• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.1°C / 27.4°C
    2 BF
    43%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.5°C / 27.0°C
    2 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.8°C / 27.1°C
    1 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    73%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    64%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.9°C / 24.3°C
    1 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 22.0°C
    1 BF
    64%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    1 BF
    77%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.3°C / 24.9°C
    4 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.5°C / 24.9°C
    0 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 25.5°C
    4 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    3 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    2 BF
    89%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    1 BF
    55%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 20.5°C / 26.0°C
    0 BF
    50%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 25.8°C
    2 BF
    56%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 26.5°C
    2 BF
    45%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.0°C / 26.0°C
    0 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.4°C / 25.0°C
    2 BF
    88%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    1 BF
    67%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο ασήκωτος χειμώνας του «Φεστιβάλ της Ανοιξης»

  • A-
  • A+

Για τη σιωπηλή ακύρωση της συναυλίας που θα έδινε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ο Ρώσος βιρτουόζος του πιάνου Γκριγκόρι Σοκολόφ τον Απρίλιο μας έγραψε προχθές ο πιανίστας Π. Γαλανόπουλος. Το πληροφορήθηκε και ο ίδιος όταν αναζητώντας πληροφορίες για την προπώληση έλαβε την απάντηση ότι «το ρεσιτάλ του Σοκολόφ έχει απενεργοποιηθεί από το σύστημα μέχρι νεωτέρας, ύστερα από απόφαση της υπουργού Πολιτισμού, εξαιτίας της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία και της κατάστασης που επικρατεί». Απόρησε βέβαια αφού τα ρεσιτάλ του Σοκολόφ σε Γερμανία, Αυστρία και Τσεχία δεν ακυρώθηκαν.

Χθες έπεσα σε ανάλογη περίπτωση που «έχει απενεργοποιηθεί από το σύστημα μέχρι νεωτέρας». Αυτής του, γεννημένου στο Ροστόφ αλλά μεγαλωμένου στο Λβιβ της Ουκρανίας, κορυφαίου σολίστ της βιόλας και αρχιμουσικού Γιούρι Μπασμέτ που θα εμφανιζόταν (29/3) στον ίδιο χώρο, με τους Moscow Soloists, το περίφημο σύνολο εγχόρδων που ίδρυσε το 1992. Αλλά ό,τι μέχρι πρότινος ήταν μεγάλη κατάκτηση στην ατζέντα του Μεγάρου, σήμερα είναι λόγος εξαίρεσης. Αντιγράφω από το προϋπάρχον πρόγραμμα για την εμφάνιση του Μπασμέτ και των Moscow Soloists: «Ως άξιοι πρεσβευτές της μουσικής της πατρίδας τους (σ.σ.: ωχ αμάν), οι Σολίστ της Μόσχας επέλεξαν να ερμηνεύσουν ένα αμιγώς ρωσικό πρόγραμμα (σ.σ.: ωχ αμάν) στο οποίο δεσπόζει η Ανάμνηση από τη Φλωρεντία». Του Τσαϊκόφσκι αυτό, ενώ το ρεπερτόριο της βραδιάς συμπλήρωναν έργα των Σοστακόβιτς και Σβιρίντοφ (σ.σ.: ωχ αμάν).

Το ίδιο σχήμα θα εμφανιζόταν (30/3) και στο Μέγαρο της Θεσσαλονίκης, αλλά εκεί το σύστημα αναφέρει «Sold out-δεν υπάρχουν διαθέσιμα εισιτήρια». Τον Σεπτέμβριο, πέντε μήνες ή και... έναν αιώνα νωρίτερα, η άφιξη του Σοκολόφ, του Μπασμέτ και των Σολίστ της Μόσχας και της ανερχόμενης πιανίστα Αλεξάντρα Ντόβγκαν διαφημιζόταν εμφατικά ως μέρος του νέου θεσμού του Μεγάρου, του «Φεστιβάλ της Ανοιξης». Στο νέο φεστιβαλικό πρόγραμμα, όλοι οι Ρώσοι λείπουν. Κατά τούτο ο όρος «Φεστιβάλ της Ανοιξης» μοιάζει σχήμα οξύμωρο σ’ έναν κόσμο ασήκωτου χειμώνα.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
#LaCultura UniscellMondo («Ο πολιτισμός ενώνει τον κόσμο»)
Οι αναρτήσεις στο Twitter και στο Facebook, στους επίσημους λογαριασμούς του Τεάτρο ντι Σαν Κάρλο, της περίφημης δηλαδή όπερας της Νάπολης, περιλάμβαναν βίντεο. Φωτογραφίες. Κυρίως περιλάμβαναν μια αγκαλιά.
#LaCultura UniscellMondo («Ο πολιτισμός ενώνει τον κόσμο»)
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ο πόλεμος στα μάτια της (και σ’ έναν μπόγο ασιδέρωτα)
Η Halyna, ή Γκαλίνα όπως μας είπε να τη λέμε, δεν είναι πολύ καιρό μαζί μας. Φροντίζει τον πατέρα μου και μένει μαζί μας, σε μια συνθήκη που κάνει τον χρόνο να μην έχει την ίδια γραμμικότητα.
Ο πόλεμος στα μάτια της (και σ’ έναν μπόγο ασιδέρωτα)
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Άγχος
Ο ρόλος της Τουρκίας, εάν συνεχιστεί για μακρό χρονικό διάστημα ο πόλεμος στην Ουκρανία, εναπόκειται στην ευχέρεια της Ουάσινγκτον και όχι της Μόσχας.
Άγχος
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μία αντιπολεμική συναυλία-ορόσημο με διεθνή στήριξη
Συναυλία ενάντια στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη με τη στήριξη μουσικών από Ελλάδα και εξωτερικό και παράλληλες εκδηλώσεις και δράσεις την Κυριακή 8 Μαΐου.
Μία αντιπολεμική συναυλία-ορόσημο με διεθνή στήριξη
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η «Ορχήστρα της Ειρήνης» και η MusicAeterna
Ο Ουκρανός πρέσβης στην Αυστρία άσκησε βέτο στο Konzerthaus ζητώντας να μην πραγματοποιηθεί η συναυλία με τίτλο «Ενα σημάδι ελπίδας και ειρήνης» υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
Η «Ορχήστρα της Ειρήνης» και η MusicAeterna
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Το σόου με τον Ζελένσκι
Αν είναι να τον ακούσουμε, γιατί πρέπει η παρουσία του να εξελιχθεί σε ένα επικοινωνιακό σόου, όπως μονίμως αποζητά η κυβέρνηση;
Το σόου με τον Ζελένσκι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας