Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Πλειοδοσία φόβου και ασφάλειας, με όρους ακροδεξιού λαϊκισμού»

Ο τέως υπ. Δικαιοσύνη, Μιχάλης Καλογήρου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Πλειοδοσία φόβου και ασφάλειας, με όρους ακροδεξιού λαϊκισμού»

  • A-
  • A+
Η Ελλάδα δεν πρέπει να επιστρέψει στην ντροπιαστική περίοδο που έληξε το 2015, όταν η χώρα αναδεικνυόταν πανευρωπαϊκά πρωταθλήτρια στις καταδίκες από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για παραβιάσεις δικαιωμάτων με αποτέλεσμα την ιδιαίτερη δυσφήμηση και τον στιγματισμό της, καθώς και την υποχρέωσή της να καταβάλει αποζημιώσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Από μάχιμος δικηγόρος και στέλεχος του ΔΣΑ, επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας της κυβέρνησης, υπουργός Δικαιοσύνης και σήμερα διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου του Αλέξη Τσίπρα, ο Μιχάλης Καλογήρου διέσχισε πολύ νέος μια αξιοζήλευτη διαδρομή στα πολιτικά δρώμενα επιμένοντας αριστερά. «Προσεκτικός, εργασιομανής, προσιτός, εξαιρετικός γνώστης του δικαίου, ευγενικός αλλά και αποφασισμένος» είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που ακούγονταν στους διαδρόμους του υπουργείου.

Συνέβαλε κατά γενική ομολογία στην εξομάλυνση των σχέσεων της τότε κυβέρνησης με τους δικαστικούς λειτουργούς, αποδεικνύοντας εμπράκτως τον σεβασμό στην ανεξαρτησία του θεσμού. Σήμερα από άλλο μετερίζι μάς δηλώνει ότι «με την ίδια αφοσίωση συνεχίζουμε απέναντι στα νέα αδιέξοδα που καθημερινά δημιουργεί η κυβέρνηση της Δεξιάς.

Με αίσθημα ευθύνης, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού, με αναφορά στα κοινά οράματα για τη χώρα δίνουμε τις νέες μάχες για την προστασία της κοινωνικής πλειοψηφίας, των εργαζομένων και των νέων».

• Πώς κρίνετε τις τελευταίες πρωτοφανείς εξελίξεις στην Ενωση Δικαστών και Εισαγγελέων, όπου για πρώτη φορά συγκεκριμένη μερίδα δικαστικών λειτουργών αμφισβητεί ανοιχτά την αναγκαιότητα αυστηρών προειδοποιήσεων προς την εκτελεστική εξουσία προκειμένου να σεβαστεί την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης;

Η συνταγματικά προβλεπόμενη λειτουργία των Ενώσεων Δικαστών αποσκοπεί στη διαφύλαξη του κύρους του δικαστικού λειτουργήματος και της προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας των δικαστών.

Οταν, λοιπόν, γίνονται καταγγελίες από τον πρόεδρο της Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων για οποιαδήποτε παρέμβαση, προτροπή ή και εκφοβισμό από πολιτικά ή άλλα πρόσωπα, ή για την πρόσφατη νομοθετική παρέμβαση στην κανονική υπηρεσιακή εξέλιξη των δικαστών, χωρίς καμία μελέτη και διαβούλευση, τότε αυτονόητα αναμένουμε οι αντιπαραθέσεις των μελών της Ενωσης να μπορούν να επικεντρώνονται στα γεγονότα, στα θεσμικά αντανακλαστικά και στην αποτελεσματικότητα των πρωτοβουλιών.

Φαίνεται ότι μετά τις εκλογές του Ιουλίου κάποιοι πάτησαν απότομα φρένο στην αυστηρότητα και στη συχνότητα των ανακοινώσεων. Δυστυχώς το γεγονός αυτό δίνει την εντύπωση μιας άσκησης ισορροπίας, στην καλύτερη περίπτωση, ή της τήρησης «δύο μέτρων και δύο σταθμών» στη χειρότερη. Και το θέμα εδώ δεν είναι η οποιαδήποτε πολιτική ερμηνεία που μπορεί να τροφοδοτεί νέες αντιπαραθέσεις. Οι ίδιοι οι δικαστικοί λειτουργοί αλλά και η κοινωνία μπορούν να αξιολογήσουν, με νηφαλιότητα, τα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα.

• Κοιτάζοντας πίσω στην περίοδο που υπήρξατε επικεφαλής του υπ. Δικαιοσύνης, τι ήταν εκείνο που θα μπορούσατε να είχατε κάνει και δεν έγινε και τι ήταν εκείνο που κάνατε και ήταν κατά τη γνώμη σας σημαντικό για τον θεσμό της Δικαιοσύνης;

Οταν βρίσκεσαι στη θέση του υπουργού Δικαιοσύνης πρέπει πάντοτε να έχεις υπόψη σου ότι βρίσκεσαι στο σημείο όπου συναντιούνται οι τεκτονικές πλάκες δύο εξουσιών∙ ότι συνεργάζεσαι καθημερινά με φορείς μιας άλλης, ισότιμης εξουσίας και ότι πρέπει να πείθεις τους εκπροσώπους της με την καθημερινή στάση σου για τον σεβασμό που τρέφεις απέναντί τους.

Τηρώντας αυτή τη στάση εργαστήκαμε με ειλικρίνεια και διαρκή διαβούλευση μαζί τους ώστε και τα προβλήματα να τίθενται «χωρίς φόβο και χωρίς πάθος», αλλά και να αναλαμβάνονται οι κατάλληλες πρωτοβουλίες επίλυσής τους. Ηταν καθοριστικό το γεγονός ότι βρέθηκα σε αυτή τη θέση μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, οπότε υπήρχε πλέον το περιθώριο ικανοποίησης των εύλογων αιτημάτων των δικαστικών λειτουργών, των δικηγόρων και συμβολαιογράφων και των δικαστικών υπαλλήλων.

Εμειναν σε εκκρεμότητα σημαντικές τομές και μεταρρυθμίσεις, όπως για παράδειγμα τροποποιήσεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, η μεταρρύθμιση του οικογενειακού δικαίου καθώς και η ολοκλήρωση σειράς παρεμβάσεων για τη βελτίωση της καθημερινότητας στην απονομή της δικαιοσύνης.

• Η αποψίλωση του υπουργείου Δικαιοσύνης και ειδικά η μεταφορά του τομέα του σωφρονιστικού έργου στην αστυνομία πέρασε σχεδόν χωρίς αντίδραση από τους λειτουργούς της Δικαιοσύνης. Για ποιο λόγο η σημερινή κυβέρνηση το αποφάσισε αυτό;

Είναι οι ίδιοι λόγοι για τους οποίους καταργήθηκε ως «άχρηστο» το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής.

Η στάση μιας πολιτικής δύναμης, ιδίως μιας κυβέρνησης, σε εκείνους τους τομείς όπου υπάρχει ανάγκη από εξισορρόπηση και στάθμιση διαφορετικών συμφερόντων και αναγκών, δηλαδή εκεί όπου δεν αρκεί η ασφάλεια, αλλά απαιτούνται και οι εγγυήσεις, η ανθρωπιά, η διαφύλαξη των ατομικών δικαιωμάτων με ορίζοντα την αποκατάσταση της κοινωνικής συνοχής και την επανένταξη, είναι ένας μεγεθυντικός φακός για την εξέταση του βαθύτερου πολιτικού χαρακτήρα και της αποτελεσματικότητάς της.

Η σημερινή κυβέρνηση πλειοδοτεί στον φόβο και στην ασφάλεια με όρους ακροδεξιού λαϊκισμού, υποχωρώντας από παγιωμένες, αυτονόητες θεσμικές κατακτήσεις που οφείλουμε να προστατεύσουμε όλοι μας. Και οι δικαστικοί λειτουργοί.

• Ηδη οι επιπτώσεις από την απόφαση αυτή είναι εμφανείς στους κρατουμένους, ενώ οι εμπειρογνώμονες του ΟΗΕ που επισκέφτηκαν πρόσφατα την Ελλάδα συντάσσουν τη νέα έκθεση για τις συνθήκες κράτησης η οποία, σύμφωνα με όσα έχουν ήδη υπογραμμίσει, θα είναι πολύ αρνητική αν στο μεταξύ δεν αλλάξουν πολλά πράγματα.

Η κατάσταση στο σωφρονιστικό σύστημα είναι και πάλι ιδιαίτερα δυσμενής τόσο για τους κρατουμένους όσο και για το υπαλληλικό προσωπικό. Το τελευταίο διάστημα έχουν πολλαπλασιαστεί τα περιστατικά δραπετεύσεων, συμπλοκών, βίας, θανάτων και αυτοκτονιών. Και η δημοσιότητά τους είναι αντιστρόφως ανάλογη.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σχεδίασε και υλοποίησε, για πρώτη φορά, ένα στρατηγικό σχέδιο σωφρονιστικής πολιτικής. Η Ελλάδα δεν πρέπει να επιστρέψει στην ντροπιαστική περίοδο που έληξε το 2015, όταν η χώρα αναδεικνυόταν πανευρωπαϊκά πρωταθλήτρια στις καταδίκες από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για παραβιάσεις δικαιωμάτων με αποτέλεσμα την ιδιαίτερη δυσφήμηση και τον στιγματισμό της, καθώς και την υποχρέωσή της να καταβάλει αποζημιώσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

• Οι πολίτες δυστυχώς πείστηκαν από την ενορχηστρωμένη προπαγάνδα που έγινε επί των ημερών σας για μια σειρά θέματα, π.χ. τον λεγόμενο νόμο Παρασκευόπουλου, την υποτιθέμενη ανομία κ.λπ. Πιστεύετε ότι σε όλο εκείνο το διάστημα κάνατε ό,τι ήταν δυνατόν προκειμένου να ανατρέψετε αυτή την επίπλαστη και κομματικά υποκινούμενη εικόνα;

Η προπαγάνδα στη βάση προκαταλήψεων με στόχο αντιδράσεις κοινωνικού αυτοματισμού έφτασε σε σημεία τερατολογίας, στοχοποιώντας όχι μόνο το υπουργείο Δικαιοσύνης, αλλά συνολικά την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είναι τυχαίο που στο αντικείμενο των επιθέσεων δόθηκε και το όνομα του προσώπου που ανέλαβε να επισπεύσει τη μεταρρύθμιση του σωφρονιστικού συστήματος, του Νίκου Παρασκευόπουλου.

Εμείς δεν αφήσαμε τίποτα αναπάντητο. Ομως τα ρεπορτάζ για την ανομία έχουν μια ξεχωριστή εμπορική δυναμική, όπως και ο φόβος. Και λυπάμαι που το λέω, αλλά πολιτικές δυνάμεις από την Κεντροαριστερά έως τα αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ δεν συμπαρατάχτηκαν με τις αναγκαίες ανθρωπιστικές παρεμβάσεις στο σωφρονιστικό σύστημα. Σημασία, όμως, έχει ότι εμείς προχωρήσαμε και υλοποιήσαμε το πρόγραμμά μας, χωρίς να φοβηθούμε.

• Μεγάλες υποθέσεις σκανδάλων, καταλήστευσης δημόσιου χρήματος και εγκληματικών κυκλωμάτων βρίσκονται ακόμα «παρκαρισμένες» στα χέρια εισαγγελέων, ακόμα και σε υποθέσεις όπου ήδη έχουν ασκηθεί κακουργηματικές διώξεις. Τι κάνατε εσείς στο μέτρο του επιτρεπτού ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και να δικαστούν όλοι αυτοί όπως δικάζεται ο κάθε πολίτης;

Εγινε μια σημαντική προσπάθεια αντιμετώπισης του προβλήματος της κακονομίας και εκσυγχρονισμού του ποινικού δικονομικού συστήματος, ιδίως μέσα από τις αλλαγές που επήλθαν με τους νέους ποινικούς κώδικες. Οι αλλαγές αυτές αφορούσαν τόσο την απλοποίηση και τη συνεκτικότητα των υφιστάμενων δικονομικών διαδικασιών, αλλά και τον αναπροσανατολισμό των ειδικών εισαγγελιών στην αντιμετώπιση των βαρύτερων υποθέσεων, ώστε να μην επιβαρύνονται με χαμηλότερης απαξίας υποθέσεις.

Παράλληλα εισαγάγαμε τη χρήση των σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων, σχεδιάσαμε και εκτελέσαμε προσλήψεις δικαστικών υπαλλήλων, προβλέψαμε ενίσχυση όλων των κλάδων δικαστικών λειτουργών μέσω προσλήψεων και μέσω διεύρυνσης του εκπαιδευτικού έργου της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών. Βέβαια, σήμερα η Ν.Δ. δεν φαίνεται να συνεχίζει σχεδόν τίποτε από αυτά, αφού επανέφερε προβλέψεις αχρείαστης επιβάρυνσης των ειδικών εισαγγελιών και γέμισε τους νέους κώδικες με νέες, αποσπασματικές προβλέψεις που θα δημιουργήσουν προβλήματα νέων καθυστερήσεων.

• Τελικά, όπως έγινε σαφές μετά τις εκλογές, οι νέοι κώδικες δεν ήταν προφανώς έργο του ΣΥΡΙΖΑ και αντίθετα η νομοπαρασκευαστική επιτροπή αποδέχτηκε ασμένως αλλαγές που πρότεινε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αντίθετα με τη σχεδόν αδιάλλακτη στάση που είχε τηρήσει σε βασικές δικές σας επισημάνσεις. Εκτιμάτε ότι υπήρξε τελικά συγκεκριμένη πολιτική σκοπιμότητα και από την επιτροπή των ειδικών;

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τη νομοθέτηση των ποινικών κωδίκων έδωσε ισχυρό πλήγμα στις λογικές του ποινικού λαϊκισμού. Τιμήσαμε με την εμπιστοσύνη μας το έργο των μελών των νομοπαρασκευαστικών επιτροπών. Δικαστές, καθηγητές και δικηγόροι, πρόσωπα που δεν επελέγησαν με κομματικά κριτήρια, συμμετείχαν σε μια ζωντανή επιστημονική διαδικασία που διήρκεσε χρόνια.

Αμέσως μετά στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης, οι διαφορετικές απόψεις και οι διαφωνίες, ως προς επιμέρους σημεία, θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αποφυγή ή στη διόρθωση τυχόν σφαλμάτων, με στόχο την αποτελεσματική εφαρμογή των νέων αυτών νομικών κείμενων.

Γιατί αυτό ήταν και παραμένει το στοίχημα: η εφαρμογή τους. Οι κώδικες, όμως, ψηφίζονται από τη Βουλή με τη συνταγματικά προβλεπόμενη «διαδικασία των κωδίκων». Στη διαδικασία αυτή δεν μπορούν να παρέμβουν ούτε η κυβέρνηση ούτε οι βουλευτές. Μετά την ψήφιση, ακολούθησαν φαινόμενα εκφυλισμού: αυθαίρετα επιχειρήματα μικροπολιτικής ιδιοτέλειας, παραπλάνηση για την έκβαση υποθέσεων «της επικαιρότητας» που δεν σέβονται το ποινικό αυτονόητο, δηλαδή ότι μια τέτοια μεταρρύθμιση δεν θα μπορούσε να γίνει σε νεκρό χρόνο, χωρίς δηλαδή εκκρεμείς ποινικές υποθέσεις και ότι ο κανόνας δικαίου πάντοτε ερμηνεύεται.

Η σημερινή κυβέρνηση προέβη σε αλλαγές, στη βάση του προεκλογικού της αφηγήματος. Σύστησε μεν νομοπαρασκευαστικές, άλλαξε όμως τη σύνθεσή τους και ανέλαβε η ίδια την ευθύνη της νομοθετικής πρωτοβουλίας και όχι τα μέλη των νομοπαρασκευαστικών επιτροπών.

Εχει βέβαια ενδιαφέρον να μάθουμε τελικά και δημόσια τις απόψεις των μελών των νομοπαρασκευαστικών για κάθε μία από τις αλλαγές που ψηφίστηκαν πρόσφατα, όπως για την κατ’ έγκληση δίωξη της απιστίας, την αποδέσμευση των κατασχεμένων λογαριασμών του λευκού κολάρου, την κατάργηση του διαχρονικά εφαρμοσμένου στη χώρα μας θεσμού της κοινωφελούς εργασίας, την άκριτη ποινική αυστηροποίηση αδικημάτων, η οποία έχει πάντα, αποδεδειγμένα, τα αντίθετα αποτελέσματα. Εύχομαι οι νέες εμβαλωματικές παρεμβάσεις στο σώμα των κωδίκων να μην οδηγήσουν ξανά την ποινική πολιτική στον δρόμο που την έφερε στα όριά της.

• Προτείνατε εσείς προσωπικά επικεφαλής του ΣτΕ την Κατερίνα Σακελλαροπούλου γνωρίζοντας πολύ καλά ότι ήταν μια δικαστικός που δεν είχε συνδεθεί όπως πολλοί άλλοι με κομματικές σκοπιμότητες. Αισθάνεστε δικαιωμένος; Πιστεύετε ή όχι ότι αυτό θα προκαλέσει στο ΣτΕ μια επιστροφή σε πολύ συντηρητικές και αναχρονιστικές αποφάσεις;

Δεν τίθεται θέμα προσωπικής δικαίωσης. Θεσμικά, είχα την αρμοδιότητα να προτείνω στο υπουργικό συμβούλιο τους επικεφαλής των ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας. Η ευθύνη για την τελική επιλογή ανήκε στο υπουργικό συμβούλιο συλλογικά. Η επιλογή της κυβέρνησής μας δεν είχε στον πυρήνα της την εξυπηρέτηση κομματικών συμφερόντων που με ευκολία αποδίδονταν στον ΣΥΡΙΖΑ κατά τη διακυβέρνησή του.

Η πρόεδρος του ΣτΕ απέδωσε και προσέφερε στη ζωή και τη λειτουργία του δικαστηρίου με μοναδικό τρόπο, και αυτό, έστω αργά, μπόρεσε να αναγνωριστεί και από τη σημερινή συμπολίτευση που υπενθυμίζω ότι δεν στήριξε την κ. Σακελλαροπούλου για το συγκεκριμένο αξίωμα.

Νομίζω ότι αυτός ο ίδιος ο διορισμός της κ. Σακελλαροπούλου ως Προέδρου της Δημοκρατίας δεν προκαθορίζει και τις εξελίξεις στο εσωτερικό του δικαστηρίου, σε σχέση με το αν θα στραφεί σε συντηρητικές ή αναχρονιστικές αποφάσεις.

Αυτό είναι ζήτημα που άπτεται γενικών κοινωνικών εξελίξεων, ιδίως από το πόσο ισχυρές θα αποδειχθούν οι φωνές, μέσα και έξω από το δικαστήριο, που προσπαθούν να δουν τα νομικά ζητήματα υπό το πρίσμα προοδευτικών ερμηνευτικών σχημάτων, που συζητούν με την εποχή τους και είναι «ευάλωτα» σε νέες, εναλλακτικές προσεγγίσεις. Η επιλογή για το ύπατο αξίωμα της Δημοκρατίας ενός προσώπου που διακριτά είχε εκφράσει προοδευτικές αντιλήψεις στο πεδίο της Δικαιοσύνης από έναν πολιτικό φορέα που τις αντιμάχεται, όπως η Ν.Δ., δείχνει την ανθεκτικότητα και την κοινωνική απήχηση που έχουν οι αντίστοιχες αξίες.

Ανεύθυνη επιχειρηματολογία κατά της απλής αναλογικής

• Εχουμε μια συντονισμένη προσπάθεια δυσφήμησης της απλής αναλογικής. Πώς απαντάτε στην οργανωμένη αυτή εκστρατεία;

Η Ν.Δ. προσπάθησε αυτές τις μέρες να μας πείσει περίπου ότι η απλή αναλογική ευθύνεται για -ή έστω συνδέεται με- τις χειρότερες εξελίξεις στην παγκόσμια και την ελληνική ιστορία. Οτι συνέπεσε με περιόδους εμφυλίων, διχασμών και έντονης πολιτικής αναταραχής, ακόμη και του ναζισμού. Υπάρχει όριο στην ανεύθυνη επιχειρηματολογία και στην υπεραπλούστευση της πολιτικής αντιπαράθεσης.

Ιδίως όταν η επιχειρηματολογία αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε επιθυμεί να ξεπλύνει ιστορικές ευθύνες. Σε κάθε περίπτωση, οι επόμενες εκλογές θα διεξαχθούν με το σύστημα της απλής αναλογικής. Η κυβέρνηση και με την αλλαγή του εκλογικού συστήματος, αλλά και με την επιχειρηματολογία της υποτίμησε τους πολίτες, με την επίδειξη ενός ελιτίστικου πατερναλισμού, λες και δεν είναι εκείνοι που μπορούν να εκτιμήσουν τις ανάγκες της χώρας και να αποφασίσουν για τη διαμόρφωση κυβερνήσεων.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Τα πορίσματα για τα σκάνδαλα στην Υγεία έγιναν μονόστηλα»
Η εξεταστική επιτροπή για την Υγεία ύστερα από συστηματική και διεξοδική έρευνα και αναζήτηση της αλήθειας σχετικά με τη διαφθορά, τη σπατάλη δημόσιου χρήματος, τη διαπλοκή και την αδιαφάνεια στον πολύπαθο...
«Τα πορίσματα για τα σκάνδαλα στην Υγεία έγιναν μονόστηλα»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Αν δεν αλλάξει η Αριστερά τον νόμο περί ευθύνης υπουργών, δεν θα τον αλλάξει κανείς»
Πολύ θεσμικός και αρκετά αμήχανος ήταν ο νέος υπουργός Δικαιοσύνης στην πρώτη, μετά τον διορισμό του, και εφ’ όλης της ύλης συνέντευξή του στην «Εφ.Συν.». Ο ίδιος επιμένει στην ευλαβική τήρηση των θεσμικών...
«Αν δεν αλλάξει η Αριστερά τον νόμο περί ευθύνης υπουργών, δεν θα τον αλλάξει κανείς»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Η σύνδεση Ακροδεξιάς και πατριωτισμού είναι μύθος»
Συναντήσαμε την Τασία Χριστοδουλοπούλου στο γραφείο της στη Βουλή. «Ο φασισμός αξιοποιεί κάθε ευκαιρία για να νομιμοποιηθεί και να εξωραΐσει το αποκρουστικό του πρόσωπο. Στην Ελλάδα η Χ.Α. είναι ταυτισμένη με...
«Η σύνδεση Ακροδεξιάς και πατριωτισμού είναι μύθος»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Οραματίζομαι δικαιοσύνη και δημοκρατία και συμπαρατάσσομαι»
Με πολλά έτοιμα νομοσχέδια και βασικούς στόχους την πρόσβαση των ευάλωτων πολιτών στη Δικαιοσύνη, τις αναγκαίες αλλαγές στο σωφρονιστικό σύστημα και ταχύτερους ρυθμούς στις δικαστικές διαδικασίες, ο τέως...
«Οραματίζομαι δικαιοσύνη και δημοκρατία και συμπαρατάσσομαι»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Η πολιτική δεν μπορεί να ασκείται στα δικαστήρια»
Ο Ακρίτας Καϊδατζής μιλά στην «Εφ.Συν.» για το πέρασμα από την πανεπιστημιακή ενασχόληση στην κυβερνητική εμπειρία και δίνει ουσιαστικές απαντήσεις για το κράτος, την εξουσία και τον χειρισμό τους....
«Η πολιτική δεν μπορεί να ασκείται στα δικαστήρια»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Απεχθάνομαι την προδοσία. Σιχαίνομαι τους προδότες»
Εισαγγελέας που χειρίστηκε μεγάλες υποθέσεις δημοσίου ενδιαφέροντος και συμφέροντος, επικεφαλής της ΕΥΠ και αν. υπουργός Δικαιοσύνης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ο Δημήτρης Παπαγγελόπουλος, αποτελεί ένα πρόσωπο που...
«Απεχθάνομαι την προδοσία. Σιχαίνομαι τους προδότες»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας