• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 19.6°C
    4 BF
    82%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 15.6°C
    3 BF
    82%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 21.0°C
    2 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    2 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    5 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 15.0°C
    1 BF
    95%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    2 BF
    98%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 15.6°C
    2 BF
    92%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 22.8°C
    2 BF
    38%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.9°C / 17.9°C
    6 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.4°C / 19.4°C
    4 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    4 BF
    76%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.6°C / 18.6°C
    5 BF
    88%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 15.5°C
    0 BF
    94%
  • Λαμία
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 15.5°C / 15.5°C
    3 BF
    91%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 16.8°C / 19.8°C
    2 BF
    88%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.0°C / 19.8°C
    4 BF
    63%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 14.4°C
    2 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 13.2°C / 15.7°C
    2 BF
    91%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    2 BF
    99%

Τετρακόσιες χιλιάδες λιγότερα Ελληνόπουλα στα Δημοτικά

  • A-
  • A+

Τα προβλήματα του πληθυσμού είναι τόσο θεμελιώδη που εκδικούνται τρομερά εκείνους που τα αγνοούν

Alfred Sauvy

Αρχισαν τα μαθήματα στα σχολεία για το νέο σχολικό έτος 2017/2018. Δεν υπάρχουν ακόμα στοιχεία για το σύνολο των εγγραφέντων στα δημοτικά σχολεία, αλλά είναι βέβαιο ότι θα είναι λιγότεροι απ’ ότι τα δύο προηγούμενα σχολικά έτη. Ο βασικός λόγος της μείωσης αυτής είναι η μείωση των γεννήσεων.

Προκειμένου να φανεί η πολύ στενή σχέση ανάμεσα στους μαθητές των δημοτικών σχολείων της χώρας και τις γεννήσεις τα προηγούμενα χρόνια, συγκρίνουμε τους μαθητές των σχολικών ετών 1967-1968 με τις γεννήσεις την εξαετία 1956-1961 και τους μαθητές του σχολικού έτους 2010-2011 με τις γεννήσεις την εξαετία 1999-2004.

Τα παιδιά που γεννήθηκαν τις εξαετίες αυτές αποτελούν τους μαθητές των σχολικών ετών που προαναφέρθηκαν. Π.χ. τα παιδιά που γεννήθηκαν το 1961 γράφτηκαν στην Α' Δημοτικού το σχολικό έτος 1967-1968 και τα παιδιά που γεννήθηκαν το 1956 είναι εκείνα που γράφτηκαν στην Στ' Δημοτικού το ίδιο σχολικό έτος. Τα σχετικά στοιχεία που δίνονται στον Πίνακα είναι από τη βάση δεδομένων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, της ΕΛΣΤΑΤ.

Στις δύο πρώτες στήλες του Πίνακα δίνονται οι γεννήσεις τις εξαετίες 1956-1961 και 1999-2004 και η διαφορά τους, και στις δύο επόμενες οι μαθητές των δημοτικών σχολείων τα σχολικά έτη 1967-1968 και 2010-2011 και η διαφορά τους (επιλέξαμε το έτος αυτό διότι είναι το τελευταίο στο οποίο υπάρχουν στοιχεία κατά υπηκοότητα των μαθητών).

Από τον Πίνακα αυτόν φαίνεται ότι πάνω από το 97% των μαθητών και τα δύο σχολικά έτη αποτελούν οι γεννήσεις τα έτη από τα οποία προέρχονται οι μαθητές αυτοί. Οι επιπλέον μαθητές και τα δύο σχολικά έτη γεννήθηκαν είτε προηγούμενα χρόνια και τα δύο σχολικά έτη είτε σε άλλη χώρα το σχολικό έτος 2010-2011.

Το σχολικό, όμως, έτος 1967-1968 παιδιά αλλοδαπών στα δημοτικά σχολεία, αν υπήρχαν, ήταν ελάχιστα. Θεωρούμε λοιπόν ότι τα 964.228 παιδιά στα δημοτικά σχολεία το έτος εκείνο ήταν Ελλήνων. Το σχολικό, όμως, έτος 2010-2011 στα δημοτικά σχολεία υπήρχαν και 75.415 παιδιά αλλοδαπών. Κατά συνέπεια, τα παιδιά με ελληνική υπηκοότητα στα δημοτικά σχολεία το έτος αυτό ήταν 635.780 - 75.415 = 560.365, δηλαδή κατά 403.865 λιγότερα απ’ ό,τι το σχολικό έτος 1967-1968. Πρόκειται για μια εθνική καταστροφή.

Η μείωση των μαθητών των δημοτικών σχολείων είναι η πρώτη και άμεση επίπτωση της μείωσης των γεννήσεων τα προηγούμενα έτη. Η μείωση αυτή προκαλεί στη συνέχεια μείωση των μαθητών των γυμνασίων και των λυκείων και του φοιτητικού πληθυσμού και εν τέλει του εργατικού δυναμικού της χώρας. Η μείωση αυτή επιδεινώνεται από την καθαρή εκροή πληθυσμού που συμβαίνει τα τελευταία εφτά μνημονιακά χρόνια.

Ταυτόχρονα, ο πληθυσμός της χώρας, λόγω αύξησης του προσδόκιμου επιβίωσης, γηράσκει, με τελικό αποτέλεσμα η χώρα να έχει μειωμένο και γερασμένο πληθυσμό (ένα σενάριο τον υπολογίζει σε 8,5 εκατομμύρια το 2050 από τα 11 εκατ. σήμερα).

Αυτή είναι η τρομερή εκδίκηση, που ανέφερε ο μεγάλος Γάλλος δημογράφος Alfred Sauvy, της εγκληματικής αγνόησης των προβλημάτων του πληθυσμού από τις διαδοχικές κυβερνήσεις Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ τα έτη 1974-2009.

Από το 2010 οι κυβερνήσεις των κομμάτων αυτών χωριστά και μαζί μέχρι το 2014 και τα δύο τελευταία έτη εκείνη των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ., εκτελώντας τις εντολές των δανειστών, έλαβαν εξουθενωτικά μέτρα για τα ζευγάρια που θέλουν να κάνουν ένα ή περισσότερα παιδιά και αποτρεπτικά για τους νέους που θέλουν να συνάψουν γάμο και να αποκτήσουν παιδιά. Εξαιτίας των συνεπειών των μέτρων αυτών οι γάμοι την επταετία 2010-2016 σε σχέση με την εξαετία 2004-2009 μειώθηκαν κατά 9% και οι γεννήσεις κατά 11%.

Παρότι το «τραύμα» που έχει δεχτεί ο πληθυσμός της χώρας είναι πολύ βαθύ και δυσεπούλωτο, έστω και πολύ αργά, συγκροτήθηκε και άρχισε τις εργασίες της μια νέα διακομματική επιτροπή της Βουλής για να εξετάσει την επιδείνωση του δημογραφικού προβλήματος από το 1993 -έτος στο οποίο συζητήθηκε στην Ολομέλεια του Σώματος το ομόφωνο πόρισμα της προηγούμενης σχετικής διακομματικής επιτροπής- μέχρι σήμερα. Τα μέτρα που ομόφωνα θα προτείνει η νέα αυτή επιτροπή -σε αντίθεση με τη μη εφαρμογή εκείνων που πρότεινε η προηγούμενη- πρέπει να εφαρμοστούν αμέσως. Οι καιροί ου μενετοί.

* πρώην αντιπροέδρου της Βουλής, υπουργού και καθηγητή της ΑΣΟΕΕ

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Φροντίδα και όχι εργασία για τα παιδιά των ιδρυμάτων
Η προστασία και η κοινωνική ένταξη των παιδιών που φιλοξενούνται σε ιδρύματα δεν απασχόλησαν ποτέ σοβαρά και συστηματικά το ελληνικό κράτος. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει ακριβής καταγραφή των...
Φροντίδα και όχι εργασία για τα παιδιά των ιδρυμάτων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Τέχνη στα σχολειά μας
Χρειαζόμαστε ελεύθερα μυαλά και όχι παιδιά-ρομπότ! Παιδιά να αμφιβάλλουν, να πειραματίζονται και να δοκιμάζουν με ό,τι μέσον διαθέτουν, να βλέπουν το σχολείο ως χώρο έμπνευσης και όχι καταναγκασμού.
Η Τέχνη στα σχολειά μας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολική αποτυχία και… Διαγωγή «Κοσμία»
Η μετατροπή του φαινομένου της σχολικής αποτυχίας σε μονοδιάστατο φαινόμενο μαθησιακής διαταραχής πετυχαίνει μόνο να δυσχεραίνει τον εντοπισμό των πραγματικών αιτιών της.
Σχολική αποτυχία και… Διαγωγή «Κοσμία»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η σάκα
Εκείνα τα χρόνια, δεκαετίες '60, '70, ήταν χρόνια δύσκολα για τους μεγάλους. Ομως τα παιδιά σήκωναν παλάτια με τη φαντασία τους και έτσι από τις χαραμάδες έμπαινε λίγο φως, η χαρά έκανε παιχνίδι με μπάλες...
Η σάκα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δέκα δράσεις-ασπίδα για όλα τα παιδιά
Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού πρέπει να υπενθυμίζει σε όλους μας ότι δεν έχουμε το δικαίωμα να αφήσουμε να περάσει έστω κι ένα 24ωρο χωρίς τα παιδιά να βρίσκονται στο επίκεντρο. Εμείς...
Δέκα δράσεις-ασπίδα για όλα τα παιδιά
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εθνικό σχέδιο για (μη) θεραπεία των παιδιών με μαθησιακές και λοιπές δυσκολίες
Στον πυρήνα των εξαγγελιών, αυτό που αποτελεί το ολέθριο σφάλμα είναι ο περιορισμός και η αναγωγή των προβλημάτων και δυσκολιών των παιδιών, μαθησιακών, υπερκινητικότητας, ή όποιων άλλων, σε απλώς διαγνωστικές...
Εθνικό σχέδιο για (μη) θεραπεία των παιδιών με μαθησιακές και λοιπές δυσκολίες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας