Κλείστε τον σιδηρόδρομο!.. Σε αυτό το σημείο, λοιπόν, φτάσαμε στην Ελλάδα της οικονομικής απογείωσης και της ψηφιακής επανάστασης. Να ακούγονται πλέον, όλο και συχνότερα δημοσίως, φωνές που ζητούν να κλείσει ο σιδηρόδρομος και να στηθεί από την αρχή προκειμένου να εξυπηρετεί με ασφάλεια το επιβατικό κοινό και τις εμπορευματικές μεταφορές.
Πρωτοακούστηκε με ένταση μετά το έγκλημα των Τεμπών. Το έλεγαν κυρίως γονείς, συγγενείς και φίλοι των θυμάτων του δυστυχήματος που αποτύπωσε με αίμα την εγκατάλειψη των σιδηροδρόμων ιδίως στη διάρκεια της πρόσφατης οικονομικής κρίσης. Ηταν φωνές φορτισμένες με πόνο που μπορούσε να δικαιολογήσει το αίτημα, ενώ κάποιοι το συνόδευαν με νομικά επιχειρήματα που μπορεί να ακουστούν και πάλι όταν έρθει η ώρα της δίκης, με την έννοια ότι ένα σύστημα λειτουργεί υπό προϋποθέσεις και όταν αυτές δεν τηρούνται διακόπτει τη λειτουργία του.
Τώρα, όμως, αφορμή είναι τα αλλεπάλληλα περιστατικά που δείχνουν ότι τίποτε ουσιαστικό δεν έχει αλλάξει μετά τα Τέμπη προς το καλύτερο. Βλάβες και αστοχίες στη ρύθμιση της κυκλοφορίας, τρένα που στέλνονται σε πορεία εναντίον άλλων τρένων, άλλα που κατευθύνονται σε λάθος ράγες, επικοινωνίες που χάνονται και μια γενικευμένη καχυποψία.
Θα τολμούσε άραγε κλείσιμο του σιδηροδρόμου η σημερινή κυβέρνηση; Το σίγουρο είναι ότι εάν το κάνει, θα το εμφανίσει ως «κίνηση λογικής». Θα τη χειροκροτήσουν όσοι πόνεσαν με τα Τέμπη αλλά και όσοι ανησυχούν όχι επειδή χρησιμοποιούν το τρένο αλλά επειδή δεν αντέχουν να βλέπουν την κυβέρνηση να πλήττεται από την αγωνία της κοινωνίας. Θα τη χειροκροτήσουν, βεβαίως, και όσοι θα δουν να αυξάνεται η κίνηση στους αυτοκινητόδρομους και στα αεροδρόμια αλλά και η κατανάλωση των καυσίμων.
Ο σιδηρόδρομος είναι κυρίαρχο μέσο για οργανωμένες μεταφορές σε όλο τον αναπτυγμένο κόσμο. Ολες οι χώρες, όπως και η Ελλάδα στον 19ο αιώνα, πρώτα έφτιαξαν σιδηρόδρομο και μετά δρόμους. Οποιος αποφασίσει να κλείσει το υπάρχον δίκτυο θα έχει και την ευθύνη για την εξαφάνισή του και την επιστροφή 200 χρόνια πίσω. Αλλά και για την παχυλή αμοιβή όσων αναλάβουν να το ξαναφτιάξουν. Πάντα στο όνομα της... λογικής.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας