Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Να ουρλιάξουμε ότι δεν το πάμε καλά»

Σκηνοθεσία του βιντεοκλίπ του νέου τραγουδιού του Παύλου Παυλίδη και των B-movies από τη Μαρίνα Δανέζη

© Marili Zarkou
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Να ουρλιάξουμε ότι δεν το πάμε καλά»

  • A-
  • A+

Την Παρασκευή το πρωί «έσκασε» ξαφνικά στο διαδίκτυο και διαδόθηκε αστραπιαία παντού: το καινούργιο τραγούδι του Παύλου Παυλίδη και των B-movies με τίτλο «Ενα αλλιώτικο παιδάκι», αφιερωμένο στον Ζακ Κωστόπουλο. Ενα αριστουργηματικό κομμάτι σε μουσική και στίχο. Ηδη τα views είναι εκατοντάδες χιλιάδες μέσα σε δύο-τρία 24ωρα. Ασύλληπτο νούμερο.

Αλλά δεν είναι μόνο το τραγούδι, είναι και το βιντεοκλίπ που το συνοδεύει και που δένεται με το τραγούδι σε κάθε λήψη και σε κάθε εικόνα.

Το σενάριο και την εμπνευσμένη σκηνοθεσία υπογράφει η Μαρίνα Δανέζη.

«Αλλοι μιλάνε με λέξεις, άλλοι με στίχους και μουσική, εμείς οι σκηνοθέτες μιλάμε με εικόνες», λέει στην «Εφ.Συν.» η Μαρίνα. «Για μένα ήταν μια δύσκολη πρόκληση αλλά και μια ανάγκη. Ο Ζακ υπήρξε θύμα μιας παράλογης αυτοδικίας, ενός ακραίου λιντσαρίσματος που κάποιοι επιχείρησαν να το εμφανίσουν και δίκαιο. Αυτό δεν ήταν απλά ένα δείγμα τού τι υπάρχει στο εσωτερικό της κοινωνίας. Είναι η καμπάνα που έπεσε στο κεφάλι μας. Και δεν είναι η μόνη. Οταν στην Αθήνα του 2018 δολοφονείται με αυτόν τον βάναυσο τρόπο ένας άνθρωπος, δεν μπορούμε να σιωπήσουμε».

Συνέντευξη

● Τι πρέπει να κάνουμε;

Πρέπει να ουρλιάξουμε ότι δεν το πάμε καλά. Οφείλουμε να απαιτήσουμε σεβασμό, αξιοπρέπεια, δικαιοσύνη. Ενιωσα από την πρώτη στιγμή ότι πρέπει να συνταχθώ με τον κόσμο που επιμένει να μάχεται κόντρα στο τέρας που εκτρέφουμε, και το τραγούδι του Παύλου μού έδωσε τον τρόπο.

● Ποια είναι η ιδέα πίσω από το βίντεο;

Δεν θα μπορούσε παρά να έχει ως πρωταγωνιστές φίλους του Ζακ αλλά και ανθρώπους που συντάσσονται με τις διεκδικήσεις αυτές. Οι στίχοι του Παύλου είναι συγκλονιστικοί. Η μουσική του τραγουδιού έχει φοβερή ενέργεια. Εγώ προσπάθησα να χτίσω πάνω σ’ αυτά. Κόντρα στον θάνατο, να βάλω τη ζωή. Κόντρα στο μίσος, την αγάπη. Ανθρωποι που χορεύουν, γελάνε, θυμώνουν, ερωτεύονται και δηλώνουν πως είμαστε εδώ γύρω από ένα τραπέζι, διαφορετικοί, αλλά ο ένας πλάι στον άλλο και μπορούμε να ζήσουμε έτσι. Υπάρχει κι αυτός ο δρόμος. Είναι κι αυτός μια επιλογή.

● Και οι συντελεστές;

Αρχικά να τονίσω ότι αποτελεί μία εντελώς ανεξάρτητη παραγωγή που πραγματοποιήθηκε με ελάχιστα χρήματα. Ολοι οι συντελεστές δέχτηκαν να έρθουν εθελοντικά. Τόσο αυτοί που είναι πίσω από την κάμερα όσο και εκείνοι μπροστά. Μας τίμησαν με την παρουσία τους δεκάδες άνθρωποι που εργάστηκαν με αγάπη και ανιδιοτέλεια. Ανάμεσά τους η σκηνοθέτρια και ηθοποιός Αντζελα Μπρούσκου, ο ηθοποιός Χάρης Φραγκούλης, η αγαπημένη Αννα Γούλα Βαρδινογιάννη, ο παραολυμπιονίκης Μάκης Καλαράς και τόσοι άλλοι… Δεν θέλω να αδικήσω κανέναν. Η συμμετοχή όλων υπήρξε υπερπολύτιμη και νομίζω ότι φαίνεται στο ίδιο το κλιπ.

● Τι λέγατε όλοι εσείς εκεί για τον Ζακ;

Υπήρξαν πολύ «ηλεκτρισμένες» στιγμές στο γύρισμα. Η πιο συγκινητική ήταν όταν βγάλαμε το αμπαλάζ από το κάδρο που είχαμε φτιάξει με τη φωτογραφία του Ζακ. Ξαφνικά υπήρξε ενός λεπτού σιγή.

● Είδα βέβαια διάφορες αντιδράσεις ακροδεξιών, μισαλλόδοξων...

Δεν είναι η πρώτη φορά που δέχομαι τα σχόλια ακροδεξιών στοιχείων. Είχα παρενοχληθεί έντονα και σε προηγούμενη δουλειά μου. Στο ντοκιμαντέρ «Sam Roma - Eίμαστε Tσιγγάνοι» έλαβα συντονισμένα δεκάδες απειλητικά μηνύματα. Ομως όσο ενοχλούμε, κάτι καλό κάνουμε. Τους διαβεβαιώ ότι θα συνεχίσω έτσι.

●Είναι η τέχνη η απάντηση τελικά;

Η τέχνη είναι ένα μέσο. Μπορεί να αλλάξει συνειδήσεις, να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον εαυτό μας και τον κόσμο. Μπορεί να θέσει ερωτήματα. Να μας βάλει να το ξανασκεφτούμε. Ομως δεν αρκεί πάντα. Δεν αρκεί από μόνη της. Οφείλει όμως να δίνει το έναυσμα.

«Ενα αλλιώτικο παιδάκι»

Οσους κλοτσάνε με μανία μπρος στα μάτια μας
τον πληγωμένο κι αβοήθητο εαυτό τους
τους περιμένει ένα φίδι μες στον ύπνο τους
έχει τρυπώσει ήδη μέσα στ’ όνειρό τους.

Αφού χορτάσαν βία και αίμα στις οθόνες τους
αφού ταΐσαν με σκουπίδια τα παιδιά τους
βάφουν με αίματα τα χέρια ώς τους αγκώνες τους
κι ύστερα πλένουνε τα πεζοδρόμιά τους.

Μείνε κοντά μου απόψε εδώ μείνε κοντά μου
μείνε κοντά μου απόψε εδώ μείνε κοντά μου
χλομή βασίλισσα σήκω και χόρεψε
απόψε λέω ν’ ανατινάξω την καρδιά μου.

Οσους κοιτάζουν παγωμένα και αδιάφορα
ένα παιδί που απλά δεν ήταν το δικό τους
τους περιμένει ένα φίδι στο σαλόνι τους
έχει στοιχειώσει ξαφνικά το σπιτικό τους.

Αφού χορτάσαν βία και αίμα στις οθόνες τους
αφού ταΐσαν με σκουπίδια τα παιδιά τους
ανασηκώσαν πάλι αδιάφορα τους ώμους τους
και επιστρέψαν ένας ένας στη δουλειά τους.

Μείνε κοντά μου απόψε εδώ μείνε κοντά μου
φυσάει μέσα μου ένα όμορφο αεράκι
χλομή βασίλισσα σήκω και χόρεψε
τρομάζουνε γιατί είσαι αλλιώτικο παιδάκι.

Είναι οι ίδιοι που χλευάζουν μπρος στα μάτια μας
κάποιον που είναι έτοιμος να πέσει στο κενό τους
γαβγίζουν «πέσε» και όπως τρέχουνε τα σάλια τους
στέκονται ακίνητοι μπροστά στο κινητό τους.

Αφού χορτάσαν βία και αίμα στις οθόνες τους
αφού ταΐσαν με σκουπίδια τα παιδιά τους
στη λερωμένη τους φωλιά ανακραυγάζοντες
διαρρηγνύουν με οργή τα ιμάτιά τους.

Μείνε κοντά μου απόψε εδώ μείνε κοντά μου
δεν είμαι άγγελος και ίσως μου αξίζει
που μες στην έρημο των πόλεων η ψυχή μου
κάτω απ’ τον ήλιο διψασμένη τριγυρίζει.

Μα ίσως η δίψα μου μια μέρα να μαζέψει
τα μαύρα σύννεφα του κόσμου και πριν φύγω
ν’ αστράψει μέσα στην ψυχή μου και να βρέξει
και να ξεπλύνει αυτή τη θλίψη έστω για λίγο.

Μείνε κοντά μου απόψε εδώ μείνε κοντά μου
δεν ξέρω αν θ’ αντέξω αυτή τη νύχτα μόνος
αν τα αλλιώτικα παιδιά είναι παιδιά μου
αν είμαι θύμα ή αν είμαι δολοφόνος.

Εχουνε φράξει από χρόνια τον ορίζοντα
με σύρματα κι αγκάθια οι νομοθέτες
κι όλο μας φέρνουν με φορεία στα επείγοντα
με πρόσωπα σκισμένα τους δραπέτες
κι όπως κοιτάμε προς το μέρος που κοιτάζανε
τα πρόσωπά μας όλο μοιάζει να κοιτάμε
που μας κοιτούν με απορία τόσο επίμονα
που δεν αντέχουμε και τους χαμογελάμε
μα αν γελάσουνε κι αυτοί τότε αλίμονο
είχαμε πάντα τόσα πράγματα να πούμε
για όλα αυτά που εμείς ποτέ μας δεν τολμήσαμε
για όσα τι κρίμα ούτε τώρα εδώ τολμούμε.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Δεν μου αρέσει η λογική της “περιστρεφόμενης πόρτας” στην πολιτική»
Ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης είναι ένας άνθρωπος της πολιτικής που συγκεντρώνει μόνο συμπάθειες. Απ’ όλους τους πολιτικούς χώρους. Ηπιος, διαλλακτικός, ευγενικός, με άποψη. Εχει αποσυρθεί βέβαια από την κεντρική...
«Δεν μου αρέσει η λογική της “περιστρεφόμενης πόρτας” στην πολιτική»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Πάμε «Βόλτα στα Εξάρχεια»...
Παρέα με τα τραγούδια του Ασιμου, του Σιδηρόπουλου, της Αρλέτας, της Γώγου, στη μουσική σκηνή «Σφίγγα», στη γειτονιά που αγαπά και όπου κατοικεί από μικρός και έγινε για τον ίδιο η πνευματική του μεταπολίτευση.
Πάμε «Βόλτα στα Εξάρχεια»...
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Το ταλέντο ανθεί μόνο με σκληρή δουλειά
Να περάσω κατευθείαν στις συστάσεις: ο Θοδωρής Νικολάου είναι ένας νεαρός τραγουδιστής που έχει και ντεμπούτο άλμπουμ, την «Ομπρέλα», αλλά ξεκινάει και ζωντανές εμφανίσεις. Την πρώτη Πέμπτη κάθε μήνα θα παίζει...
Το ταλέντο ανθεί μόνο με σκληρή δουλειά
ΝΗΣΙΔΕΣ
Τραγούδια πέρα από τα σύνορα
Να ένα καινούργιο άλμπουμ που αξίζει να αποκτήσετε: η Μαρία Φαραντούρη, χαρακτηρισμένη από την Daily Telegraph ως «Mαρία Κάλλας του λαού», ερμηνεύει παραδοσιακά τραγούδια από την Ελλάδα, την Τουρκία, την...
Τραγούδια πέρα από τα σύνορα
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Εμπόδιο στην ατζέντα της Ακροδεξιάς και του ναζισμού»
Ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης δίνει μία εφ' όλης της ύλης συνέντευξη στην «Εφ.Συν. - Σαββατοκύριακο»: για τη Διεθνή Αμνηστία, για τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου, για τη Μόρια, για το αν θα κατέβει για δήμαρχος,...
«Εμπόδιο στην ατζέντα της Ακροδεξιάς και του ναζισμού»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Στο Half Note με δίσκο βιωματικό
Μοιάζει αντιφατικό, σύμφωνοι, αλλά δεν είναι: απόψε ο Γιώργος Δημητριάδης παίζει φουλ ηλεκτρικά και με ροκ ήχο σε ένα τζαζ κλαμπ, το Half Note. Θα ακούσουμε ζωντανά το νέο του άλμπουμ «Σκιά που τον ακολουθεί»,...
Στο Half Note με δίσκο βιωματικό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας