Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Aνήσυχες μέρες του Αυγούστου
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Aνήσυχες μέρες του Αυγούστου

  • A-
  • A+

Αύγουστος στην Αθήνα. Ούτε η πρώτη φορά ούτε η τελευταία. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη κατάρα για έναν δημοσιογράφο από το να γράφει, για πολλοστή φορά, για τις θερινές αποδράσεις στην πόλη, τα δροσερά σημεία, τις κοντινές παραλίες και πάει λέγοντας. Πράγματα που βρίσκεις στο διαδίκτυο με ένα κλικ. Δεν έχει πια νόημα, δεν είναι «τα χρηστικά», όπως τα αποκαλούσαμε, που θα φέρουν πίσω τους αναγνώστες του χαρτιού, που φυλλορροούν. Ισως αν τους προσφέραμε κάτι νέο, κάτι διαφορετικό, κάτι που δεν ξέρουν. Μόνο που δεν ξέρεις ούτε εσύ τι είναι αυτό.

Μερικές ταινίες πιάνουν τον σφυγμό της πόλης τον Αύγουστο. Για κάποιους είναι οι «Ησυχες μέρες του Αυγούστου» του Παντελή Βούλγαρη. Για άλλους, ο «Δεκαπενταύγουστος» του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, πειστική απεικόνιση της κοινωνικής διαστρωμάτωσης των διακοπών, με πρωταγωνιστές τους ενοίκους μιας πολυκατοικίας. Για τους ερασιτέχνες ηδονοβλεψίες είναι «Οι απέναντι» του Γιώργου Πανουσόπουλου, με τον Αρη Ρέτσο να ερωτεύεται μακρόθεν την Μπέτυ Λιβανού κι εκείνη παραδόξως να ανταποκρίνεται. Και φυσικά ο «Τσίου» του Μάκη Παπαδημητράτου, το συμπαθέστερο τζάνκι του ελληνικού κινηματογράφου (όχι πως υπάρχουν και πολλά).

Για μένα το καλοκαίρι στην πόλη δεν είναι ταινία, ούτε τραγούδι. Είναι το πεζό ποίημα του Εμπειρίκου «Εις την οδόν των Φιλλελήνων», κι ας μιλάει για Ιούλιο και όχι Αύγουστο. Κι ας μπορεί να θεωρηθεί σεξιστικό με τα σημερινά δεδομένα. Κι ας κλείνει κάπως μεγαλόστομα. Χαλάλι του. Παραμένει και στη σημερινή ξεχαρβαλωμένη συγκυρία, ίσως η πιο εναργής ποιητική σύλληψη για το ανάμικτο συναίσθημα που αφήνει ο αθηναϊκός καύσωνας. Βούλιαγμα και παραζάλη, η επιθυμία και η ακύρωσή της μαζί. Αν κι έτσι όπως τα κάνανε φέτος, ανάμεσα στον κορονοϊό και τον «Μεγάλο Περίπατο», ούτε ο υπερρεαλισμός δεν μας σώζει.

ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Σημειώσεις από το πουθενά
Κάθε καλοκαίρι παρατηρώ αναγνώστες σε διακοπές αλλά φέτος από τη μια η χρήση μάσκας και απολυμαντικού, από την άλλη η περιστολή του χρόνου των διακοπών οι εκτεθειμένοι σε κοινή θέα αναγνώστες ήταν σαφώς...
Σημειώσεις από το πουθενά
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Χάρτινα καραβάκια
«Χάνουμε τη μάχη», «Ο δεύτερος “Θάνατος”», «Τέλος Εποχής»: από τους τρεις τίτλους στο χθεσινό πρωτοσέλιδο του «Εθνους» της Κυριακής μόνο ο τρίτος αναφέρεται στο κλείσιμο της ιστορικής εφημερίδας, που συνεχίζει...
Χάρτινα καραβάκια
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Επειγόντως αναβράζον
Στο facebook έχουμε γεμίσει από τη μια με υπερπατριώτες που μπαίνουν στην Κωνσταντινούπολη και καλπάζουν προς την Αγκυρα και από την άλλη με μαγευτικά δειλινά, στενά σοκάκια, γραφικές παραλίες και εκκλησιές...
Επειγόντως αναβράζον
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Στον ίσκιο των ανθισμένων κοριτσιών
Ενα μικρό κειμενάκι, αφιερωμένο στα κορίτσια της πόλης. Εκείνες που δεν έφυγαν διακοπές, όχι μόνο λόγω κορονοϊού αλλά κι επειδή δεν έχουν οι γονείς τους λεφτά.
Στον ίσκιο των ανθισμένων κοριτσιών
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Σημειώσεις από το πουθενά
Στην παραθεριστική προοπτική του βιβλιόφιλου ορθώνονται δύο στοίβες: βιβλία για διάβασμα, βιβλία για ξαναδιάβασμα. Τα πρώτα ορίζουν τον αναγνωστικό του ορίζοντα από το εκδοτικό παρόν, τα δεύτερα τον διαχρονικό...
Σημειώσεις από το πουθενά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας