• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 3.7°C / 6.9°C
    3 BF
    66%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 2.0°C / 5.7°C
    3 BF
    54%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    4°C 0.0°C / 4.4°C
    2 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    0°C -3.1°C / -0.1°C
    1 BF
    55%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -2°C -2.1°C / 0.2°C
    0 BF
    86%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    5°C 1.0°C / 5.4°C
    2 BF
    48%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -3°C -2.6°C / 1.8°C
    2 BF
    59%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    -2°C -1.5°C / -1.5°C
    2 BF
    64%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.2°C / 8.8°C
    5 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 4.0°C / 6.9°C
    3 BF
    70%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 7.3°C / 8.8°C
    3 BF
    70%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    4°C 4.0°C / 4.0°C
    6 BF
    55%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    2 BF
    70%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    -2°C -2.1°C / 2.3°C
    0 BF
    86%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    4°C 0.5°C / 3.9°C
    2 BF
    69%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    4 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 5.0°C / 7.1°C
    3 BF
    56%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C -1.7°C / 4.9°C
    2 BF
    57%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.6°C / 6.1°C
    2 BF
    56%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -1°C -0.9°C / -0.9°C
    2 BF
    63%

O υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης

ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΜΠΑΛΩΜΑΤΙΝΗ/EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δείχνει απών, όταν όλοι ανησυχούν

  • A-
  • A+
Αλλοτε στήριζε ολόκληρη προεκλογική εκστρατεία στην καταπολέμηση του... μείζονος προβλήματος με τα καφάσια στους δρόμους (!), τώρα σιωπά εκκωφαντικά μπροστά στις κοσμογονικές εξελίξεις στον χώρο του πολιτισμού, στην άνοδο του κινήματος #metoo και στους αγώνες της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας ● Πάντα, ωστόσο, βρίσκεται μακριά από τα κρίσιμα, καυτά ζητήματα της κοινωνίας.

«Το Κράτος Δικαίου φαίνεται να μη δουλεύει, ούτε για τα μεγάλα, ούτε για τα μικρά. Σας φαίνεται σωστό; Κι όμως μπορεί να αλλάξει. Τολμάς το καινούργιο;» Αυτό διαπίστωνε ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης προ των εκλογών του 2015 όταν ως υποψήφιος στην Α΄ Αθηνών με το Ποτάμι γινόταν viral μ’ αυτό το προεκλογικό σποτ. Ηταν το περιβόητο «σποτ με το καφάσι», στο οποίο ο υποψήφιος βουλευτής κατήγγελλε τη συνήθεια του ρεζερβέ πάρκινγκ στον δρόμο διά της χρήσης καφασιού. Βέβαια σε πόλεις όπου στα σοβαρά προβλήματα του δημόσιου χώρου και της καθημερινότητας το καφάσι έμοιαζε να είναι μια υπολεπτομέρεια ορμώμενη από έναν light ακτιβισμό α λα «Ατενίστας» (κι ας τους είχε επικρίνει ο ίδιος στο «Protagon»), το σποτ αυτό σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως.

Αλλά ο κ. Γιατρομανωλάκης δεν ήταν ακόμα πολιτικός κι εκείνη ήταν ακόμα η εποχή που ένα μέρος των ψηφοφόρων εναπέθετε τις ελπίδες του στους «επιτυχημένους» πολίτες, «μη επαγγελματίες πολιτικούς με φρέσκες ιδέες», όπως τους πρότεινε το Ποτάμι. Το ενισχυμένο βιογραφικό του ταίριαζε απόλυτα στις προσδοκίες: γεννημένος στην Αθήνα το 1975, γιος του πανεπιστημιακού, σπουδαίου φιλόλογου και συγγραφέα Γιώργη Γιατρομανωλάκη, κάτοχος πτυχίου Πολιτικών Επιστημών & Διεθνών Σχέσεων από το Πάντειο και μεταπτυχιακού από το Harvard, έλαβε υποτροφίες από το Ιδρυμα Ωνάση, το Πρόγραμμα Κόκκαλη και το Harvard Hellenic Foundation.

Εργάστηκε ως διευθυντικό στέλεχος σε πολλές επιχειρήσεις (Microsoft, S&B Βιομηχανικά Ορυκτά, στον Alpha κ.α.), αλλά και στο Harvard και στο Ελληνικό Ιδρυμα Ευρωπαϊκής & Εξωτερικής Πολιτικής. Εχει συμμετάσχει εθελοντικά σε κοινωνικές επιχειρήσεις για την ενσωμάτωση των προσφύγων όπως τα Refergon και Social Fashion Factory. Αργότερα, το 2017 και μέχρι να «επιστρατευτεί» στο ΥΠΠΟ ως γ.γ., καταρχάς κατείχε τη θέση του διευθυντή Marketing & Επικοινωνίας του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Διαθέτει δηλαδή το λαμπρό βιογραφικό ενός «άριστου» παιδιού καλής οικογενείας, όπως θα λέγαμε παλαιότερα.

Πάντως ο κ. Γιατρομανωλάκης, που δεν είχε αναμειχθεί με την πολιτική μέχρι να γίνει εκ των ιδρυτικών στελεχών στο κόμμα του Σταύρου Θεοδωράκη, αναδείχτηκε τότε δεύτερος σε σταυρούς από το Ποτάμι στην Α΄ Αθηνών. Και παρότι μάλλον απολιτίκ, εξέφραζε τολμηρά πολιτικές απόψεις όπως αυτήν στην «Athens Voice» εναντίον του τότε υπουργού Δικαιοσύνης Χαράλαμπου Αθανασίου, που «ψεύδεται δημοσίως και διαστρεβλώνει συνειδητά το περιεχόμενο διεθνών συμβάσεων όπως εκείνη των ανθρώπινων δικαιωμάτων».

Τι μεσολάβησε και εφτά χρόνια αργότερα, όταν η συντριπτική πλειονότητα του καλλιτεχνικού χώρου θεώρησε ότι το Κράτος Δικαίου δεν λειτούργησε σωστά για τα πολύ μεγάλα, πολλαπλάσια του καφασιού, δίνοντας αναστολή στον δις καταδικασμένο πρωτοδίκως για δύο βιασμούς ανηλίκων Δημήτρη Λιγνάδη, ο ίδιος ο κ. Γιατρομανωλάκης ως υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, ενοχλημένος από τη διαμαρτυρία «βιαστής είναι» στην Καλαμάτα, αποχώρησε επιδεικτικά από το Φεστιβάλ Χορού ακολουθώντας την προϊσταμένη του υπουργό;

Τι μεσολάβησε κι εκείνος που εξαρχής μίλαγε ανοιχτά για το γεγονός ότι είναι γκέι, καθώς και για τις αδικίες που υφίσταται η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, δεν την υπερασπίστηκε ποτέ κοινοβουλευτικά σε κρίσιμες ψηφοφορίες; Γιατί δεν σχολίασε ποτέ καθαρά την υπόθεση Λιγνάδη και την υπερασπιστική του γραμμή που διέσυρε ως «επαγγελματίες ομοφυλόφιλους» τα θύματα; Τι μεσολάβησε κι εκείνος αντέδρασε μόνο μετά την –πραγματικά κατάπτυστη– απόπειρα του «Μακελειού» να τον εντάξει σε κύκλωμα συγκάλυψης παιδεραστών;

Τι μεσολάβησε ώστε ένα μεγάλο μέρος της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, έχοντας άλλες προσδοκίες από αυτόν, να τον κατηγορεί τώρα ότι επικαλείται την ομοφυλοφιλία (pinkwashing), αλλά δεν την υπερασπίζεται ποτέ με τα θεσμικά του όπλα; Μεσολάβησε μια υπουργοποίηση στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και μια θητεία στο ΥΠΠΟ υπό το πέλμα των σιδηρών κυριών Λίνας Μενδώνη και Αννας Παναγιωταρέα, που καθεμία επιτελεί την αποστολή της, χωρίς να ανέχεται παρεκκλίσεις. Εξ ου και η κατά καιρούς φημολογία για τις κακές σχέσεις ή την καταπίεση του υφυπουργού - φημολογία που ανακυκλώνεται παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις του κ. Γιατρομανωλάκη για το αντίθετο. Η αλήθεια είναι πως ο ίδιος δίνει συχνά την εντύπωση ότι απλώς παρατηρεί το ξήλωμα του σύγχρονου πολιτισμού που αφορά το χαρτοφυλάκιό του και που μόνο φέτος (μετά την καταστροφική καλλιτεχνική αεργία της πανδημίας) καταμετρά: Περικοπές 46% στις επιχορηγήσεις των ΑΜΚΕ θεάτρου. Περικοπές 60% στις επιχορηγήσεις των ΑΜΚΕ χορού.

Διαρκή αναστάτωση και καταγγελίες σε όλο τον χώρο του βιβλίου μετά την πλήρη αποτυχία τής, υπό τον Ν. Κούκη, απόπειρας του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού να διαχειριστεί τουλάχιστον την ελληνική παρουσία στις διεθνείς εκθέσεις και τη διοργάνωση της Εκθεσης Θεσσαλονίκης, αλλά και την αποτυχία του ΥΠΠΟ μέχρι στιγμής να βρει λύση. Φαινόμενα ανησυχητικής δυσλειτουργίας στα ΔΗΠΕΘΕ, με χαρακτηριστικότερο το Κοζάνης, όπου το ΥΠΠΟ αδυνατεί να συνεφέρει το διαρκώς παραβλέπον τον νόμο Δ.Σ. Ανιση εφαρμογή της «μεταλιγνάδειας» απόφασης για επιλογή καλλιτεχνικών διευθυντών μέσω διαγωνισμών. Ανιση, συγκριτικά λεόντεια, έκτακτη επιδότηση στο ΕΜΣΤ ή σε επιλεγμένες παραστάσεις (π.χ. στο Μέγαρο, της παράστασης του Χρ. Χριστοφή, θείου της συζύγου του πρωθυπουργού).

Η παρουσία του υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού στον δημόσιο λόγο κατά την άποψή μας αδυνατεί να αντιστρέψει τις εντυπώσεις: στις συνεντεύξεις του μιλά με εξαιρετικά ελληνικά μεν, απόλυτα τεχνοκρατικά δε, χωρίς ίχνος συμπάθειας για τους φορείς του σύγχρονου πολιτισμού. Οταν χάνει την ψυχραιμία του γίνεται όπως λένε οι συνομιλητές του υπερόπτης και είρων (αυτό κατήγγειλαν πιο πρόσφατα οι σύνδεσμοι εκδοτών). Κυρίως μοιάζει να αφήνει τον σύγχρονο πολιτισμό στη μοίρα του. Κι όλα τα άλλα θα ήταν απλώς πταίσματα βέβαια, αν δεν συνέβαινε ακριβώς αυτό. Οτι δείχνει απών, όταν όλοι ανησυχούν.


Γιατί τον επιλέξαμε

Με πιο πρόσφατη αφορμή, όσα του καταλόγισαν οι σύνδεσμοι εκδοτών για την απουσία πολιτικής στο βιβλίο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Μια πολύ παρεξηγήσιμη θέση για το ελεύθερο θέατρο και τον κώδικα δεοντολογίας
Ας ελπίσουμε ότι ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης απλώς προέβη σε μία λανθασμένη διατύπωση κι όχι στην ανακοίνωση ενός μέτρου που ακούγεται ως ψυχικός και οικονομικός εκβιασμός.
Μια πολύ παρεξηγήσιμη θέση για το ελεύθερο θέατρο και τον κώδικα δεοντολογίας
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ
Ο μεγιστάνας που δεν λογοδοτεί ούτε σε πρωθυπουργούς
Για τον δαιμόνιο επιχειρηματία Στερν γνωρίζουμε αρκετά, όπως π.χ. ότι η περιουσία του ξεπερνά τα 6,2 δισ. δολάρια. Ουδείς, ούτε καν ο πρωθυπουργός μιας χώρας, ζητά αποδείξεις και ονόματα από μεγιστάνες.
Ο μεγιστάνας που δεν λογοδοτεί ούτε σε πρωθυπουργούς
ΝΗΣΙΔΕΣ
Πόσοι αξιωματούχοι χρειάζονται στο ΥΠΠΟΑ για να βυθίσουν τον σύγχρονο πολιτισμό;
Πέρα από χρήματα το ΥΠΠΟΑ δεν δείχνει να έχει καν τον χρόνο ή τη διάθεση ν ασχοληθεί παρά την παρουσία ενός υφυπουργού και μιας γ.γ κατ’ ευφημισμόν Σύγχρονου Πολιτισμού.
Πόσοι αξιωματούχοι χρειάζονται στο ΥΠΠΟΑ για να βυθίσουν τον σύγχρονο πολιτισμό;
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ
Το σπουδαιότερο έργο του ίσως να είναι ο εαυτός του
Στις 11 το πρωί της 12ης Αυγούστου ο Αμερικανο-βρετανός, ινδικής καταγωγής, συγγραφέας Σαλμάν Ρούσντι, ενώ βρισκόταν στην κομητεία Τσοτόκουα της Πολιτείας της Νέας Υόρκης λαμβάνοντας μέρος σε εκδήλωση που...
Το σπουδαιότερο έργο του ίσως να είναι ο εαυτός του
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Βλέπει παντού «ηθικούς αυτουργούς»
Πέταξαν ροζ μπογιές στο σπίτι του, ενώ είχε προηγηθεί χυδαίο πρωτοσέλιδο του γνωστού ακροδεξιού εντύπου «Μακελειό» ● Με υπαινιγμούς και αυθαίρετα συμπεράσματα απάντησε ο υφυπουργός.
Βλέπει παντού «ηθικούς αυτουργούς»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας