Αθήνα, 30°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
30°C
31.3° 28.7°
1 BF
45%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
26°C
28.2° 25.2°
1 BF
54%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
25°C
25.5° 23.0°
1 BF
72%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
18°C
17.9° 17.9°
1 BF
88%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
25°C
24.9° 24.9°
0 BF
47%
Βέροια
Αίθριος καιρός
27°C
27.0° 27.0°
1 BF
53%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
22°C
22.4° 22.4°
0 BF
40%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
26°C
26.2° 26.2°
1 BF
63%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
25°C
26.6° 24.8°
3 BF
54%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
24°C
24.9° 23.8°
1 BF
82%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
29°C
29.4° 29.4°
1 BF
34%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
28°C
27.7° 27.7°
1 BF
57%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
30.3° 24.9°
0 BF
88%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
24°C
23.9° 23.9°
0 BF
43%
Λαμία
Αίθριος καιρός
32°C
32.2° 27.3°
3 BF
25%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
26°C
26.0° 25.8°
4 BF
76%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
29°C
28.8° 28.3°
2 BF
47%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
28°C
27.7° 23.3°
2 BF
56%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
27°C
27.0° 27.0°
1 BF
60%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
21°C
21.3° 21.3°
1 BF
60%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 08 Ιουλίου, 2025
daskaloi mathites
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
© Dreamstime.com

Προς δάσκαλο (αφέλειες για το υπ. Παιδείας)

Δάσκαλε, με ποιο δικαίωμα ασκείς εξουσία στις τρυφερές υπάρξεις; Με ποιο δικαίωμα αιχμαλωτίζεις τις γνώσεις; Με ποιο δικαίωμα δείχνεις τον δρόμο, τον δικό σου τον δρόμο; Με ποιο δικαίωμα λες στα παιδιά πώς πρέπει να είναι αύριο; Πού ξέρεις πώς θα είναι το αύριο; Πώς κλείνεις τους ορίζοντες; Πώς κόβεις φτερά; Τα αφουγκράστηκες προσεκτικά για να δεις τι καινούργιο κομίζουν; Το ξέρεις πως το νέο έρχεται από τους νέους και τις νέες δίχως οι ίδιοι να το γνωρίζουν;

Μπορείς να πυροδοτήσεις ερωτήματα, απορίες, ψάξιμο; Μπορείς να τα κάνεις να αμφισβητήσουν, το κάθε παιδί με τον δικό του τρόπο, τα μουχλιασμένα αυτονόητα, καθιερωμένα και ισχύοντα;

Μπορείς, δάσκαλε, να πυροδοτήσεις την επινοητικότητά τους; Τη δικιά τους επινοητικότητα; Μπορείς να ενθαρρύνεις την πρωτοβουλία τους; Μπορείς να βοηθήσεις κάθε παιδί να ξεδιπλώσει την αυθεντικότητά του με όλη τη σιρμαγιά που κουβαλά; Μπορείς να βοηθήσεις την ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους; Εχεις την υπομονή να τα ακούσεις προσεκτικά, να τα παρατηρήσεις και να σκεφτείς; Και να συμπεράνεις. Παύεις να αποφαίνεσαι και να επιζητάς μία μόνο απάντηση σε κάθε ερώτηση; Μπορείς ο διάλογος μαζί τους να διαπερνά τη διδασκαλία σου; Μπορείς να οργανώσεις το μάθημά σου δημοκρατικά; Περιφρόνησες τις τιμωρίες και την αποθάρρυνση;

Αν ναι, έχεις ανοιχτό πλοηγό, αυτοκαταργούμενος, να ανοίξεις φτερά στους νέους ανθρώπους. Γίνεσαι και εσύ διαρκώς μαθητής και δάσκαλος με έμπνευση που οι μαθητές σου θα σε θυμούνται όσο ζουν. Οι μαθητές σου δύσκολα θα πέσουν στην κατηγορία του δογματικού.

Σημ.: Πρόσεξε, δάσκαλε, όλα τα περιεχόμενα των μαθημάτων να στοχεύουν στην ανθρωπιά, την ειρήνη και στον σεβασμό του άλλου ανθρώπου. Κόντρα στην πραγματικότητα πρέπει να πας. Κόντρα στις παρακμιακές εξουσίες. Δύσκολα τα πράγματα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Προς δάσκαλο (αφέλειες για το υπ. Παιδείας)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας