Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κρατούν στα χέρια το παρόν μας
EUROKINSSI /ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κρατούν στα χέρια το παρόν μας

  • A-
  • A+

Στον «Θαυμάσιο Βοκάκιο», ταινία που δημιούργησαν οι αδελφοί Ταβιάνι, διανύοντας την 9η δεκαετία της ζωής τους, νεαρές και νεαροί σαν τα κρύα νερά προσπαθούν να γλιτώσουν από την πανώλη στη Φλωρεντία του 14ου αιώνα. Ξεφεύγουν καταλύοντας σε μια εγκαταλειμμένη βίλα, μακριά, στις εξοχές. Εκεί, στη φύση, αναγεννιέται ο έρωτας, το παιχνίδι, ο στοχασμός, η ζωή.

Είδα την ταινία το 2015. Χωρίς ενθουσιασμό. Μου είχε φανεί απλοϊκή. Αλλά την ανακάλεσα αβίαστα αυτές τις ημέρες, συλλαμβάνοντας τη σκέψη να εισέρχεται ασυνείδητα σε ζώνες μολυσμένες από τον ανίατο ιό της αμφιβολίας.

Aραγε είμαστε όλοι ίσοι μπροστά στις πανδημίες; Eχουμε όλοι τις ίδιες διαφυγές; Προσβάσεις σε κήπους, βίλες και εξοχές; Eχουμε όλοι κατ’ οίκον δωμάτια γυμναστικής για να μη σκουριάσουμε από την ακινησία; Πόσοι έχουν στην πάντα ακόμη και 250 ευρώ για να κάνουν εγκαίρως το τεστ; Διαθέτουμε την απλωσιά χώρου για να μη σπάνε τα νεύρα, όπως συμβαίνει σε όσους, σε στενόχωρα διαμερίσματα, αναγκάζονται εδώ και έναν μήνα να συμβιώνουν και με συντρόφους που δεν αντέχουν;

Kαι μην πείτε: «πάλι αυτή η γκρίνια των αριστερών!». Αρκεί μια ματιά έξω, για να συμφωνήσουμε όλοι ότι αυτοί που μας κρατάνε όρθιους σήμερα, εκτός από τους γιατρούς και τους νοσηλευτές, είναι οι στερημένοι: χαμηλόμισθοι υπάλληλοι στα σούπερ μάρκετ και στην καθαριότητα, εργάτες στις μεταποιητικές μονάδες που παράγουν τρόφιμα και χαρτικά, αγρότες, παιδιά στα βενζινάδικα, ντελιβεράδες, κούριερ, άνθρωποι της Amazon και κάθε εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου, εθελοντές σε αστέγους, φροντιστές σε οίκους ευγηρίας.

Αυτοί που μπορεί κατά τους αναλυτές της ManPower της Adecco, του ΣΕΒ, να μην είναι «τα επαγγέλματα του μέλλοντος», αλλά κρατούν στα χέρια τους το ταπεινό, αναπόδραστο παρόν μας. Κυριολεκτικά! Και γι’ αυτό τους ευχαριστούμε.

ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Δυο μέτρα και δυο σταθμά
Το ξέραμε. Το συζητούσαμε μεταξύ μας. «Το άνοιγμα του τουρισμού θα προκαλέσει πρόβλημα. Θα έχουμε αναζωπύρωση εστιών του ιού».
Δυο μέτρα και δυο σταθμά
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ιογενής... ψηφιοποίηση
Οι παρενέργειες είναι πάρα πολλές, σε όλα τα πεδία. Στην οικονομία, στην κοινωνία, στη δημοκρατία, στις ζωές μας. Κι όλα αλλάζουν πια με... ψηφιακούς ρυθμούς, διαμορφώνοντας όχι και τόσο σταδιακά νέες, βαθιές...
Ιογενής... ψηφιοποίηση
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ενα γρήγορο τεστ μνήμης
Ο κορονοϊός έχει κατακλύσει την καθημερινότητά μας σε τέτοιο βαθμό που σχεδόν δεν μας επιτρέπει να σκεφτούμε κάτι άλλο. Ας κάνουμε λοιπόν ένα γρήγορο τεστ.
Ενα γρήγορο τεστ μνήμης
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Στην έρημο του πραγματικού;
Ο φόβος «παγώνει» τη σκέψη και ναρκώνει τα κοινωνικά ανακλαστικά μας. Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς λοιπόν ας αντισταθούμε με κάθε τρόπο!
Στην έρημο του πραγματικού;
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Το ταπεινό ΔΗΠΕΘΕ και ο σταρ
Την ίδια μέρα που ένα ταπεινό ΔΗΠΕΘΕ και 400 θεατρόφιλοι περνούσαν με άριστα τις εξετάσεις κοινωνικής ευθύνης, ένας σούπερ αντι-σταρ της μουσικής είχε συναυλία στη Νέα Καρβάλη Καβάλας.
Το ταπεινό ΔΗΠΕΘΕ και ο σταρ
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Εσείς πιστεύετε στον κορονοϊό;
Ιδιαίτερα συχνή και βλακώδης ερώτηση τους τελευταίους μήνες, λες κι ο κορονοϊός είναι θρησκεία ή ιδεολογία την οποία θα πρέπει να ασπαστείς ή να απορρίψεις.
Εσείς πιστεύετε στον κορονοϊό;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας