο Μόναχο, καλούμε τα σωματεία και τους πολιτικούς φορείς της ομογένειας σε ευρεία συνεννόηση για τη διάγνωση του βαθμού απειλής.

  • Καλούμε την ΟΕΚ Γερμανίας, σε ρόλο αφέτη και συντονιστή της διαβούλευσης.
  • Καλούμε τις συλλογικότητες της ομογένειας σε επαγρύπνηση και παρατήρηση.
  • Καλούμε το Γενικό Προξενείο, στις αρμόδιες αναζητήσεις διευκρινίσεων από τις βαυαρικές αρχές.
  • Καλούμε τη ΓΓΑΕ σε πράξεις ενδιαφέροντος.
  • Καλούμε τα σωματεία σε αφυπνιστική ενημέρωση των μελών τους.
  • Καλούμε το Συντονιστικό Γραφείο Εκπαίδευσης Μονάχου, για τις κατάλληλες οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς των ελληνικών σχολείων Βαυαρίας.

Οι μαθητές εν προκειμένω, θα πρέπει να γνωρίζουν τον τρόπο συμπεριφοράς σε ενδεχόμενη δημόσια πρόκλησή τους. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν διδακτικές αναφορές στην ιστορικότητα και τη σημειολογία των εξτρεμιστικών ιδεολογιών σήμερα. Έτσι νοηματοδοτούνται τα σχολεία.

Η κοινωνική ειρήνη, τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι αρετές του πολιτισμού και η πρόοδος στη Δημοκρατία κατακτιούνται με την επιφυλακή των πολιτικών ανακλαστικών μας, την αλληλεγγύη των λαών, την κατανόηση στη διαφορετικότητα, τη βάθυνση της παιδείας, το διάλογο των πολιτισμών και την απελεύθερη αναδίφηση της Ιστορίας.
(Από κεμεντζέδες, τσαρούχια, χοροεσπερίδες, τεχνικές εθνοϊδεοληπτικής αυτοϊκανοποίησης και φληναφήματα από μικροφώνου στους εθνοεορτασμούς, είμαστε αυτάρκεις).

Σε ό,τι αφορά τα ποντιακά σωματεία, στο 2019 θα σημανθούν με εκδηλώσεις μνήμης τα 100 χρόνια από την επισημοποίηση (19 Μάη 1919 - Σαμψούντα) των γενοκτονικών μεθοδεύσεων του Κεμαλισμού.

Οι τσέτες στα χωριά του Πόντου ήδη από το 1914, τα SA στις γειτονιές των γερμανικών πόλεων τη δεκαετία του `30 και οι γυρίνοι των NSU/NPD/AfD σήμερα, είναι πολύδυμα κυήματα και ξενιστές της αυτής νοσηρότητας. Του ολοκληρωτισμού, της ξενοφοβίας, του ρατσισμού, του εθνικιστικού μίσους, του βαρβαρισμού, της τυφλής βίας, της θρησκευτικής μισαλλοδοξίας, της κοινωνικής ανωμαλίας, του σκότους.

Οι Πόντιοι οφείλουμε ν` αδράξουμε την ευκαιρία και ν` αποδείξουμε τι γράμματα μάθαμε στα συνέδρια και τις πορείες της 19ης Μάη.

Oι πρόγονοί μας έγιναν βορά του Κεμαλικού εθνικισμού. Ο Κεμαλισμός ήταν ο παιδαγωγός του Ναζισμού. Τα θύματα των γενοκτονιών, των εθνοκαθάρσεων και ολοκαυτωμάτων είναι ταυτόσημα.

Οι λεηλατημένες Πατρίδες και οι πρόσφυγες της Ανατολίας, είναι διαχρονικά θύματα του ίδιου θύτη, που συνεχίζει να κατασπαράζει του λαούς στο βωμό του κέρδους και του γεωπολιτικού συμφέροντος.

Ας ξεστραβωθούμε. Δεν ξέρουμε τίποτε για τον Πόντο, αν μόνο τον Πόντο ξέρουμε. Κανείς δεν πρόκειται να πάρει στα σοβαρά το δικό μας χτες, αν δεν πάρουμε εμείς στα σοβαρά το σήμερα των άλλων, το κοινό μας σήμερα.

Οι Πόντιοι εξελίξαμε ακαταγώνιστες τεχνικές αυταρέσκειας, αυτοαναφοράς και ομφαλοσκόπησης. Οι αλήθειες είναι έξω από το Μορμονικό μας cocooning, στον πραγματικό χρόνο και όχι στον μνημειακό.

Η γενοκτονία του ποντιακού ελληνισμού, έχει πρώτιστα τη σημαντική της διαλεκτικής της. Το σύνθημά της μας ενηλικιώνει θέλουμε δε θέλουμε. Είμαστε πλέον στα βαθιά, ας βγάλουμε τα φολκλορικά μας ``μπρατσάκια`` να μάθουμε επιτέλους κολύμπι.

Το σύνθημα της γενοκτονίας των προγόνων μας δεν είναι φωτοβολίδα κρότου-λάμψης κάθε Μάη. Είναι αφέτης για την πολιτική μας ωρίμανση και συγχρονισμό.

Σύλλογος Ποντίων Νυρεμβέργης

ΑΠΟΨΕΙΣ
Το φάντασμα του Μπρίνιγκ
Στις αρχές της δεκαετίας του ’30 η κυβέρνηση του καγκελαρίου Μπρίνιγκ στη Γερμανία υιοθέτησε την πολιτική του προέδρου των ΗΠΑ Χούβερ, μια σκληρή...
Το φάντασμα του Μπρίνιγκ
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι άρρωστοι που (μας) κυβερνούν
Το τρέμουλο της Ανγκελα Μέρκελ σε δημόσια εμφάνισή της για τρίτη φορά και ο καθησυχασμός των αρμοδίων ότι όλα βαίνουν καλώς, έφεραν και πάλι στο προσκήνιο το ερώτημα: πόσο υγιείς είναι οι ηγέτες που μας...
Οι άρρωστοι που (μας) κυβερνούν
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ποιος είναι ο τρομοκράτης;
Στα χέρια ενός δικαστή και μιας εισαγγελέως μικρού Επαρχιακού Δικαστηρίου της Λάρνακας στην Κύπρο, βρίσκεται η τύχη του παλαίμαχου 60χρονου Κούρδου αγωνιστή Τσερκέζ Κορκμάζ.
Ποιος είναι ο τρομοκράτης;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η πολιτική, συνταγματική και κοινωνικοοικονομική διάβρωση της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης
Αλέξανδρος Κεσσόπουλος, Η Αυτοκτονία του Δήμου: Πολιτική Κρίση και Συνταγματικός Λόγος στη Βαϊμάρη, Ευρασία, Αθήνα, 2018.
Η πολιτική, συνταγματική και κοινωνικοοικονομική διάβρωση της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γερμανοί ιστορικοί για τις αποζημιώσεις
Σε μια κίνηση υψηλότατου συμβολισμού, η εθελοντική ομάδα δράσης Ν. Πιερίας «Ο τόπος μου» μετέφρασε στα ελληνικά το βιβλίο του Γερμανού ιστορικού, καθηγητή Dr. Karl-Heinz Roth και του επίσης σημαντικού...
Γερμανοί ιστορικοί για τις αποζημιώσεις
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γλώσσα και φρίκη
Εάν ο γερμανικός λαός επαφιόταν στη γενναιοψυχία των νικητών, αποδεικνύοντας με τη βοήθειά τους πως είχε μέταλλο και στην ειρήνη, τα θύματα δεν είχαν να προσδοκούν καμιά μεγαλοψυχία όλα τα χρόνια που θήτευαν...
Γλώσσα και φρίκη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας