• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 9.5°C / 12.6°C
    2 BF
    74%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.8°C / 12.2°C
    1 BF
    85%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 9.9°C / 13.2°C
    3 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 2.9°C / 7.7°C
    1 BF
    73%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 9.6°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 9.3°C
    1 BF
    79%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 5.4°C / 5.6°C
    2 BF
    75%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 7.4°C / 7.4°C
    2 BF
    76%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.2°C / 14.8°C
    3 BF
    91%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.6°C / 9.6°C
    3 BF
    79%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 13.4°C / 13.4°C
    5 BF
    76%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 10.1°C / 10.1°C
    3 BF
    75%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 13.8°C
    2 BF
    74%
  • Λάρισα
    Ασθενής ομίχλη
    6°C 5.9°C / 8.4°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 6.5°C / 11.7°C
    0 BF
    83%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.7°C / 13.8°C
    1 BF
    91%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 6.6°C / 12.7°C
    2 BF
    85%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 10.5°C / 10.5°C
    1 BF
    86%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 10.7°C
    1 BF
    79%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 6.1°C / 6.1°C
    1 BF
    85%

Δημήτρης Κωσταρέλος, επιβάτης στο βαγόνι 3 της μοιραίας αμαξοστοιχίας

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Γύρω μας βλέπαμε φωτιά, ακούγαμε φωνές και κλάματα»

  • A-
  • A+
«Η εικόνα που έβλεπα δεν περιγράφεται: όλο σίδερα, βαγόνια το ένα πάνω στο άλλο, φωτιά και άνθρωποι να φωνάζουν “βοήθεια” μέσα από το τρένο και, δυστυχώς, να μην μπορείς να κάνεις κάτι εκείνη τη στιγμή».

«Ημουν πάρα πολύ τυχερός», είναι το πρώτο που ακούμε από τον Δημήτρη Κωσταρέλο, επιβάτη του τρίτου βαγονιού της αμαξοστοιχίας 1564, που υπέστη ελαφρύ τραυματισμό στον ώμο. Πιστεύει ότι τα όσα βίωσε θα τον σημαδέψουν για μια ζωή και, πέρα από την ψυχολογική αλλά και υλική στήριξη από την πολιτεία που ζητά για τους επιβάτες, εύχεται να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι ανάλογο, χωρίς να παραγνωρίζει ότι υπάρχουν εγκληματικές ευθύνες για πολλούς.

• Μπορείτε να μας περιγράψετε τις στιγμές που ζήσατε μετά τη σύγκρουση των τρένων;

Δεν είχαμε καταλάβει τι γίνεται. Δεν ακούσαμε καμία κόρνα ή κάποιο φρενάρισμα. Μετά τη σύγκρουση, φύγαμε γύρω γύρω και μετά δεξιά, αριστερά, μέσα στο κουπέ. Ο χώρος στο κουπέ ήταν πολύ περιορισμένος κι εκεί βρισκόμασταν εγώ, ένας φίλος μου και ακόμη μία κοπέλα. Ηρθαμε ο ένας πάνω στον άλλον. Δεν καταλάβαμε πολλά, όμως σίγουρα πρέπει να πέρασε αρκετή ώρα. Θυμάμαι ότι είχα χρόνο να σκεφτώ και να πω από μέσα μου «πότε θα τελειώσει;». Αφού τελείωσε όλο αυτό, μπορούσαμε να δούμε μόνο τα δύο σπασμένα παράθυρα δεξιά, αριστερά, δεν υπήρχε ο διάδρομος και η γυάλινη πόρτα του κουπέ. Μέσα στο κουπέ μας είχε 2 μικρές εστίες φωτιάς, από τα ηλεκτρικά λογικά.

Επρεπε να πηδήξουμε έξω από το σπασμένο παράθυρο πάνω σε ένα βαγόνι από την εμπορική αμαξοστοιχία, μάλλον, που είχε αναποδογυρίσει. Μάλιστα, είχε πιάσει φωτιά και έρχονταν μέσα οι αναθυμιάσεις. Καταφέραμε να πηδήξουμε. Γύρω μας βλέπαμε φωτιά και ακούγαμε φωνές και κλάματα. Μετά προσπαθήσαμε να φύγουμε κάτω από αυτό το βαγόνι για να βρεθούμε πάνω στις ράγες, όπου πατούσε το τρένο και στη συνέχεια να βγούμε πάνω στην Εθνική Οδό. Ευτυχώς, μπορούσα να μετακινηθώ γιατί δεν είχα σπάσει κάτι. Με πονούσε ο ώμος μου και η μύτη μου από την πρόσκρουση. Καταφέραμε και σκαρφαλώσαμε με τα χέρια μία πλαγιά, πάνω από ένα χαντάκι, για να βγούμε στην Εθνική. Η εικόνα που έβλεπα κάτω δεν περιγράφεται: όλο σίδερα, βαγόνια το ένα πάνω στο άλλο, φωτιά και άνθρωποι να φωνάζουν «βοήθεια» μέσα από το τρένο και, δυστυχώς, να μην μπορείς να κάνεις κάτι εκείνη τη στιγμή. Μετά από λίγη ώρα, ήρθε πρώτη η αστυνομία, αλλά δεν είχαν τα μέσα να βοηθήσουν, μετά η Πυροσβεστική και μετά τα λεωφορεία που μας μετέφεραν. Τελευταία -και άργησαν λίγο- τα ασθενοφόρα.

• Πώς σχολιάζετε τις αντιδράσεις και τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας μετά την τραγωδία; Ποιο μήνυμα θα θέλατε να περάσετε ως επιζών της τραγωδίας και πώς σκοπεύετε να κινηθείτε από εδώ και πέρα;

Σίγουρα θέλουμε να αποδοθεί δικαιοσύνη και άμεσα. Επίσης, αυτή τη στιγμή, όπως πολλοί νέοι επιβάτες, έχω οικονομικό πρόβλημα και δεν είμαι σε θέση να δουλέψω. Αυτά είναι μικρά πράγματα βέβαια μπροστά στο ότι έχουμε τη ζωή μας μετά από όλο αυτό και εύχομαι συλλυπητήρια σε όλες τις οικογένειες των θανόντων, δεν υπάρχουν λόγια. Πρέπει όμως να δούμε και πώς θα συνεχίσουμε από εδώ και πέρα και ψυχολογικά και σωματικά.

Πρέπει το κράτος να δώσει κάποια στήριξη στους επιζώντες. Αφού γίνουμε όλοι καλά, θα δούμε πώς θα κινηθούμε νομικά και για να βρούμε το δίκιο μας, αν και μας τρομάζει το γεγονός ότι είμαστε τόσοι μικροί μπροστά σε όλους αυτούς που βρίσκονται πίσω από την τραγωδία. Οσο συνειδητοποιώ ότι δεν ήταν ένα απλό ατύχημα, αυτό με τρομάζει. Αναρωτιέμαι για πόσο καιρό θα επαναλαμβάνεται στο κεφάλι μου όλη αυτή η ιστορία. Είναι κάτι το οποίο πιστεύω ότι θα καθορίσει τη ζωή μου από εδώ και πέρα σε πολλές αποφάσεις και σκέψεις. Ακόμα κι όταν μας είπαν ότι θα πάρουμε εξιτήριο από το νοσοκομείο, δεν ήθελα να φύγω, γιατί ένιωθα ανασφάλεια βγαίνοντας από ένα προστατευμένο κλίμα...

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Εμείς μιλάμε με έγγραφα, η κυβέρνηση με λόγια του αέρα
Ο υπουργός Μεταφορών στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, μιλάει στην «Εφ.Συν.» και καταθέτει πλήθος εγγράφων για τις δικές του ενέργειες αναφορικά με τον ΟΣΕ, τη διαβόητη σύμβαση 717, την τηλεδιοίκηση...
Εμείς μιλάμε με έγγραφα, η κυβέρνηση με λόγια του αέρα
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Oλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος»
Από το 2010 ξεκινά το κακό στον ΟΣΕ, σύμφωνα με τον Νίκο Κιουτσούκη, τον γ.γ. της ΓΣΕΕ που ξεκίνησε τεχνίτης στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη και πέρασε στο μισθολόγιο της ιδιωτικής εταιρείας Hellenic...
«Oλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Ο σιδηρόδρομος είναι στρατηγικό εργαλείο και όχι παιχνιδάκι στα χέρια μαθητευόμενων μάγων»
Τεχνοκράτης αυστηρός, υπερασπιστής των σιδηροδρόμων και συγγραφέας συλλεκτικών βιβλίων στο αντικείμενο, ο Γιώργος Νάθενας είναι από τους ανθρώπους που δεν μιλούν εύκολα στα μέσα ενημέρωσης και όχι μόνο διότι...
«Ο σιδηρόδρομος είναι στρατηγικό εργαλείο και όχι παιχνιδάκι στα χέρια μαθητευόμενων μάγων»
ΒΟΥΛΗ
Στη Βουλή για εξηγήσεις ο Κώστας Καραμανλής
Την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται να δώσει εξηγήσεις για την τραγωδία των Τεμπών ο Κώστας Καραμανλής, προσερχόμενος… αυτοβούλως στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Στη Βουλή για εξηγήσεις ο Κώστας Καραμανλής
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τραγική υποστελέχωση και στη ΡΑΕ καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι
Το οργανόγραμμα της ΡΑΕ προβλέπει 211 άτομα τακτικό προσωπικό, αλλά το ενεργό είναι μόλις 46! Οι ειδικοί επιστήμονες για την αντιμετώπιση των περίπλοκων θεμάτων που χειρίζεται θα έπρεπε, βάσει οργανογράμματος,...
Τραγική υποστελέχωση και στη ΡΑΕ καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η ΡΑΣ διαθέτει μόνο 5 στελέχη επιφορτισμένα με τους κανόνες ασφαλείας
Οι εργαζόμενοι της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) δεν έχουν καν σωματείο καθώς είναι λιγότεροι από τον ελάχιστο αριθμό των 20 ατόμων, παρά ταύτα προχώρησαν τον περασμένο Ιανουάριο σε ένα ψήφισμα που...
Η ΡΑΣ διαθέτει μόνο 5 στελέχη επιφορτισμένα με τους κανόνες ασφαλείας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας