Εφυγε από τη ζωή ο Μίμης Πλέσσας. Ενας σπουδαίος συνθέτης που τον ξέρουμε ως τέτοιον αλλά οι περισσότεροι δεν έχουμε ιδέα γιατί ήταν τόσο σπουδαίος. Ο Μίμης Πλέσσας, εκτός από αυτοδίδακτος, εκτός από εξαιρετικός συνθέτης και μαέστρος, είναι -ήταν δηλαδή- ο άνθρωπος που έφερε την τζαζ στην Ελλάδα. Να το ξαναπώ; Ηταν ο άνθρωπος που έφερε την τζαζ στην Ελλάδα. Λίγο αν ακούσετε πιο προσεκτικά τις συνθέσεις του, θα το καταλάβετε. Μεγάλη και υπέροχη η ιστορία του πώς ήρθε σε επαφή με την τζαζ, αυτή των μαύρων, την αυθεντική: στην Αμερική την πρωτάκουσε, καθώς με μαύρους πιανίστες άρχισε να παίζει. Και σχεδόν σε όλες του τις συνθέσεις από εκεί και πέρα, ενέτασσε στοιχεία αυτής της τόσο διαφορετικής, ελεύθερης και δημοκρατικής μουσικής.
Μεγάλες επιτυχίες έγραψε. Για πολλούς και για πολλές. Το πιο γνωστό, ίσως, τραγούδι της Μαρινέλλας, το «Ανοιξε πέτρα», δικό του είναι. Είχαν δώσει μαζί και μια συναυλία στο Ηρώδειο, αρχές του 2000, γιορτάζοντας τα πενήντα χρόνια του στο τραγούδι. Σε αντίθεση με τον Πλέσσα, η Μαρινέλλα δεν ερμήνευσε ποτέ κανένα πραγματικά σπουδαίο τραγούδι: επιτυχίες ναι, χορευτικά ναι, δημοφιλή ναι, αλλά αν και πέρασε από πολλές δεκαετίες ελληνικού τραγουδιού, πάντα οι επιλογές της ήταν, ας πούμε, άλλες. Εξάλλου και η ίδια το είχε παραδεχθεί πως η Μοσχολιού είχε τραγουδήσει πιο σπουδαία τραγούδια. Ωστόσο επέλεγε σωστά, γιατί τα όσα ερμήνευε της ταίριαζαν. Μπορούσε, δηλαδή, να τα υποστηρίξει και σκηνικά - που ήταν και ακόμη ένα της ταλέντο.
Αυτό έκανε και τις προάλλες στο Ηρώδειο. Δεν κατανοώ κάποιους που μιλάνε για ηλικίες: μπορούσε, ήθελε, την ήθελαν, καλά έκανε και συνέχιζε - ποιος θα βάλει κόφτη; Δεν κατανοώ ούτε γιατί να μη δει κάποιος το επίμαχο βίντεο. Οχι για να το κανιβαλίσει φυσικά. Οποιος θέλει να κάνει κάτι τέτοιο κανένα βίντεο δεν χρειάζεται. Και να είναι καλά η γυναίκα και να ζήσει χίλια χρόνια. Ωστόσο κάτι δεν είπαμε: τα εισιτήρια για τη συναυλία της ξεκινούσαν από 300 ευρώ για να φτάσουν, τα φτηνότερα, εκεί που δεν βλέπεις τίποτα σχεδόν, στα 70 ευρώ! Είναι δυνατόν; Μήπως έχει κάπως ξεφύγει το θέμα «Ηρώδειο», ειδικά εκτός παραστάσεων Φεστιβάλ; Μήπως καλλιτέχνες και παραγωγοί να πατήσουν λιγάκι πάλι στη γη; Μέσα της θε’ να μπούμε όλοι. Εως τότε όμως, ας πατάμε και λίγο επάνω της.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας