Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τροχαία εγκλήματα: εκτός από τους φυσικούς, υπάρχουν και ηθικοί αυτουργοί

Τροχαία εγκλήματα: εκτός από τους φυσικούς, υπάρχουν και ηθικοί αυτουργοί

  • A-
  • A+

ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ «ακατανόητο» πολύνεκρο τροχαίο στη χώρα με τους 31.385 νεκρούς στους δρόμους τα τελευταία 20 χρόνια.

Φτιάξαμε νέους αυτοκινητόδρομους για να ταξιδεύουμε με ασφάλεια. Αγοράζουμε όλο και πιο ακριβά και ισχυρότερα αυτοκίνητα, με στόχο (εκτός των άλλων) να μας παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια.

Σ’ έναν τέτοιο δρόμο, ένα τέτοιο αυτοκίνητο έσπειρε τον όλεθρο, εξαϋλώνοντας μια αμέριμνη οικογένεια και προκαλώντας τον θάνατο του οδηγού και του συνοδηγού του.

Παρά τον τρομακτικό αριθμό θανάτων και τραυματισμών στον δρόμο, στη χώρα μας, το τροχαίο έγκλημα εξακολουθεί να θεωρείται κάτι που αφορά αποκλειστικά τα εμπλεκόμενα πρόσωπα.

Ωστόσο, επειδή στον δρόμο δεν είμαστε μόνοι, το κράτος που κάθε τριήμερο εξαντλεί τον ρόλο του στις ευχές και τις συμβουλές καλό θα ήταν να απαντήσει:

Η «Νέα Οδός», που εισπράττει διόδια και ελέγχει με κάμερες, δεν μπορεί να μην είχε εντοπίσει το Ι.Χ. να ταξιδεύει με ταχύτητα που ξεπερνούσε κατά πολύ τα υφιστάμενα όρια. Ειδοποίησε την Τροχαία για να το ακινητοποιήσει; Η Τροχαία, αν ειδοποιήθηκε, τι έκανε;

Η Ελλάδα έχει από τα υψηλότερα όρια στους αυτοκινητόδρομους στην Ευρώπη (130 km/h) τη στιγμή που χώρες με λιγότερους θανάτους έχουν μικρότερα (και σαφώς πολύ πιο αυστηρά επιτηρούμενα) όρια.

Αυτός που θα παραβιάσει το όριο ταχύτητας στην Ελλάδα κατά 20 km/h (δηλαδή αν στους αυτοκινητόδρομους τρέχει με 150 km/h) θα τιμωρηθεί με ένα πρόστιμο 40 ευρώ, το οποίο θα μειωθεί σε 20 ευρώ αν πληρωθεί εντός 10ημέρου, χωρίς καμιά άλλη επίπτωση.

Ποινή πλήρως αναντίστοιχη με τη δραματική αύξηση της πιθανότητας εμπλοκής σε θανατηφόρο τροχαίο.

ΤΟΝ ΜΥΘΟ του ασφαλούς αυτοκινήτου τον καλλιεργεί συστηματικά το κράτος-προαγωγός της αυτοκίνησης που αρνείται να περιορίσει τα όρια ταχύτητας και αλκοόλ στο αίμα, δεν επιτηρεί το οδικό δίκτυο και κλείνει το μάτι σε κάθε είδους παραβατικότητα στον δρόμο.

Το ίδιο κράτος που σκέφτεται και συμπονά τον παραβατικό οδηγό και που προτείνει να μειωθούν τα πρόστιμα για τις παραβάσεις του ΚΟΚ.

* Γιατρός, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα

  

ΑΠΟΨΕΙΣ
Κώδικας Οδικής Δολοφονίας
Χθες ήταν η «φονική» Πόρσε σε μια τρελή πορεία, προχθές ήταν το «γλέντι» που «θόλωσε» τις αντιδράσεις του έμπειρου οδηγού, πέρσι ήταν το «γινάτι» του ηλικιωμένου που αποφάσισε να σκίσει τα νερά, κόβοντας στη...
Κώδικας Οδικής Δολοφονίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Ακριβοί» στα πρόστιμα, «φτηνοί» στις ζωές!
Το μήνυμα από την ανακοίνωση του υπ. Προστασίας του Πολίτη για επικείμενη μείωση κατά 50% των προστίμων για τις παραβάσεις του ΚΟΚ είναι διπλό: Προωθούμε τη χρήση του Ι.Χ. και «αποποινικοποιούμε» τη...
«Ακριβοί» στα πρόστιμα, «φτηνοί» στις ζωές!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τροχαία ατυχήματα: Η διαχρονική αδιαφορία της πολιτείας
Κατά τη δεκαπενταετία από το έτος 2000 έως και το έτος 2014 συνέβησαν σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο 210.886 τροχαία ατυχήματα κατά τα οποία 21.608 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους 31.631 υπέστησαν βαρείς...
Τροχαία ατυχήματα: Η διαχρονική αδιαφορία της πολιτείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων συνεχίζει και θα συνεχίσει ανεπίλυτο
Μαγικοί τρόποι αντιμετώπισης, ή έστω μερικής επίλυσης του προβλήματος των τροχαίων ατυχημάτων με τις ανεξέλεγκτες διαστάσεις που φαίνεται να παίρνει, μάλλον δεν υπάρχουν. Οι απώλειες ψυχών κάθε ηλικίας, ειδικά...
Το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων συνεχίζει και θα συνεχίσει ανεπίλυτο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ατιμωρησία θερίζει ζωές
Στην πεζογέφυρα της Κηφισίας, στο ύψος της οδού Στεφάνου Δέλτα, είναι ζωγραφισμένη μια λευκή πεταλούδα. Συμβολίζει την ψυχή ενός έφηβου αγοριού, του Σόλωνα. Ωστόσο, και σε άλλα σημεία των δρόμων της Ελλάδας...
Η ατιμωρησία θερίζει ζωές
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
«Αμέλεια» διαρκείας το... δις δολοφονείν
Η Δικαιοσύνη αντιμετωπίζει με επιείκεια τα κατά συρροή τροχαία εγκλήματα στην Ελλάδα, αδιαφορώντας για τα θύματα και τις οικογένειές τους. Ο «SOS Τροχαία Εγκλήματα» ζητάει την άμεση νομοθετική ρύθμιση για την...
«Αμέλεια» διαρκείας το... δις δολοφονείν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας