Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Καλλιτέχνες και Covid
EUROKINISSI/ΙΣΜΗΝΗ ΚΑΡΛΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καλλιτέχνες και Covid

  • A-
  • A+

Το καλοκαίρι εκπνέει και οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις στους ανοιχτούς χώρους κουτσά στραβά πραγματοποιήθηκαν, κάποιες στο παρά πέντε, μερικές ναυάγησαν, άλλες είχαν την έγκριση κι άλλες όχι (συναυλίες), τα μεγάλα -αναπάντητα από μεριάς της Πολιτείας- ερωτήματα αφορούν τους κλειστούς χώρους.

Θα ανοίξουν τα θέατρα, πότε, πώς; Με καινούργιο πλαίσιο υγειονομικής προστασίας; Με τι ποσοστό πληρότητας; Πώς θα αντέξουν οικονομικά όχι μόνο τα μικρά αλλά και τα μεγάλα θέατρα με δεδομένη την περιορισμένη προσέλευση κοινού, το οποίο όχι μόνο είναι διστακτικό, φοβισμένο, αλλά αποθαρρύνεται επιπροσθέτως με παρότρυνση της Πολιτείας («αποφύγετε τις συναθροίσεις»);

Κι αν το επιχείρημα περί ανυπαρξίας σχεδίου από τη μεριά του υπουργείου Πολιτισμού είναι η αβεβαιότητα σε σχέση με τον αριθμό κρουσμάτων, με την αύξηση ασθενών στις ΜΕΘ, άρα με την απειλή του επικείμενου lockdown -στην Αττική τουλάχιστον-, δεν πρέπει να ληφθούν μέτρα για το χειρότερο σενάριο, την προοπτική της απόφασης να απαγορευτεί η εργασία στους ανθρώπους των τεχνών για άγνωστο διάστημα; Δηλαδή αποζημιώσεις, επιδοτήσεις, μέτρα στήριξης.

Κατανοητό το «βλέποντας και κάνοντας», αλλά στο μεσοδιάστημα αυτό ένας ολόκληρος κλάδος ακινητοποιείται. Επαγγελματίες καλλιτέχνες που βιοπορίζονται και πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους προς το κράτος από τη δουλειά τους μένουν χωρίς αντικείμενο εργασίας. Κι αν οι ηθοποιοί που έχουν ήδη συμβόλαια με τα κρατικά θέατρα (Εθνικό, Κρατικό Βορείου Ελλάδος) είναι τυχεροί μέσα σ’ αυτόν τον ζόφο, με τους πολλούς υπόλοιπους τι γίνεται;

Ας αφήσουμε που κάποιοι από τους τυχερούς που υπογράφουν τώρα συμβάσεις, πιέζονται να δεχτούν όχι 5μηνες αλλά τρίμηνες, ακόμα και ενός μήνα... Πώς γίνεται στη χώρα που έχει περί πολλού τον πολιτισμό της να μη θεωρείται αυτονόητο ότι οι άνθρωποι των τεχνών είναι κανονικοί εργαζόμενοι κι όχι χομπίστες, ότι στις κρίσεις πρέπει να απολαμβάνουν την αναγκαία οικονομική στήριξη;

ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Τα καλοκαίρια του νεοέλληνα
Φέτος, ελέω κορονοϊού η φαντασίωση θάμπωσε. Η ανεμελιά έγινε φόβος κι οι διαψεύσεις νίκησαν τις προσδοκίες. Πολύτιμες λοιπόν οι δύο ώρες σχολίων, γέλιου και πικρών διαπιστώσεων που προσφέρουν οι «Ερωτικές καρτ...
Τα καλοκαίρια του νεοέλληνα
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Μια ζύμη χωρίς μαγιά
Οσο απομονώνεσαι από τον έξω κόσμο, όσο περισσότερο μένεις σπίτι για να νιώσεις ασφαλής, μη μολυνθείς από τον ιό, πέφτεις πάνω σε άλλους ιούς, μεγαλοπρεπώς ορατοί αυτοί, εξίσου ύπουλοι.
Μια ζύμη χωρίς μαγιά
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Δεν είναι αριθμοί
H ανεργία στους καλλιτέχνες και τους εργαζομένους στον πολιτισμό στη χώρα μας την εποχή της πανδημίας έχει φτάσει το 90%, λένε οι σύλλογοι και τα σωματεία τους, καθώς οι (ελάχιστες) εκδηλώσεις ακυρώνονται ή...
Δεν είναι αριθμοί
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Παζλ στα ανοιχτά θέατρα
Καλό μήνα, ιδιαίτερα για τους ανθρώπους του θεάτρου και της μουσικής, καθώς αρχίζουν να λειτουργούν τα ανοιχτά αμφιθέατρα, με επιτρεπόμενη πληρότητα 75% (ανοίγουν και τα κλειστά θέατρα και σινεμά αλλά με...
Παζλ στα ανοιχτά θέατρα
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Στα χνάρια του Λευτέρη Βογιατζή
Το Θέατρο της οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής αναλαμβάνει o πολιτιστικός οργανισμός «Λυκόφως» του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου για τα επόμενα 10 χρόνια.
Στα χνάρια του Λευτέρη Βογιατζή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας