Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δύο χιλιάδες δεκαπέντε

Δύο χιλιάδες δεκαπέντε

  • A-
  • A+

Εχουμε σκοπό.

Σκοπός μας είναι η αυτοπραγμάτωση.

Αποτελεί τέλος.

Η αιτία μπορεί να είναι αποκλειστικά ποιητική.

Συμμετοχή σε έναν συμπαντικό χορό.

Χορεύοντας με τον ρυθμό.

Αυτοσχεδιάζοντας.

Δημιουργώντας έναν πιο όμορφο χορό.

Το πεπρωμένο μας δεν είναι προδιαγεγραμμένο. Μοναδικό τελεολογικό στοιχείο η εσωτερική δύναμη που μας καθοδηγεί προς την αυτοπραγμάτωση. Μπορεί να πάρει πολλαπλές μορφές. Με άσκηση ουσιαστικής ελεύθερη βούλησης.

Μία ανώτερη κατάσταση ύπαρξης είναι εφικτή. Με την αυτοπραγμάτωση του ατόμου ως σύμβαση. Για να συμβεί αυτό, όλες οι χαμηλής τάξης ανάγκες πρέπει να καλύπτονται. Συστημικά.

Απαιτούνται προκλήσεις για να υπάρχουν υπερβάσεις. Καμία ωστόσο σπατάλη ζωτικής ενέργειας για την επιβίωση. Ζωτική ενέργεια για την ατομική εξέλιξη. Για την επίτευξη υψηλότερων στόχων. Ενός πληθυσμού ικανού να εκτιμήσει το ευγενές. Γαλουχημένου με μεγαλύτερους βαθμούς δημιουργικής ελευθερίας. Που θα αντιλαμβάνεται εξίσου με όρους ποιητικής αιτίας όσο και λογικής αφαίρεσης.

Μια ευρεία αυτοπραγμάτωση ως ιδανική μορφή. Ως ανθρώπινη εντελέχεια. Ως πρωτεύων στόχος ενός νέου οικονομικού οικοδομήματος. Ενός πλαισίου στην υπηρεσία του Ανθρώπου και του φυσικού οργανικού. Ακόμα και από τη σκοπιά του ορθολογικού ατομικού συμφέροντος, η αυτοπραγμάτωση το υπηρετεί.

Μέσα στο τρέχον πλαίσιο μαζικοποιημένης σκέψης, το ιδεώδες αυτό μπορεί να φαντάζει πέρα από το άγγιγμά μας. Θα απαιτήσει γενεές για να μετουσιωθεί σε πραγματικότητα. Με δεδομένες τις προκλήσεις που εξυφαίνονται, μόνο η συλλογική δυναμική ενός πληθυσμού που αυτοπραγματώνεται θα είναι σε θέση να αναστρέψει μια αυτοκαταστροφική πορεία. Με το άτομο ως αυτοπραγματούμενη προσωπικότητα, όχι ως ασυλλόγιστο γρανάζι.

Πρακτικές ιδέες αφθονούν και αντιδράσεις.

Δημόσια τραπεζική (με προϋπόθεση τη διάχυση της δύναμης έκδοσης νομίσματος).

Μοντέλα αποανάπτυξης.

Μοντέλα που προσομοιώνουν τις ροές αμοιβαίων πιστωτικών δικτύων.

Νόμισμα με αντίκρισμα (αφηρημένο ή ενυπόστατο).

Αρνητικά επιτόκια.

Κοινωνικά μερίσματα για την κάλυψη χαμηλής τάξης αναγκών.

Η λίστα μπορεί να συνεχιστεί για πολύ. Εντός του κυρίαρχου κοινωνικού ρεύματος, συγκεκριμένα μοντέλα ή συνθέσεις αυτών μπορεί στην αρχή να μοιάζουν να αποτυγχάνουν. Οτιδήποτε όμως βασίζεται σε ασφαλή φιλοσοφικά θεμέλια, μπορεί να προσαρμοστεί για να τα υπηρετήσει και να πετύχει. Αντιθέτως, εκείνο που υπηρετεί μια εκ νέου διάδοση της παθογένειας του παρελθόντος ή απλώς επιχειρεί να την μετριάσει, αποτυγχάνει σε κάθε περίπτωση. Και πλέον διακυβεύονται πάρα πολλά.

*Οικονομικός αναλυτής

ΑΠΟΨΕΙΣ
«Και συνεχίζουμε την αιώνια περιπλάνηση»
Επιβάλλεται «να κρατήσουμε όρθιες ισχνές καλαμιές», εφόσον είναι ο «πιο αχάριστος και συγχρό­νως γελοίος –για τους άλλους– αγώνας, γιατί είναι δύσκολο να φανταστείς τον Δον Κιχώτη ψύχραιμο, υπολογιστικό, χωρίς...
«Και συνεχίζουμε την αιώνια περιπλάνηση»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Υπνου εγκώμιον
Την ίδια μέρα που οι άνθρωποι θέσπισαν στο παγκόσμιο ημερολόγιο να τιμήσουν τον ύπνο, αποφάσισαν να τιμήσουν και την ποίηση, αυτήν που μας κάνει «να βλέπουμε ότι ο θάνατος είναι ύπνος, το δειλινό ένα χρυσάφι...
Υπνου εγκώμιον
ΑΠΟΨΕΙΣ
Να επιστρέφεις…
Να επιστρέφεις στον γενέθλιο τόπο, στις πηγές με τα γάργαρα, στα απαρασάλευτα θεμέλια της ύπαρξης. Να επιστρέφεις στη γη των ηττημένων νικητών, στη γη που όργωσε το άροτρο και το ντουφέκι. Να φεύγεις μα να...
Να επιστρέφεις…
ΑΠΟΨΕΙΣ
Απλότητα
Η πιο σαγηνευτική στρατηγική με την οποία το μοντέλο της αγοράς διαχέει την ολέθρια επιρροή της είναι να προσκαλεί τα θύματά της (και κυρίως τα πιο ευάλωτα: νήπια, εφήβους, νοικοκυρές, συνταξιούχους, ανέργους)...
Απλότητα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Υπερουράνιος τόπος
Να υπήρχε λέει εκείνος ο τόπος του πλατωνικού μύθου… Ενας τόπος, ένας κόσμος ιδεατός, πέρα από οτιδήποτε υλικό, εκεί όπου υπάρχουν τα νοητά αρχέτυπα των αισθητών πραγμάτων, οι ιδέες. Καθαρή αλήθεια, καθαρή...
Υπερουράνιος τόπος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας