• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.3°C / 23.5°C
    4 BF
    44%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.6°C / 24.2°C
    3 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.0°C / 25.0°C
    2 BF
    35%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.9°C / 25.0°C
    2 BF
    20%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 23.0°C
    4 BF
    46%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.0°C / 24.9°C
    2 BF
    47%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 20.9°C
    2 BF
    30%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    1 BF
    23%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.5°C / 24.3°C
    4 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 19.6°C / 21.9°C
    5 BF
    56%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 22.8°C
    5 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.0°C / 21.7°C
    4 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    3 BF
    38%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.1°C / 22.9°C
    0 BF
    38%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.2°C / 22.7°C
    2 BF
    35%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.2°C / 23.8°C
    2 BF
    46%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.6°C / 22.7°C
    3 BF
    37%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 22.3°C
    3 BF
    41%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.7°C / 22.2°C
    2 BF
    55%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.3°C / 21.3°C
    0 BF
    38%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Η χώρα τούτη κατοικείται από νιάτα αμεταχείριστα»

  • A-
  • A+

Ξεκίνησαν οι πανελλαδικές. Από τότε που εγώ ήμουν παιδί, όλοι καταγγέλλουμε πόσο ψυχοφθόρες και ανούσια σαδιστικές είναι οι διαδικασίες εισαγωγής στα ελληνικά Πανεπιστήμια, αλλά και ότι η χώρα του φωτός δεν έχει καταφέρει να βρει ένα σύστημα εκπαίδευσης και πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση που να μη βασανίζει τα παιδιά και να μην εξοντώνει οικονομικά τις οικογένειές τους.

Θαυμάζω πάρα πολύ τα πιτσιρίκια που παλεύουν για θέση στα Πανεπιστήμια – όχι μόνο γιατί μπαίνουν στην άγρια διαδικασία, αλλά και γιατί, επί της ουσίας, δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης και στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και στη χώρα. Εχουν θέληση, έχουν πίστη, έχουν (ακόμα) αισιοδοξία. Σκεφτείτε για μια στιγμή τι αντιμετωπίζει ένας 18άρης σήμερα και ρίξτε μια ματιά στη σημερινή ειδησεογραφία· σκεφτείτε ποια οικονομία, ποια πολιτική σκηνή, ποια δημόσια ζωή θα τους παραδώσουμε. Τα νιάτα αυτής της χώρας δεν μας αξίζουν.

Στη Λυπιού, τη χώρα που επινόησε η Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ για να πηγαίνει όταν είναι βαθιά λυπημένη, συμβαίνει «Κάτι χειρότερο από γερατειά,/ η χώρα τούτη κατοικείται από νιάτα αμεταχείριστα». Ετσι μου φαίνεται πως έχει καταντήσει για τους νέους ανθρώπους η Ελλάδα: μια χώρα που δεν επιτρέπει στους ανθρώπους της –και πιο πολύ στους νέους– να ζήσουν με χαρά και να δημιουργήσουν με αισιοδοξία.

Κι επειδή εμείς πληρώσαμε το μάρμαρο της χρεοκοπίας και της λιτότητας χωρίς ουδόλως να φταίμε, οφείλουμε δυο φορές παραπάνω να έχουμε επίγνωση τι σημαίνει να τσακίζεται η επιθυμία. Τουλάχιστον, να μην πληρώσουν το ίδιο τίμημα οι νεότεροι.

Δεν μας χρωστάνε τίποτα τα παιδιά· εμείς τους χρωστάμε. Γι’ αυτό οφείλουμε να γίνουμε η πολιτική αλλαγή που τους αξίζει.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ψηφιακός μπαμπούλας
Η επιστροφή στους τέσσερις τοίχους της τάξης και στο περίφρακτο προαύλιο μόνο ελκυστική δεν είναι, ακόμα και αν τα περισσότερα παιδιά πέρασαν το μεγαλύτερο μέρος των διακοπών τους στα τσιμέντα, με μικρά...
Ψηφιακός μπαμπούλας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γιατί το σχολείο απαιτεί από τους μαθητές γνώσεις και ικανότητες, που το ίδιο δεν τους διδάσκει;
Η βιωματική μάθηση είναι η διαδικασία μάθησης μέσα από την επεξεργασία της εμπειρίας των μαθητών από τον κόσμο που τους περιβάλλει και στον οποίο ζουν.
Γιατί το σχολείο απαιτεί από τους μαθητές γνώσεις και ικανότητες, που το ίδιο δεν τους διδάσκει;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι πανελλαδικές εξετάσεις ως καθρέφτης της εθνικής στρέβλωσης
Οι πανελλαδικές τοποθετούνται στην κατηγορία του συλλογικού τραύματος. Είναι η εμπειρία που κανείς δεν θα ήθελε να ξαναζήσει. Γιατί δεν είναι απλώς οι πιο ρηχές, στείρες και άνευ ουσιαστικού γνωστικού...
Οι πανελλαδικές εξετάσεις ως καθρέφτης της εθνικής στρέβλωσης
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Μωυσή, ζακέτα να πάρεις!
Η μια ιδέα είναι συναρπαστικότερη από την άλλη. Και σουρεαλιστικότερη. Ολες μαζί μπορούν να σε οδηγήσουν στο ντιβάνι του ψυχαναλυτή ψάχνοντας εναγωνίως ποιο άραγε παιδικό τραύμα φταίει κι έμεινες σε τούτη τη...
Μωυσή, ζακέτα να πάρεις!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι εισαγωγικές εξετάσεις και το πραγματικό διακύβευμα
Η νέα σχολική περίοδος ανοίγει με εξαγγελίες για μια νέα μεταρρύθμιση (τράπεζα θεμάτων, βάση 10, αποκλεισμός υποψηφίων από τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση με βαθμολογικό πλαφόν αλλά εγγραφή στην ιδιωτική...
Οι εισαγωγικές εξετάσεις και το πραγματικό διακύβευμα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Για τη διδασκαλία των Λατινικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Κατά την τελευταία, τουλάχιστον, επταετία, επιδίωξη όσων καταρτίζουν τα προγράμματα σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (φαίνεται να) είναι ο εξοβελισμός του μαθήματος των Λατινικών. Αντιμετωπίζονται ως...
Για τη διδασκαλία των Λατινικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας