• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.2°C / 18.6°C
    2 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.3°C / 17.1°C
    3 BF
    61%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.0°C / 18.2°C
    2 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 15.0°C
    2 BF
    60%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 14.1°C
    2 BF
    76%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.6°C / 19.0°C
    1 BF
    58%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.0°C / 15.4°C
    1 BF
    44%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    1 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 16.5°C
    3 BF
    74%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.6°C / 14.9°C
    0 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 15.4°C
    3 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.5°C / 13.5°C
    2 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    2 BF
    77%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.5°C / 16.9°C
    2 BF
    63%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 14.5°C / 14.5°C
    1 BF
    64%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.8°C / 19.3°C
    4 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 18.3°C
    2 BF
    44%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.3°C / 13.3°C
    1 BF
    84%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 15.7°C / 18.3°C
    2 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    1 BF
    43%
Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ΙΣΕΤ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενα διαμάντι δωρεά στην Πινακοθήκη

  • A-
  • A+

Οι «Νέες Μορφές» στην οδό Βαλαωρίτου 9Α ήταν η ιστορική αίθουσα τέχνης που λειτούργησε για 50 χρόνια (1959-2009), με υποδειγματικό τρόπο. Δεν υπήρξε απλά μια γκαλερί όπου εξέθεσαν τα έργα τους εκατοντάδες Ελληνες κυρίως, αλλά και ξένοι, καλλιτέχνες όλων των αισθητικών τάσεων. Αλλά και ένα ανοιχτό εργαστήρι έκθεσης, μάθησης, ζύμωσης, ένας χώρος μύησης, αισθητικής απόλαυσης, προβληματισμού και αναζήτησης που συνέδεσε χιλιάδες επισκέπτες με την πρωτοπορία και τη σύγχρονη τέχνη.

Από το 2009 επαναπροσδιόρισε τη σχέση της με τον χρόνο και το κοινό ως Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ΙΣΕΤ), το οποίο δημιούργησαν οι πρωτεργάτριές της, δηλαδή, η Τζούλια Δημακοπούλου, η Ιωάννα Μεντζενιώτου, η Μαρία Βασιλείου, μαζί με τον Λεωνίδα Δημακόπουλο. Στόχος να συγκεντρώσουν αρχειακό υλικό για την καταγραφή των εικαστικών τεχνών στην Ελλάδα από το 1945 έως σήμερα. Επειτα από δέκα χρόνια δράσης (2010-2020) αποφάσισαν να δωρίσουν εξ ολοκλήρου το ψηφιοποιημένο αρχείο-διαμάντι, μαζί με τις εγκαταστάσεις και όλο τον εξοπλισμό του ΙΣΕΤ, στην Εθνική Πινακοθήκη. Στόχος, να συνεχιστεί ο διάλογος με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον στη χώρα μας, που έχει ισχνή σχέση με τα αρχεία και χαρακτηρίζεται από την ατροφική σχέση ανάμεσα στην παιδεία και την τέχνη.

Η συγκέντρωση τεκμηρίων από θεωρητικά κείμενα και κριτικές μέχρι καταλόγους, αποκόμματα εφημερίδων, αφίσες, κ.ο.κ., είχε ξεκινήσει από την εποχή που οι «Νέες Μορφές» ήταν σε πλήρη δράση. Τα πακέτα με τις αφίσες από τις εκθέσεις-σταθμούς που διοργάνωναν ήταν τόσο πολλές, που την περίοδο 1980-1990 σκέφτηκαν να τις δωρίσουν στο υπουργείο Παιδείας προκειμένου να μπουν σε σχολικές αίθουσες. Η απάντηση ήταν «Οχι». Ποιος ο λόγος να εκπαιδεύεται το μάτι των παιδιών με ιστορικές αφίσες από τις εκθέσεις του Κουνέλλη, του Εγγονόπουλου, του Ψυχοπαίδη, της Βάσως Κατράκη, της Λήδας Παπακωνσταντίνου, της Ρένας Παπασπύρου και άλλων σύγχρονων καλλιτεχνών; Σάμπως σήμερα θα έλεγαν «Ναι»;

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ενας χρυσαυγίτης εμπνέει τον Μιχαήλ Μαρμαρινό;
Τι ματαιώθηκε και τι έμεινε στην τελετή έναρξης μετά την αποκάλυψη και την απομάκρυνση του «συνεργάτη»; Πώς ένας χρυσαυγίτης έφτασε να γίνει η πηγή έμπνευσης του Μαρμαρινού;
Ενας χρυσαυγίτης εμπνέει τον Μιχαήλ Μαρμαρινό;
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ο Μητσοτάκης παίζει στα ζάρια τον πολιτισμό
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει ηθικό φραγμό να παίζει στα ζάρια τα Γλυπτά του Παρθενώνα, τις λεηλατημένες κυκλαδικές αρχαιότητες, το πολιτιστικό απόθεμα των μουσείων, το μέλλον των εργαζομένων. Η πολιτιστική...
Ο Μητσοτάκης παίζει στα ζάρια τον πολιτισμό
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Η Εθνική Πινακοθήκη αλλιώς
Με βάση ένα σύγχρονο, λειτουργικό και εντυπωσιακό κτίριο, με θησαυρό την ελληνική τέχνη του 19ου και 20ού αιώνα και με υποσχέσεις για ενισχυμένη χρηματοδότηση, η Συραγώ Τσιάρα ετοιμάζεται να οδηγήσει την...
Η Εθνική Πινακοθήκη αλλιώς
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Οι αρχαιολογικοί χώροι ως ετικέτα για λάδι
Η οικονομική ανάκαμψη της χώρας την οποία ευαγγελίζεται, και είναι ζητούμενο, όχι μόνο δεν επιτυγχάνεται, αντιθέτως γελοιοποιείται με τέτοιες επιλογές που δεν δείχνουν σεβασμό ούτε στην πολιτιστική κληρονομιά,...
Οι αρχαιολογικοί χώροι ως ετικέτα για λάδι
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Στην υπηρεσία της επικοινωνιακής πολιτικής της κυβέρνησης
Πότε θα επαναλειτουργήσουν τα μουσεία δεν γνωρίζουμε. Το υπουργείο Πολιτισμού ωστόσο αισθάνθηκε την ανάγκη στις 26 Μαρτίου να μας ενημερώσει ότι η «Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου είναι...
Στην υπηρεσία της επικοινωνιακής πολιτικής της κυβέρνησης
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Πότε θα παρέμβει η Δικαιοσύνη;
Και η Δικαιοσύνη; Οι εισαγγελικές αρχές θα παρέμβουν για να διερευνήσουν καταγγελίες που αφορούν κακοποίηση, βιασμό, κατάχρηση εξουσίας;
Πότε θα παρέμβει η Δικαιοσύνη;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας