• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.3°C / 17.8°C
    4 BF
    80%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 15.3°C
    0 BF
    66%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.6°C / 19.3°C
    5 BF
    83%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 13.1°C
    0 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    3 BF
    71%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 14.3°C
    2 BF
    71%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 9.6°C
    1 BF
    62%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.2°C / 19.6°C
    2 BF
    89%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 18.8°C / 20.9°C
    3 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.9°C / 14.9°C
    3 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 19.6°C
    4 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    6 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    4 BF
    88%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    13°C 12.9°C / 15.5°C
    3 BF
    88%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 15.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    21°C 17.8°C / 21.8°C
    3 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.9°C / 18.0°C
    0 BF
    96%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 11.3°C / 13.3°C
    1 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.1°C / 15.4°C
    4 BF
    81%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    1 BF
    64%

Από το FB της Φωτεινής Πιπιλή

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στην υπηρεσία της επικοινωνιακής πολιτικής της κυβέρνησης

  • A-
  • A+

Πότε θα επαναλειτουργήσουν τα μουσεία δεν γνωρίζουμε. Το υπουργείο Πολιτισμού ωστόσο αισθάνθηκε την ανάγκη στις 26 Μαρτίου να μας ενημερώσει ότι η «Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου είναι πανέτοιμη να υποδεχθεί το κοινό. Μόλις το επιτρέψουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, θα ανοίξουν όλα τα μουσεία και η Εθνική Πινακοθήκη...». Είναι η απάντηση προφανώς στην εκφρασμένη άποψη ότι το μουσείο δεν θα μπορούσε να αποδοθεί στο κοινό αν είχαμε σήμερα άρση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας.

Κανείς από τους αρμόδιους δεν έχει απαντήσει αν έχουν προχωρήσει οι απαραίτητες προσλήψεις σε φυλακτικό προσωπικό ώστε να λειτουργεί με καθημερινό ωράριο, αν έχουν ολοκληρωθεί οι κτιριακές εκκρεμότητες, αν έχουν στελεχωθεί τα πωλητήρια, τι απέφερε η προκήρυξη του ανοιχτού δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκμίσθωση εστιατορίου και καφέ.

Η επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης χρησιμοποίησε την Εθνική Πινακοθήκη ως φόντο για τις επετειακές εκδηλώσεις της 25ης Μαρτίου. Οπως συμβαίνει και με την Ακρόπολη. Τα έργα με το απέραντο τσιμέντο εγείρουν αισθητικά και σοβαρά επιστημονικά ζητήματα. Η κριτική είναι έντονη για την πολιτική διαχείριση του μνημείου από την ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο με αλαζονικό τρόπο αρνείται οποιαδήποτε συζήτηση με τους ειδικούς που εκφράζουν ενστάσεις και αυτό τον καιρό δημοσιοποιούν το θέμα σε διεθνείς φορείς και προσωπικότητες του εξωτερικού.

Στο τελευταίο Δ.Τ. για την Εθνική Πινακοθήκη το υπουργείο Πολιτισμού δεν πήρε θέση για την εξαφάνιση του «Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου» από την είσοδο του κτιρίου. Ο νομικός και φιλότεχνος Αλέξανδρος Σούτσος άφησε το 1896 με τη διαθήκη του τη συλλογή και την περιουσία του στο κράτος με σκοπό τη δημιουργία ενός «Μουσείου Καλών Τεχνών». Μαζί με την επωνυμία άλλαξε όμως και το εμπνευσμένο λογότυπο. Ισχύει ότι το καινούργιο εμπνέεται από το «ζιγκ ζαγκ» της ράμπας που χρηματοδοτήθηκε από τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος;

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Απροστάτευτη η Αφροδίτη της Μήλου
Μέχρι σήμερα μετόπη δεν ήρθε, έκθεση δεν έγινε στην Αθήνα. Διοργανώθηκε όμως στο Λούβρο, «Αθήνα-Παρίσι. Η γέννηση της σύγχρονης Ελλάδας» ονομάζεται, με σημαντικά έργα που ταξίδεψαν από τα ελληνικά μουσεία.
Απροστάτευτη η Αφροδίτη της Μήλου
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Η Αθήνα είναι το νέο Βερολίνο;
Η Αθήνα είναι η νέα Αθήνα... ακούσαμε διά στόματος Κώστα Μπακογιάννη στα εγκαίνια της 7ης Μπιενάλε της Αθήνας, «περήφανη για το αρχαίο μεγαλείο της όσο και για τον σύγχρονο πολιτισμό, μια πύλη...
Η Αθήνα είναι το νέο Βερολίνο;
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Βούτυρο στο ψωμί τους
Δεν είναι η πρώτη φορά και προφανέστατα δεν θα είναι και η τελευταία που μια συντηρητική κυβέρνηση υιοθετεί απειλές και χρησιμοποιεί ως μέτρο την τιμωρία και τις παντός είδους κυρώσεις για όσους αρνούνται να...
Βούτυρο στο ψωμί τους
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Τι να θυμηθώ, τι να ξεχάσω…
Εχει επέλθει η κόπωση από τις παλινωδίες, τα μπρος-πίσω, τα εκβιαστικά διλήμματα, το συνεχές ανάθεμα στους νέους, στους γέρους, στους εργαζόμενους, στη χασαποταβέρνα, στην ταβέρνα, στην πλατεία. Και μιλήστε...
Τι να θυμηθώ, τι να ξεχάσω…
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Εθνική προσπάθεια ή κοροϊδία;
Η επιστροφή στην κανονικότητα και το τέλος της πανδημίας παραμένει το μεγάλο ζητούμενο για την ανθρωπότητα. Μιλώντας για τη χώρα μας και πέρα από βολικές ωραιοποιήσεις, είμαστε δυστυχώς ακόμη μακριά από την...
Εθνική προσπάθεια ή κοροϊδία;
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Αμήχανοι στην κανονικότητα
Η εστίαση άνοιξε, οι μετακινήσεις οσονούπω, ο πολιτισμός ετοιμάζεται να φορέσει τα καλά του για να μας υποδεχτεί. Κι εμείς; Είμαστε έτοιμοι γι’ αυτό που τόσο καιρό βαφτίσαμε επιχείρηση «Ελευθερία», επιστροφή...
Αμήχανοι στην κανονικότητα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας