• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    38°C 35.2°C / 40.6°C
    2 BF
    25%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    36°C 32.4°C / 38.8°C
    1 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    37°C 34.0°C / 39.8°C
    1 BF
    35%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 37.5°C
    1 BF
    29%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 34.9°C / 35.7°C
    3 BF
    29%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.8°C / 37.0°C
    2 BF
    13%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.8°C / 33.4°C
    0 BF
    12%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    37°C 32.6°C / 38.5°C
    2 BF
    14%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.8°C / 38.3°C
    3 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 36.9°C
    1 BF
    66%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    35°C 29.9°C / 36.1°C
    2 BF
    24%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    34°C 30.6°C / 33.7°C
    2 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 33.9°C
    2 BF
    55%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    36°C 32.5°C / 35.9°C
    0 BF
    21%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    38°C 32.5°C / 38.8°C
    2 BF
    21%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.7°C / 40.8°C
    2 BF
    37%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    38°C 35.4°C / 40.9°C
    1 BF
    11%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    32°C 32.1°C / 33.3°C
    0 BF
    52%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.5°C / 38.9°C
    3 BF
    52%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.8°C / 33.8°C
    3 BF
    13%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Χάραξη νέας εθνικής στρατηγικής

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Στη σημερινή κρίσιμη συγκυρία για την ελληνική και παγκόσμια ναυτιλία, αλλά και για την παγκόσμια οικονομία, ανοίγει τις πύλες της η μεγαλύτερη διεθνής έκθεση, «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2018».

Μια έκθεση που προβάλλει διεθνώς την Ελλάδα και έχει μετατραπεί σε υψίστης σημασίας ναυτιλιακό Forum, καθώς αποτελεί τον χώρο συνεύρεσης των πιο σημαντικών παικτών της παγκόσμιας ναυτιλίας, αλλά και το πεδίο επικοινωνίας και διαλόγου για το μέλλον της ναυτιλίας.

Είναι πραγματικά ενθαρρυντικό ότι ζητήματα που σχετίζονται με το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας, όπως η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη ναυτιλία, η αυτοματοποίηση των λιμένων, τα μη επανδρωμένα έξυπνα πλοία, το νέο στρατηγικό μοντέλο οργάνωσης των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, η εύρεση εναλλακτικών μορφών χρηματοδότησης, καθώς και η ναυτιλιακή στρατηγική της Ε.Ε., θα συζητηθούν στην εν λόγω έκθεση.

Το γεγονός επίσης ότι φέτος αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των συμμετοχών τόσο θεσμικών παραγόντων όσο και μεγάλων ναυτιλιακών οίκων από το εξωτερικό επιβεβαιώνει περίτρανα το πόσο σημαντική θέση κατέχει η ελληνική ναυτιλία στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα.

Επίσης, αναδεικνύονται τα οφέλη και οι ευκαιρίες που μπορεί να αποκτήσει η ελληνική οικονομία, καθώς και η δυναμική εξωστρέφειας που μπορεί να αποκτήσει η Ελλάδα μέσω της ναυτιλίας.

Για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί η ελληνική ναυτιλία και τα επόμενα χρόνια, αλλά και για να ενισχύσει μέσω της ναυτιλίας την οικονομική και γεωπολιτική της θέση η Ελλάδα, αποτελεί υψίστης προτεραιότητας ζήτημα η διαμόρφωση ενός εθνικού σχεδίου για την ελληνική ναυτιλία.

Ενός μακρόπνοου σχεδίου που θα αντιμετωπίσει τις διεθνείς ναυτιλιακές προκλήσεις και θα καλύψει την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια που αντιμετωπίζουν οι φορείς της ελληνικής ναυτιλίας.

Στο πλαίσιο αυτό, πρώτη προτεραιότητα για τη Νέα Δημοκρατία αποτελεί η χάραξη εθνικής στρατηγικής για την ελληνική ναυτιλία, όπου θα αντιμετωπίσει τις παθογένειες της ελληνικής οικονομίας και κυρίως του πολιτικού μας συστήματος.

Ενός αναχρονιστικού πολιτικού συστήματος που χαρακτηρίστηκε από τις ιδεολογικές του αγκυλώσεις και τον λαϊκισμό, καθώς και την αναποτελεσματικότητά του και που χρόνια τώρα, λειτουργεί ως τροχοπέδη για την ελληνική ναυτιλία.

Πρόθεση όλων στη Νέα Δημοκρατία και κυρίως του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη είναι να τεθεί ταφόπλακα στο μίζερο και ζοφερό παρελθόν μας, ώστε να προχωρήσουμε από τα εύκολα λόγια και τις βαρύγδουπες εξαγγελίες στα έργα.

Για τον λόγο αυτό, απαιτείται η άμεση χάραξη και υλοποίηση μιας νέας εθνικής στρατηγικής για την ελληνική ναυτιλία που θα τύχει ευρύτερης πολιτικής και κοινωνικής συναίνεσης και θα υλοποιηθεί στο ακέραιο από οποιαδήποτε ηγεσία βρίσκεται στη διακυβέρνηση της χώρας.

Η Νέα Δημοκρατία, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της ναυτιλίας (κλάδος εντάσεως κεφαλαίου με πολύ μεγάλες διακυμάνσεις, έντονες διακυμάνσεις των ναύλων λόγω των ναυτιλιακών κύκλων κ.λπ.), αλλά και τα νέα δεδομένα στον χώρο της ναυτιλίας (ταχεία ανάδυση των αναπτυσσόμενων αγορών, έγερση νέων προστατευτικών πολιτικών από ισχυρά κράτη όπως οι ΗΠΑ, η νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για τη ναυτιλία κ.λπ.), θα υλοποιήσει ένα εθνικό σχέδιο δράσης που θα επιδιώξει να αντιμετωπίσει τα κρίσιμα ζητήματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η ελληνική ναυτιλία στο μέλλον.

Ζητήματα όπως:

  • Η έλλειψη χρηματοδότησης.
  • Η υπερφορολόγηση.
  • Η επίδραση την οποία θα επιφέρει η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην παγκόσμια ναυτιλία.
  • Η εφαρμογή νέου και αυστηρότερου ευρωπαϊκού θεσμικού πλαισίου για την ευρωπαϊκή ναυτιλία.
  • Η υλοποίηση της συμφωνίας για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στα πλοία και η ανάγκη για ναυπήγηση πιο φιλικών στο περιβάλλον πλοίων.
  • Η ανεργία του κλάδου και η κάλυψη της ζήτησης για υψηλά εξειδικευμένο προσωπικό.
  • Η έλλειψη υποδομών (λιμάνια, μαρίνες κ.λπ.).
  • Τα ζητήματα ασφάλειας στις θαλάσσιες μεταφορές.

Με γνώμονα τη διατήρηση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, αλλά και τη βελτίωση των επιδόσεων της ελληνικής ναυτιλίας, από τις πρώτες ημέρες της νέας διακυβέρνησης, η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πακέτου αναπτυξιακών μέτρων που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας και θα καταστήσουν την Ελλάδα διεθνές ναυτιλιακό και εμπορικό κέντρο.

Στο πλαίσιο αυτό, θα επιδιωχθεί:

◼ Η διαμόρφωση ενός σταθερού και ανταγωνιστικού οικονομικού πλαισίου που θα ευνοεί την επιχειρηματικότητα και τις νέες επενδύσεις.

◼ Ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας σχετικά με τους κώδικες του Δημόσιου και Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου.

◼ Η προσέλκυση νέων ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα.

◼ Η παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και τις δραστηριότητες που σχετίζονται με τον θαλάσσιο τουρισμό.

◼ Ο εκσυγχρονισμός των ελληνικών ναυπηγείων.

◼ Η παροχή κινήτρων για την επιστροφή πλοίων ελληνικής ιδιοκτησίας στο ελληνικό νηολόγιο και για τη ναυπήγηση νέων ποντοπόρων πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία.

◼ Η προώθηση των απαραίτητων επενδύσεων, ώστε να μετατραπεί ο Πειραιάς σε παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο.

◼ Η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού. Παράλληλα, η διαμόρφωση του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου που θα επιτρέψει τη λειτουργία ιδιωτικών σχολών που θα παρέχουν ναυτική εκπαίδευση.

◼ Η παροχή κινήτρων για την προσέλκυση νέων που θα κάνουν καριέρα στο Εμπορικό Ναυτικό.

Η Νέα Δημοκρατία διαχρονικά έχει στηρίξει την ελληνική ναυτιλία και με τις πολιτικές της επιλογές έχει βρεθεί πολλές φορές στο πλευρό όσων ασχολούνται με τη θάλασσα και τα συναφή με αυτήν επαγγέλματα.

Με τις ανωτέρω παρεμβάσεις είναι απολύτως βέβαιο ότι η ελληνική ναυτιλία θα παραμείνει ανταγωνιστική και εξωστρεφής, αλλά και ότι θα συνεχίσει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι.

* βουλευτής και τομεάρχης Ναυτιλίας της Ν.Δ.

▶ Το άρθρο αποτελεί μέρος της ειδικής έκδοσης: «Ναυτιλία», που κυκλοφόρησε το Σάββατο, 2 Ιουνίου 2018 με την «Εφ.Συν.»

ΑΠΟΨΕΙΣ
Ποιος φτωχοποίησε τους Ελληνες;
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός απ’ όταν η εκπρόσωπος Τύπου της Ν.Δ., ευρωβουλευτής κ. Σπυράκη, χρέωνε τη φτωχοποίηση των Ελλήνων στον κ. Τσίπρα μιλώντας για τον «πρωθυπουργό των φόρων, που διέλυσε τη μεσαία...
Ποιος φτωχοποίησε τους Ελληνες;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Προώθηση της μισθωτής εργασίας
Παραμένουμε προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο: στη δραστική μείωση της ανεργίας και στη δημιουργία συνθηκών για πλήρη, σταθερή και αξιοπρεπή απασχόληση για όλους. Το 2014 η ανεργία ήταν 26,5%, σήμερα...
Προώθηση της μισθωτής εργασίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κύριε Μητσοτάκη, να ποια παράταξη κατέστρεψε την οικονομία και την κοινωνία
Ο Δ. Τσοβόλας απαντά στη δήλωση του Κ. Μητσοτάκη στη Βουλή ότι «η πολιτική τού Τσοβόλα δώσ’ τα όλα» κατέστρεψε τη χώρα. Σημειώνει ότι «το απατηλό σύνθημα ο πρόεδρος της Ν.Δ. το εξεστόμισε χωρίς να το στηρίζει...
Κύριε Μητσοτάκη, να ποια παράταξη κατέστρεψε την οικονομία και την κοινωνία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εμπορευματοποίηση εννοιών και κοινωνικών πειραματισμών
Ενώ οι μορφές συνεργατικής και αλληλέγγυας οικονομίας διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα πληθαίνουν, παρουσιάζονται παράλληλα και διάφορες άλλες όψεις της οικονομικής συνεργασίας που έχουν ψευδεπίγραφο χαρακτήρα και...
Εμπορευματοποίηση εννοιών και κοινωνικών πειραματισμών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ποιος φροντίζει το μαγαζί;
Ενα κλασικό εβραϊκό ανέκδοτο θέλει τον έμπορο Σολομώντα να βρίσκεται στα πρόθυρα του θανάτου. Με αδύναμη φωνή ρωτάει: «Ραχήλ, αγαπημένη μου γυναίκα,...
Ποιος φροντίζει το μαγαζί;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η «αμπρακατάμπρα» οδηγεί την ανάπτυξη της οικονομίας
Το «δικαίωμα όλων», σύμφωνα με την κυβερνητική σύλληψη, είναι μάλλον προνόμιο του ΣΕΒ και των λοιπών εργοδοτικών ενώσεων και λιγότερο δικαίωμα των εργαζομένων και των συναφών εργατικών ενώσεων.
Η «αμπρακατάμπρα» οδηγεί την ανάπτυξη της οικονομίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας