Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μπαμ και κάτω. Ο Μεσαίωνας ως πρόοδος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μπαμ και κάτω. Ο Μεσαίωνας ως πρόοδος

  • A-
  • A+

Θανατηφόρα χτυπήματα επειδή πήγε να κλέψει. Δεν έχει σημασία αν ήταν εξαρτημένος, δεν είχαν καν προλάβει να τον δουν. Ηταν κλέφτης.

Μπήκε στο λεωφορείο χωρίς εισιτήριο; Πετάξτε τον έξω κι ας σκοτωθεί.

Ο φρουρός «έπρεπε» να κάνει χρήση του όπλου του, αφού υπήρχε κίνδυνος να περάσουν την πόρτα παράνομα και να μοιράσουν προκηρύξεις. «Τι το κρατάει;».

Κάποιος σκοτώνει για ένα πορτοφόλι. Η ζωή του θύματος γι’ αυτόν, ένα μηδενικό.

Αλλος, «νοικοκύρης», παίρνει την καραμπίνα και πυροβολεί φονικά επειδή πήγαν να τον κλέψουν. Η ζωή του κλέφτη και γι’ αυτόν, ένα μηδενικό. Τόσο το χειρότερο αν είναι μελαψός.

Τι δείχνουν όλα αυτά; Μήπως επιστροφή στον μυθικό αδελφό του Μίνωα Ραδάμανθυ και στον κανόνα της εκδίκησης ως ίσης ανταπόδοσης;

«Ει κε πάθοι τα τ’ έρεξε δίκη κ’ ιθεία γένοιτο» (Αν πάθει ό,τι έκανε θα απονεμηθεί ορθή δικαιοσύνη).

Μήπως επιστροφή στο «οδόντα αντί οδόντος» της Παλαιάς Διαθήκης; Δυστυχώς, όχι.

Επιστροφή στην εποχή των θηρίων. Πολύ πιο πριν. Γιατί ακόμη και ο κανόνας της ίσης ανταπόδοσης του Ραδάμανθυ έθετε ένα όριο. Σήμερα ο φασίστας και ο βάρβαρος της κοινωνίας δεν αναγνωρίζουν όρια στη βία τους, άμεση ή τιμωρητική. Μπαμ και κάτω. Σκυλί στ’ αμπέλι.

Ποιος νεότερος πολιτισμός και ποια συνταγματική αρχή της αναλογικότητας; Για τους βαρβάρους αυτούς ο Μεσαίωνας θα ήταν πρόοδος.

*βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α΄ Θεσσαλονίκης – ομ. καθηγητής Νομικής ΑΠΘ

ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι δεν καταλαβαίνουμε οι κοινοί θνητοί;
Δυο ή τρεις άντρες κλοτσούν και χτυπούν ανελέητα ένα αγρίμι που προσπαθεί να ξεφύγει από τις επιθέσεις τους. Και το πιο θλιβερό, αρκετοί οι θεατές που παρακολουθούν άπραγοι. Το μίσος, το μένος, η ανοχή και η...
Τι δεν καταλαβαίνουμε οι κοινοί θνητοί;
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ
Βίντεο-κόλαφος για δύο... φιλήσυχους πολίτες
Ισχυρό σοκ στην κοινή γνώμη έχει προκαλέσει το πρωτοφανές σε αγριότητα και μένος λιντσάρισμα ενός νεαρού άντρα σε κοσμηματοπωλείο στην Ομόνοια με χαρακτηριστικά κοινωνικού αυτοματισμού. Φαίνονται καθαρά ο...
Βίντεο-κόλαφος για δύο... φιλήσυχους πολίτες
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο Ζακ και η πόλη
Η πόλη –αυτή η ίδια Αθήνα που ζούμε και τίποτα περισσότερο από ό,τι ο μύθος της αποδίδει– ήταν ήδη ντυμένη στα μαύρα. Ετοιμη για μια ακόμη κηδεία. Την ίδια μέρα της ληστείας στο κοσμηματοπωλείο με θύμα τον...
Ο Ζακ και η πόλη
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο θάνατος και η διαρκής ανάσταση της Zackie Oh
Πολύ πριν μάθουμε ότι ήταν αυτός, ο Ζακ είχε πεθάνει στα κανάλια, πολλές φορές, πολύ επαναληπτικά. Είχε πεθάνει όσο αναφερόταν ως «ληστής», ως «χρήστης ουσιών», ως επιτιθέμενος, ως φταίχτης του ξυλοδαρμού του.
Ο θάνατος και η διαρκής ανάσταση της Zackie Oh
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η ανασφάλεια και πώς να την εργαλειοποιήσετε
Tα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. για την εγκληματικότητα καταδεικνύουν τη μεγάλη απάτη που στήθηκε από στελέχη της Ν.Δ. και από τη «δημοσιογραφική» προπαγάνδα με μοναδικό σκοπό να τρομάξει τον κόσμο.
Η ανασφάλεια και πώς να την εργαλειοποιήσετε
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Μωρή, he died for you» 5 + 1 σημειώσεις για τη ζωή και τον θάνατο του Ζακ Κωστόπουλου
Ο Ζακ Κωστόπουλος ήταν γκέι, οροθετικός, δικαιωματικός ακτιβιστής, αντιφασίστας, γιος μεταναστών, αλληλέγγυος στους μετανάστες, ντραγκ περφόρμερ, ανασφάλιστος καλλιτέχνης, νέος σε πολλαπλή επισφάλεια. Και οι...
«Μωρή, he died for you» 5 + 1 σημειώσεις για τη ζωή και τον θάνατο του Ζακ Κωστόπουλου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας