Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Βιβλιοπωλεία ανοιχτά
EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βιβλιοπωλεία ανοιχτά

  • A-
  • A+

Ξεκινήστε με το «Walking Dead». Προέρχεται από κόμικς, αλλά δεν πειράζει. Μείνετε στις εικόνες από το τέλος του Πολιτισμού και σε εκείνες του αγώνα για την επιβίωση χωρίς ρεύμα, διαδίκτυο, καύσιμα, τρόφιμα. Φανταστείτε πώς είναι. Για τις συνθήκες του εγκλεισμού θα έλεγα να συνεχίσετε με τον «Θόλο» του μαέστρου Στίβεν Κινγκ. Τι να είσαι αποκλεισμένος στο σπίτι, τι σε μια μικρή, επαρχιακή πόλη χωρίς καμία διέξοδο εξαιτίας ενός αόρατου πλην υπαρκτού θόλου; Αν πάλι το φως της ημέρας δεν αρκεί, μπορείτε να καταφύγετε στις σελίδες της πιο σκοτεινής νύχτας, εκείνες του «Μετρό 2033» του Ντιμίτρι Γκλουκόφσκι.

Γιατί, όπως και να το κάνεις, άλλο αίσθημα σου προσφέρει μια μικρή, γραφική πόλη στο Μέιν και διαφορετικό οι ερεβώδεις στοές του μετρό της Μόσχας. Αν πάλι πιστεύετε ότι η πανδημία έχει θεία προέλευση, και πάλι θα βρείτε καταφύγιο στον μαέστρο Κινγκ και στο «Κοράκι» του. Ποτέ μου δεν κατάλαβα βέβαια γιατί δόθηκε αυτός ο τίτλος όταν ο αγγλικός είναι The Stand (Το Οχυρό). Σε κάθε περίπτωση, εκεί θα διαπιστώσετε πως η φαντασία ενός συγγραφέα προηγείται της εποχής του 50 χρόνια πριν τον Covid. Μεταδοτικότητα ιού 99,7% στο «Κοράκι», όχι αστεία.

Κι ο διάβολος έρχεται με τη μορφή του ιού «Ταξιδευτή» από τα Δυτικά. Αν επιθυμείτε πραγματική μετααποκαλυπτική μοναξιά, υπάρχει πάντα το βιβλίο (και η ταινία) «I Am Legend» του Ρίτσαρντ Μάθεσον. Εκεί βέβαια θα βρουν πατήματα οι αρνητές του ιού, καθώς η αποκάλυψη έρχεται μέσω ενός εμβολίου που υποτίθεται ότι θα πρόσφερε ανοσία στον καρκίνο αλλά αφάνισε τελικά την ανθρωπότητα.

Τα ανωτέρω είναι ένας επιπλέον λόγος γιατί τα βιβλιοπωλεία έπρεπε να μείνουν ανοιχτά...

ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Οχι στον «θάνατο του εμποράκου»
Η εικόνα που αντίκριζα τους τελευταίους μήνες στους δρόμους του Παγκρατίου ήταν πράγματι καταθλιπτική. Από τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου τα ρολά σηκώθηκαν, οι πόρτες ξανάνοιξαν, οι βιτρίνες ανανεώθηκαν.
Οχι στον «θάνατο του εμποράκου»
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Αλλη χώρα
Διαβάζω τα «ρεπορτάζ» από τη χθεσινή βόλτα του πρωθυπουργού στο εμπορικό κέντρο. Επειδή πάνω-κάτω είναι πανομοιότυπα, φαντάζομαι ότι βασίστηκαν στην κυβερνητική ενημέρωση επί του θέματος.
Αλλη χώρα
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Μωυσή, ζακέτα να πάρεις!
Η μια ιδέα είναι συναρπαστικότερη από την άλλη. Και σουρεαλιστικότερη. Ολες μαζί μπορούν να σε οδηγήσουν στο ντιβάνι του ψυχαναλυτή ψάχνοντας εναγωνίως ποιο άραγε παιδικό τραύμα φταίει κι έμεινες σε τούτη τη...
Μωυσή, ζακέτα να πάρεις!
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Φόβος, καταστολή και ηγεμονία (Θάνατος στο 2021)
Είναι σχεδόν ολοφάνερο πως ενώπιόν μας έχουμε ένα νέο (;) μοντέλο αστικής διακυβέρνησης, με τη γνωστή πολιτική της εργαλειοποίησης των «υγειονομικών κινδύνων».
Φόβος, καταστολή και ηγεμονία (Θάνατος στο 2021)
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ακόμα κι αν βάλει τη φούστα της καπέλο...
Η κυρία Μπεκατώρου «φωτογράφισε» τον κύριο Χ.: ένα απλό ψάξιμο μπορεί να δώσει το πολυπόθητο όνομα. Αλλά, ειλικρινά τώρα, αυτό είναι το μέγιστο θέμα των μόνιμων επικριτών της διαδικτυακής κοινότητας;
Ακόμα κι αν βάλει τη φούστα της καπέλο...
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ο επαγγελματίας
Οταν έρθει η ώρα της κάλπης, αυτός και χιλιάδες άλλοι ελεύθεροι επαγγελματίες θα εκφραστούν. Οσα γκάλοπ και να βγάλουν, την τετραετία δεν τη βγάζουν.
Ο επαγγελματίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας