Αθήνα, 35°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
35°C
35.9° 33.7°
5 BF
22%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
34°C
37.1° 32.5°
3 BF
35%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
36°C
37.6° 35.5°
2 BF
41%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
36°C
35.9° 35.9°
1 BF
30%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
35°C
34.9° 34.9°
4 BF
28%
Βέροια
Αίθριος καιρός
34°C
37.0° 30.1°
0 BF
44%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
33°C
33.4° 30.6°
2 BF
22%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
36°C
36.3° 36.3°
1 BF
21%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
31°C
34.9° 28.8°
5 BF
50%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
33°C
34.0° 32.2°
4 BF
39%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
29.4° 27.7°
6 BF
45%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
30°C
30.1° 29.7°
3 BF
45%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
33°C
32.9° 32.9°
2 BF
52%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
35°C
34.9° 33.4°
3 BF
28%
Λαμία
Αίθριος καιρός
34°C
34.4° 32.5°
3 BF
37%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
29.8° 28.8°
4 BF
59%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
34°C
36.0° 32.8°
3 BF
17%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
31°C
32.3° 31.0°
2 BF
43%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
31°C
35.0° 30.8°
3 BF
50%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
32°C
32.0° 32.0°
1 BF
36%
ΜΕΝΟΥ
Τετάρτη, 19 Ιουνίου, 2024
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ΙΣΕΤ)

Ενα διαμάντι δωρεά στην Πινακοθήκη

Οι «Νέες Μορφές» στην οδό Βαλαωρίτου 9Α ήταν η ιστορική αίθουσα τέχνης που λειτούργησε για 50 χρόνια (1959-2009), με υποδειγματικό τρόπο. Δεν υπήρξε απλά μια γκαλερί όπου εξέθεσαν τα έργα τους εκατοντάδες Ελληνες κυρίως, αλλά και ξένοι, καλλιτέχνες όλων των αισθητικών τάσεων. Αλλά και ένα ανοιχτό εργαστήρι έκθεσης, μάθησης, ζύμωσης, ένας χώρος μύησης, αισθητικής απόλαυσης, προβληματισμού και αναζήτησης που συνέδεσε χιλιάδες επισκέπτες με την πρωτοπορία και τη σύγχρονη τέχνη.

Από το 2009 επαναπροσδιόρισε τη σχέση της με τον χρόνο και το κοινό ως Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ΙΣΕΤ), το οποίο δημιούργησαν οι πρωτεργάτριές της, δηλαδή, η Τζούλια Δημακοπούλου, η Ιωάννα Μεντζενιώτου, η Μαρία Βασιλείου, μαζί με τον Λεωνίδα Δημακόπουλο. Στόχος να συγκεντρώσουν αρχειακό υλικό για την καταγραφή των εικαστικών τεχνών στην Ελλάδα από το 1945 έως σήμερα. Επειτα από δέκα χρόνια δράσης (2010-2020) αποφάσισαν να δωρίσουν εξ ολοκλήρου το ψηφιοποιημένο αρχείο-διαμάντι, μαζί με τις εγκαταστάσεις και όλο τον εξοπλισμό του ΙΣΕΤ, στην Εθνική Πινακοθήκη. Στόχος, να συνεχιστεί ο διάλογος με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον στη χώρα μας, που έχει ισχνή σχέση με τα αρχεία και χαρακτηρίζεται από την ατροφική σχέση ανάμεσα στην παιδεία και την τέχνη.

Η συγκέντρωση τεκμηρίων από θεωρητικά κείμενα και κριτικές μέχρι καταλόγους, αποκόμματα εφημερίδων, αφίσες, κ.ο.κ., είχε ξεκινήσει από την εποχή που οι «Νέες Μορφές» ήταν σε πλήρη δράση. Τα πακέτα με τις αφίσες από τις εκθέσεις-σταθμούς που διοργάνωναν ήταν τόσο πολλές, που την περίοδο 1980-1990 σκέφτηκαν να τις δωρίσουν στο υπουργείο Παιδείας προκειμένου να μπουν σε σχολικές αίθουσες. Η απάντηση ήταν «Οχι». Ποιος ο λόγος να εκπαιδεύεται το μάτι των παιδιών με ιστορικές αφίσες από τις εκθέσεις του Κουνέλλη, του Εγγονόπουλου, του Ψυχοπαίδη, της Βάσως Κατράκη, της Λήδας Παπακωνσταντίνου, της Ρένας Παπασπύρου και άλλων σύγχρονων καλλιτεχνών; Σάμπως σήμερα θα έλεγαν «Ναι»;

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ενα διαμάντι δωρεά στην Πινακοθήκη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας