Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αλήθειες και ψέματα για τις εξετάσεις στο Λύκειο
ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ // MotionTeam
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αλήθειες και ψέματα για τις εξετάσεις στο Λύκειο

  • A-
  • A+

Τον ρόλο του μάντη των συμφορών έχουν αναλάβει εργολαβικά κάποιοι (φορείς, άτομα, ενώσεις) το τελευταίο διάστημα.

Και δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν ούτε το ψέμα ούτε τη διαστρέβλωση, για να πείσουν ότι οι εκπαιδευτικές αλλαγές που προωθούνται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση –και κυρίως στο Λύκειο– θα φέρουν την… καταστροφή.

ΨΕΜΑ 1ο: «Μετατρέπουν το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο».

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ: Τα εξεταζόμενα μαθήματα σε τελικές γραπτές εξετάσεις στο ΓΕΛ μειώνονται συνολικά και στις τρεις τάξεις κατά 58% και στο ΕΠΑΛ κατά 56% ώς 66%, ανάλογα με την ειδικότητα και τον τομέα (βλ. πίνακες).

ΨΕΜΑ 2ο: «Θα δίνουν διπλές πανελλαδικές εξετάσεις στη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου».

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ:

● Κατ’ αρχάς, τα μαθήματα που θα εξετάζονται στις τελικές απολυτήριες εξετάσεις στην Γ΄ Λυκείου είναι μειωμένα κατά 71% σε σχέση με αυτά που ίσχυαν μέχρι το σχολικό έτος 2016-17.

● Οι πανελλαδικές εξετάσεις για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουν μεταφερθεί εκτός απολυτηρίου από το 2015. Την ίδια χρονιά καταργήθηκε και η τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις και σε όλους τους τύπους Λυκείου.

● Οι εξετάσεις για το απολυτήριο θα γίνονται στα ίδια 4 μαθήματα που θα εξετάζονται και πανελλαδικά για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια.

Τα θέματα δεν θα τα βάζει μια απρόσωπη επιτροπή σε πανελλαδικό ή νομαρχιακό επίπεδο, αλλά οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί που δίδαξαν σε μια μικρή σχετικά ομάδα σχολείων της ίδιας περιοχής.

Θα τα επιλέγουν με κλήρωση και τα γραπτά θα διορθώνονται με καλυμμένα τα ονόματα των μαθητών προκειμένου ο βαθμός του απολυτηρίου να είναι περισσότερο αντικειμενικός και να μετρά με ένα μικρό ποσοστό στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ΨΕΜΑ 3ο: «Με τη μείωση των μαθημάτων που εξετάζονται στις τελικές εξετάσεις, όσα δεν εξετάζονται υποβαθμίζονται».

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ:

● Ολα τα μαθήματα (είτε εξετάζονται στις τελικές εξετάσεις είτε όχι) έχουν την ίδια εκπαιδευτική αξία και υπολογίζονται με ίσο τρόπο στην εξαγωγή του τελικού βαθμού.

● Μειώνεται ο συνολικός εξεταστικός φόρτος στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και δίνεται η δυνατότητα να διδάσκονται με μεγαλύτερη άνεση τα μαθήματα κατά τη διάρκεια του χρόνου, με στόχο και τη μείωση της ανάγκης προσφυγής σε φροντιστήρια.

Περιορίζεται έτσι ο εξεταστικός μαραθώνιος που διέλυε όλα τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις αρχές Μαΐου κάθε χρόνου.

● Οσα μαθήματα δεν εξετάζονται γραπτώς στις τελικές εξετάσεις εξετάζονται κατά τη διάρκεια των τετραμήνων με υποχρεωτικά ωριαία διαγωνίσματα, ανάθεση εργασιών και με διάφορα εργαλεία αξιολόγησης που ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Είναι λοιπόν παραπάνω από σαφές ότι όχι μόνο δεν αυξάνονται με τις προωθούμενες αλλαγές οι εξετάσεις στο Λύκειο, όπως ορισμένοι ισχυρίζονται, αλλά είναι πολιτική και εκπαιδευτική επιλογή η στήριξη της εκπαιδευτικής και της διδακτικής διαδικασίας στο σχολείο και έχει βασικό της πυρήνα την εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό της τάξης.

*Εκπαιδευτικού

 

ΑΠΟΨΕΙΣ
Επιδόσεις μαθητών και αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Από την επίσημη αξιολόγηση ουσιαστικά «αγνοούνται» ή καταγράφονται τυπικά οι αμέτρητοι κοινωνικοί και εκπαιδευτικοί παράγοντες που επηρεάζουν και συνδιαμορφώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και το εκπαιδευτικό...
Επιδόσεις μαθητών και αξιολόγηση εκπαιδευτικών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο επιθεωρητισμός... με νέα φορεσιά
Η υπουργική απόφαση για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων εμπεδώνει ακόμη περισσότερο την ιεραρχία, τον διοικητισμό και τον τεχνοκρατισμό, δημιουργώντας μια...
Ο επιθεωρητισμός... με νέα φορεσιά
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η παιδεία-πίτα και το κράτος-επιχειρηματίας
Τα «καύσιμα» της κίνησης της φροντιστηριακής δραστηριότητας πριμοδοτούνται από το ανταγωνιστικό σύστημα επιλογής για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ, το οποίο στηρίζεται σε μεθόδους που προσφέρονται για εμπορική εκμετάλλευση....
Η παιδεία-πίτα και το κράτος-επιχειρηματίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πανελλαδικές εξετάσεις - Μια ματιά από μακριά
Με βάση τις τελευταίες εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας, αναπτύσσεται ο προβληματισμός σχετικά με το μέλλον των πανελλαδικών εξετάσεων και το σύστημα που θα τις αντικαταστήσει. Κανείς φυσικά δεν αναφέρεται...
Πανελλαδικές εξετάσεις - Μια ματιά από μακριά
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η ατέρμων και αναποτελεσματική συζήτηση για το «Πανεπιστημιακό Ασυλο»
Τα Πανεπιστήμια, εκτός από ορισμένες εποχές που λειτουργούσαν ως παροχή Γνώσης σε καθορισμένη κατεύθυνση, όπως π.χ. στο Βυζάντιο, το οποίο δεν διακρινόταν καθόλου για την πρόοδό του στις επιστήμες, ήταν χώροι...
Η ατέρμων και αναποτελεσματική συζήτηση για το «Πανεπιστημιακό Ασυλο»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αναγκαία η άμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης
Σήμερα γνωρίζουν πάρα πολλοί πως η προσχολική εκπαίδευση δεν είναι απλώς πρόδρομος του σχολείου, αφού στη συγκεκριμένη περίοδο της ζωής του το παιδί μαθαίνει και αναπτύσσεται σε όλους τους τομείς: φυσικό,...
Αναγκαία η άμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας