Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φωτιά στη βαρβαρότητα
AP Photo/Petros Giannakouris
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φωτιά στη βαρβαρότητα

  • A-
  • A+

Αρχικά προοριζόταν για 2.000 ανθρώπους. Εφτασε να έχει περισσότερους από τους δεκαπλάσιους. Στην καταστροφή αριθμούσε περίπου 13.000 ψυχές. Το νησί ήταν άλλοτε συνώνυμο της αλληλεγγύης, όταν κάποιες γιαγιάδες που τάιζαν τα μωρέλια θα προτείνονταν για Νόμπελ. Μετά οι ανεπαρκείς πολιτικές, εγχώριες και υπερεθνικές, από τις οποίες εξαρτάται η πολιτική της χώρας, κατάφεραν να δημιουργήσουν το απόλυτο αδιέξοδο.

Στο πέρασμα του χρόνου, το χωριό με τον ελαιώνα που άρχισε να μετατρέπεται σε ένα ατέλειωτο στρατόπεδο, ανίκανο να στεγάσει τόση πολιτική ανικανότητα, κατέληξε να είναι συνώνυμο της διαχρονικής απανθρωπιάς μιας πλούσιας ηπείρου απέναντι στους φτωχούς άλλους που προσέφευγαν σε αυτή για να ζήσουν. Συνώνυμο επίσης και της εγκληματικής πολιτικής που του επέτρεψε να δημιουργηθεί. Στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας η απανθρωπιά έγινε βαρβαρότητα. Εκλεισαν το ιατρείο, αιχμαλώτισαν τους χιλιάδες μαζί με τα κρούσματα και επέβαλαν μαζική καραντίνα και απαγόρευση κυκλοφορίας διαρκείας.

Οι φωτιές στη Μόρια δεν δείχνουν απλά τα όρια αντοχής του αβίωτου βίου. Οι φλόγες της φωτίζουν την εγκληματική πολιτική όσων ξοδεύουν για πανάκριβα παγκάκια στο τουριστικό κέντρο και τα αφαιρούν από άλλες πλατείες στις οποίες πετούν τους πρόσφυγες. Φωτίζουν τα κυβερνητικά σχέδια που δεν αλλάζουν ούτε τις συμβάσεις όταν αναθέτουν εργασίες σε εργολάβους για την κατασκευή κλειστών στρατοπέδων συγκέντρωσης, νομίζοντας ότι η μαντρωμένη απελπισία δεν απειλεί.

Φωτίζουν μια κοινωνία που φαίνεται να συνηθίζει την εικόνα του τέρατος, κινδυνεύοντας να του μοιάσει. Φωτίζει τους απέλπιδες, αυτούς που χάθηκαν, είτε πνιγμένοι στη θάλασσα είτε πέθαναν στα αβίωτα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, την ανθρώπινη απελπισία στα νησιά και στις πλατείες. Κι αν μεθαύριο μας ρωτήσουν «εσείς τι κάνατε τότε;», ελπίζω να έχουμε μια καλή απάντηση.

ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Αλληλεγγύη ή συνενοχή;
Με όρους χουλιγκανισμού θα ήταν εύκολη η εξήγηση: αυτός που χάνει, τα κάνει μπάχαλο. Μπορεί όμως να συμπεριφέρεται έτσι μια δημοκρατική και συντεταγμένη πολιτεία;
Αλληλεγγύη ή συνενοχή;
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Οι πληγέντες
Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια έχω κληθεί να καλύψω πολλές φυσικές καταστροφές και προϊούσης της κλιματικής αλλαγής θα κληθώ- μοιραία- να καλύψω ακόμα περισσότερες.
Οι πληγέντες
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Μόρια και οι «εμπρηστές»
Η αδιαφορία απέναντι στη δυστυχία και τον πόνο του άλλου είναι ένας από τους παράγοντες που διευκόλυναν ιστορικά τη διάπραξη των χειρότερων εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας, με το πιο βάρβαρο παράδειγμα του...
Η Μόρια και οι «εμπρηστές»
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Πράγματα που καίνε
Είναι να αναρωτιέται κανείς σε ποια καμπή του χρόνου ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού αυτής της χώρας έγινε τόσο μαυρόψυχο και τόσο απάνθρωπο. Πότε ακριβώς χάσαμε την μπάλα;
Πράγματα που καίνε
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ο αριστούχος και οι «άριστοι»
Ο Ζιγιέν έλειωσε το ΕΠΑΛ της Κόνιτσας με βαθμό απολυτηρίου 19,8 και σήμερα είναι πρώτος εισακτέος στο ΤΕΙ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πειραιά με 18.500 μόρια.
Ο αριστούχος και οι «άριστοι»
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Αυταρχικός κατήφορος
Για ακόμη μία φορά τα Εξάρχεια και οι κάτοικοί του, οι επισκέπτες, οι θαμώνες, οι εργαζόμενοι και οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων πέριξ της πλατείας υπέστησαν ένα όργιο καταστολής, ξυλοδαρμών, λεηλασίας και...
Αυταρχικός κατήφορος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας