Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στα χνάρια του Λευτέρη Βογιατζή
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στα χνάρια του Λευτέρη Βογιατζή

  • A-
  • A+

Το Θέατρο της οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής αναλαμβάνει o πολιτιστικός οργανισμός «Λυκόφως» του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου για τα επόμενα 10 χρόνια και τα πρώτα έργα που εγκαινιάζουν το ρεπερτόριο συνδέονται άμεσα με τον Λευτέρη Βογιατζή και αποτελούν σταθμούς στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου: «Συμφορά από το πολύ μυαλό» και «Τέφρα και σκιά».

Το «Συμφορά από το πολύ μυαλό» του Αλεξάντρ Γκριμπογέντοφ θα παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο του 2020 σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, με 15μελή θίασο. Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά από τον Λευτέρη Βογιατζή το 1986 και έκτοτε δεν παρουσιάστηκε ποτέ ξανά στην Ελλάδα. Είναι η πρώτη σκηνοθεσία του Στάθη Λιβαθινού μετά τη θητεία του ως καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.

Τον Οκτώβριο θα προηγηθεί η πρεμιέρα του έργου «Τέφρα και σκιά» του Χάρολντ Πίντερ σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα με πρωταγωνιστές τον Δημήτρη Ημελλο και τη Μαρία Σκουλά. Το έργο πρωτοανέβηκε από τον Λευτέρη Βογιατζή το 2000 με τη Ρένη Πιττακή και τον ίδιο επί σκηνής. Τα φιλμ που αποτελούσαν μέρος της παράστασης του 2000 είχε υπογράψει ο Γιώργος Σκεύας. Επιστρέφουν τα σεμινάρια και εργαστήρια της «Νέας Σκηνής», στα οποία ανιχνεύεται ο τρόπος με τον οποίο δούλευε ο ίδιος και στα οποία θα διδάξουν καλλιτέχνες που δούλεψαν μαζί του, όπως η Αμαλία Μουτούση, ο Νίκος Κουρής, ο Γιώργος Σκεύας και άλλοι.

Προγραμματίζεται επίσης η αξιοποίηση του πολύτιμου και σπάνιου οπτικοακουστικού αρχείου του Λευτέρη Βογιατζή που έχει δωριστεί στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, καθώς και η συντήρηση στην ανανεωμένη αποθήκη του θεάτρου των πολύτιμων κοστουμιών, σκηνικών και εκδόσεων της «Εταιρείας των φίλων της Τέχνης του Θεάτρου».

ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Το άγχος της Επιδαύρου
Με λούζει κρύος ιδρώτας. Επίδαυρος 2020. Πώς θα ξαναβρεθούμε ξαφνικά στον ίδιο χώρο, έστω και ανοιχτό, με τέσσερις χιλιάδες άλλους – στην περίπτωση του σολντ άουτ;
Το άγχος της Επιδαύρου
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Πίσω στον Μαλρό
Και τώρα που οι μάσκες φοριούνται πια νόμιμα στο πρόσωπό μας, ο Λάνχοφ θυμάται μια φράση του διανοούμενου συμπατριώτη του Χάινερ Μίλερ: «Ο θάνατος είναι η μάσκα της επανάστασης. Η επανάσταση είναι η μάσκα του...
Πίσω στον Μαλρό
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αντάξιοι ή ανάξιοι;
Το ζητούμενο είναι να υπάρξει μέλλον στην προσπάθεια κάποιων ανθρώπων να συντηρηθούν η μνήμη και το υλικό που αποτελούν το παρελθόν μας. Ενα παρελθόν Ελλήνων γενναίων, δημιουργικών και αποκαλυπτικών για τις...
Αντάξιοι ή ανάξιοι;
ART - ΝΕΑ
«Η χώρα χρειάζεται ανάπτυξη, όμως όχι χωρίς πνευματικότητα»
Ο Σωτήρης Χατζάκης πατάει ξανά στο σανίδι μετά από 17 χρόνια. Τώρα σκηνοθετεί και ερμηνεύει το «Ημερολόγιο ενός τρελού» του Γκόγκολ, αργότερα το έργο του Ζουανό «Σονάτα Allegria 147» στο Μέγαρο Μουσικής, ενώ...
«Η χώρα χρειάζεται ανάπτυξη, όμως όχι χωρίς πνευματικότητα»
ΘΕΑΤΡΟ
«Ο πολιτισμός ως “βαριά βιομηχανία” ισχύει μόνο στα λόγια»
Ο Νίκος Ψαρράς ερμηνεύει τον Ιβάν στον «Φάρο» του Κόνορ Μακφέρσον που ανεβαίνει στο Θέατρο Αθηνών σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. Ενα έργο ανάμεσα στο θρίλερ, τη μαύρη κωμωδία και το δράμα, με ήρωες...
«Ο πολιτισμός ως “βαριά βιομηχανία” ισχύει μόνο στα λόγια»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας