Στο καθεστώς που ζούμε υποτίθεται ότι όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον λαό και ασκούνται για τον λαό. Στην πράξη, βεβαίως, αυτό δεν ισχύει, αλλά δεν είναι της παρούσης να το αναλύσουμε. Ας δεχτούμε, όμως, πως ισχύει. Αρα έχουμε λαϊκή κυριαρχία.
Η λαϊκή, αυτή, κυριαρχία έχει πολλές φορές αμφισβητηθεί. Στο παρελθόν με άμεσο και οδυνηρό τρόπο. Αλλά λένε πως πλέον δεν κινδυνεύει από κάτι τέτοιο. Ας το δεχτούμε κι αυτό. Κινδυνεύει όμως από τη διαρκή φθορά. Κι από μια σειρά εξουσιών οι οποίες δρουν ανεξέλεγκτες.
Πόσες φορές έχουμε ακούσει ότι ένα εκλογικό αποτέλεσμα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις αγορές με αποτέλεσμα να προκληθεί ζημιά στην οικονομία και κατ’ επέκταση στη ζωή των πολιτών; Πόσες φορές αυτό το επιχείρημα έχει διατυπωθεί σε προεκλογική περίοδο ή σε περίοδο κοινωνικών ζυμώσεων με σκοπό να εμποδιστούν διεργασίες που απειλούν ισχυρά οικονομικά συμφέροντα και μια καθεστηκυία τάξη πράγματων;
Τι έχουμε λοιπόν ως καθεστώς; Λαϊκή κυριαρχία ή την κυριαρχία των αγορών στην οποία πρέπει να προσαρμόζεται η λαϊκή βούληση; Προφανώς το δεύτερο κι ας βαυκαλιζόμαστε ότι έχουμε το πρώτο.
Χθες το κύριο άρθρο της εφημερίδας «Τα Νέα» εκφράζοντας προφανώς τη βούληση και τα συμφέροντα της ιδιοκτησίας της εφημερίδας έλεγε, στην κατάληξή του, για το έγκλημα των Τεμπών: «Η εφημερίδα μας, κομμάτι ενός κορυφαίου εκδοτικού ομίλου, της Alter Ego Media, που πια είναι ενταγμένος στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αναζητά την αλήθεια για τα Τέμπη και κάνει τις προαναφερόμενες σκέψεις, εκπροσωπώντας από την περασμένη Δευτέρα και ένα πολλαπλό κοινό μετόχων που με τη σειρά τους αναζητούν αποσαφηνίσεις και απαντήσεις και πάνω από όλα την αλήθεια».
Μάλιστα. Δεν είμαστε ελεύθερος λαός τον οποίο θέλει να εκφράσει μια εφημερίδα. Είμαστε ένα πολλαπλό κοινό μετόχων που μας εκπροσωπεί μια εταιρεία στο χρηματιστήριο και η εφημερίδα της. Εκεί οδηγούν τη δημοκρατία και τη λαϊκή κυριαρχία. Αλλά όταν αυτό λέγεται με αφορμή το έγκλημα των Τεμπών, πώς αλλιώς λέγεται η ύβρις; Η αλήθεια για το έγκλημα και το άδικα χυμένο αίμα δεν αναζητεί ούτε μετόχους ούτε μετοχές για να έρθει στο φως, κύριοι.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας