• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.3°C / 20.1°C
    1 BF
    86%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 13.6°C / 16.9°C
    3 BF
    80%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 14.0°C / 18.4°C
    1 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 14.7°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 13.5°C / 16.4°C
    1 BF
    88%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.2°C / 12.8°C
    2 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 16.6°C
    2 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 18.1°C
    3 BF
    94%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    2 BF
    81%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.1°C / 20.2°C
    1 BF
    76%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.2°C / 16.2°C
    2 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    1 BF
    77%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.5°C / 12.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 11.5°C / 15.6°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    19°C 12.8°C / 19.3°C
    2 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    17°C 15.5°C / 19.9°C
    0 BF
    94%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 13.8°C / 17.6°C
    1 BF
    86%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 13.7°C / 17.0°C
    2 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    2 BF
    87%

Δημήτρης Φωτόπουλος, art director της «Εφημερίδας των Συντακτών»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενας «εφημεριδάς» που λάτρευε τα ξεκινήματα

  • A-
  • A+
Το στερνό «αντίο» στον φίλο, συνάδελφο, σύντροφό μας που χάσαμε αναπάντεχα, πρόωρα και άδικα.

Δεν γελούσε πλατιά, με κάποιο σαρδόνιο μορφασμό στο πρόσωπο ο Δημήτρης Φωτόπουλος. Αλλά το βλέμμα του ανέδιδε πάντα χιούμορ. Ιδιαίτερα όταν το συνόδευε με εύστοχες ατάκες. Ανήσυχος, παραγωγικός, ευγενής, πάγωσε την περασμένη Δευτέρα το χαμόγελο στα χείλη όλων μας με τον ξαφνικό θάνατό του. Το ελάχιστο που οφείλουμε είναι να ανασυνθέσουμε και για τους αναγνώστες το ζωηρό ίχνος που άφησε στον χώρο του Τύπου, ιδιαίτερα των εφημερίδων. Γιατί ο Δημήτρης ήταν ένας «εφημεριδάς» με όλες τις δυνατές σημασίες της λέξης.

Ο Δημήτρης Φωτόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το καλοκαίρι του 1965 και σπούδασε γραφιστικές τέχνες στο Deutsches Kolleg für Grafik und Design. Παράλληλα, παρακολούθησε αρκετά σεμινάρια επιμόρφωσης στην Ιστορία της Τέχνης, τη διαφήμιση και τις νέες τεχνολογίες. Στην πραγματικότητα, ο Δημήτρης δεν σταμάτησε ποτέ να μαθαίνει, να ενημερώνεται, να εξελίσσεται και να πειραματίζεται. Αυτό ήταν και το μεγάλο του προσόν σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, αυτό τον έκανε καινοτόμο, ακόμα και όταν πια εθεωρείτο έμπειρος και από τους κορυφαίους.

Μπήκε από νωρίς στον κόσμο της ενημέρωσης και του έντυπου Τύπου, τον οποίο και θεωρούσε βασικό κομμάτι της ενημέρωσης και «σχολείο» για όποιον ή όποια τον επέλεγε ως δουλειά.

Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του πορεία το 1985 από τη «Βραδυνή», στον τομέα των εντύπων της εταιρείας. Από το 1988 και για την επόμενη δεκαετία εργάστηκε στον «Ελεύθερο Τύπο» του Αρη Βουδούρη, ο οποίος τον είχε ξεχωρίσει από την αρχή για το ταλέντο του και υπό το περίεργο ώς και ενοχλημένο βλέμμα των «παλιών», αστειευόταν συχνά μαζί του.

Μέσα σε λίγο καιρό έγινε βασικό στέλεχος και σημείο αναφοράς για τους συναδέλφους του. Και τους ανώτερους και τους κατώτερους στην ιεραρχία. Ηταν από τότε γραφίστας με υψηλού επιπέδου επαγγελματισμό, άποψη και δημοσιογραφική ματιά στα πράγματα. Οποιος δημοσιογράφος, μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια, έφτιαχνε την πρώτη σελίδα μαζί του, είτε συμφωνούσε είτε διαφωνούσε με τις ιδέες του, του αναγνώριζε, πέρα από το δηκτικό του χιούμορ, κριτική σκέψη και διορατικότητα. Στον «Ελεύθερο Τύπο» έκανε σχέσεις ζωής και φιλίες βαθιές, που κράτησαν στον χρόνο και τις τιμούσε μέχρι και το αδόκητο τέλος του.

Το 1998 ακολουθεί τον Φώτη Πανανάκη και μαζί με μια ομάδα από τον «Ε.Τ.» «στήνουν» τον «Αδέσμευτο Τύπο» του Δημήτρη Ρίζου. Δύο χρόνια αργότερα, το 2001, τον φωνάζει ο τότε διευθυντής της «Απογευματινής» και πολύ καλός του φίλος, Λάμπρος Σμαΐλης, να επανασχεδιάσει την εφημερίδα, καθώς και τα έντυπά της.

Ο Δημήτρης Φωτόπουλος αγαπούσε τα ξεκινήματα. Ηταν δημιουργός και του άρεσε να γεννά ιδέες και έντυπα από την αρχή. Από το 2003 έως το 2006 εργάστηκε ως graphic designer στον «Κόσμο του Επενδυτή», συναντώντας εκεί ως αρχισυντάκτη τον Ρίζο Ψύλλο -άδικα και πρόωρα χαμένος κι αυτός-, με τον οποίο στην πορεία γίνονται αδελφικοί φίλοι.

Το καλοκαίρι του 2006 το ζεύγος Θόδωρου και Γιάννας Αγγελοπούλου αποφασίζει να μπει στον χώρο του ελληνικού Τύπου και εξαγοράζει τον «Ελεύθερο Τύπο». Ο Δημήτρης επιστρέφει στο σπίτι του. Βρίσκει κάποιους από τους παλιούς του συνεργάτες και φίλους, συνεργάζεται το ίδιο καλά και με τους νέους. Επιμελείται τα ένθετα της εφημερίδας και τις πολυτελείς εκδόσεις της έως τον Ιούνιο του 2009, οπότε η εφημερίδα ανέστειλε την κυκλοφορία της για να πουληθεί δυο μήνες αργότερα στους Δ. Μπενέκο και Αλ. Σκαναβή.

Επανεκδίδεται μέσα σε λίγες ημέρες ως ημερήσια απογευματινή και κυριακάτικη εφημερίδα, με διευθυντή τον Γιάννη Μιχελάκη. Αλλο ένα ξεκίνημα για τον Δημήτρη. Αναλαμβάνει ως creative director τον επανασχεδιασμό της. Εκεί, με μεγάλη πίεση χρόνου, κατάφερε να φτιάξει μια εφημερίδα που ναι μεν θύμιζε τον παλιό «Ελεύθερο Τύπο», όπως του είχε ζητηθεί, αλλά ταυτόχρονα ήταν μοντέρνα, σύγχρονη, όμορφη και λιτή.

Με τη βοήθεια των συνεργατών του, που πάντα σεβόταν, υπερασπιζόταν και άκουγε, έκανε το rebranding του λογότυπου και επανέφερε το πρώτο λογότυπο της εφημερίδας ριζικά ανανεωμένο. Σχεδίασε με μεγάλη επιτυχία όλα τα νέα περιοδικά, καθώς και όλες τις προσφορές της εφημερίδας.

Παράλληλα με όλα τα υπόλοιπα και δουλεύοντας ατελείωτες ώρες, στήνει και επιμελείται το νέο site-typos.com και για μια διετία εργάζεται και στον νέο «Επενδυτή», που ήδη είχε αγοράσει ο Ομιλος Μπενέκου-Σκαναβή.

Το 2016 σχεδίασε τη νέα εφημερίδα «Είδηση» και τη διετία 2017-2019 έστησε με ιδιαίτερη αγάπη μια άλλη εφημερίδα, τη «Νέα Σελίδα».

Το περασμένο καλοκαίρι ανέλαβε τον επανασχεδιασμό της «Εφημερίδας των Συντακτών», κάνοντας τα εξώφυλλά της να ξεχωρίζουν για την ένταση, το νεύρο, τη μαχητικότητα και την παρέμβασή τους. Ο ίδιος έλεγε σε φίλους και συνεργάτες ότι η «Εφ.Συν.» ήταν το κατάλληλο περιβάλλον για να εμπνευστεί, να δουλέψει ελεύθερα, να «ζυμωθεί» με ουσία και, τέλος, να ευχαριστιέται τη δουλειά του και το τελικό αποτέλεσμα.

Ο Δημήτρης Φωτόπουλος έλαμψε όμως και έξω από τις εφημερίδες. Είχε πάρα πολλές συνεργασίες, μεταξύ των οποίων και με τη Λέσχη Ελλήνων Γελoιογράφων, ενώ παράλληλα δούλευε ως freelancer. Εχει κάνει πολλά μικρά περιοδικά και αρκετές κλαδικές εφημερίδες. Πολλές φορές, χωρίς χρήματα. Είτε επειδή το ήθελε, επειδή καταλάβαινε πως υπήρχε ανάγκη και ήθελε να βοηθήσει, είτε όχι. Ακόμα του χρωστούν κάποιοι...

Το 1985 ο Δημήτρης γνώρισε τη γυναίκα της ζωής του, την Πέπη Ράλλη. Δέκα χρόνια αργότερα παντρεύτηκαν στο εκκλησάκι της Αγίας Αικατερίνης στην Πλάκα. Στις 3/11/1997 απέκτησαν τη μοναχοκόρη τους, τη Βιβή, την οποία ο Δημήτρης υπεραγαπούσε. Ελαμπε όταν μιλούσε για την είσοδο και την πορεία της στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Ηταν μέλος της ΕΣΗΕΑ και από τους πρώτους χρήστες social media στην Ελλάδα, ιδιαίτερα δραστήριος στο Twitter.

Γιατί τον επιλέξαμε

Γιατί ήταν ένας δικός μας άνθρωπος, ένας δημιουργικός και γλυκός άνθρωπος, ένας ακόμη από τους πολλούς που χάθηκαν πρόωρα, αφήνοντάς μας άναυδους και φτωχότερους

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ
Οι δύο απαντήσεις της Χαράς
Ο αδερφός της αγαπημένης μας, ακούραστης δημοσιογράφου Χαράς Τζαναβάρα, που μας άφησε τόσο ξαφνικά την περασμένη Κυριακή, την αποχαιρετά μαζί μας
Οι δύο απαντήσεις της Χαράς
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ
Άλλα λέω κι άλλα κάνω κι έφτασα ως εδώ...
Το ραντεβού μας με τον κ. Στέλιο Πέτσα ήταν προγραμματισμένο για την περασμένη Δευτέρα στη 1 το μεσημέρι. Ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό και κυβερνητικός εκπρόσωπος ήθελε να κάνει μια -την πρώτη- συνάντηση...
Άλλα λέω κι άλλα κάνω κι έφτασα ως εδώ...
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Κλέβοντας (σ)τη δημοσιογραφία
Βγάζει η «Εφημερίδα των Συντακτών» στο φύλλο της, αποκλειστικά, την επιστολή της μητέρας του Ζακ προς τον πρωθυπουργό. Έρχονται λοιπόν οι... μάγκες του διαδικτύου από το πρωί και βγάζουν όλη την επιστολή στη...
Κλέβοντας (σ)τη δημοσιογραφία
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Νεοφιλελεύθερη κουτοπονηριά...
Τρεις σελίδες αφιερώνει σήμερα, εφημερίδα που κυκλοφόρησε... πρόσφατα, στη συνέντευξη της Μπέττυς Μπαζιάνα, πέραν της αρθρογραφίας της, αλλά δεν αναφέρει ούτε μία φορά το όνομα «Εφημερίδα των Συντακτών».
Νεοφιλελεύθερη κουτοπονηριά...
Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
«Κόκκινα» δάνεια και Τύπος
Για να ολοκληρωθεί η β' αξιολόγηση πρέπει μέσα στις επόμενες μέρες να ψηφιστούν και οι τελευταίες νομοθετικές διατάξεις για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων επιχειρήσεων και ιδιωτών προς τις...
«Κόκκινα» δάνεια και Τύπος
Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Η δίκαιη δίκη είναι δικαίωμα
Το ζήτημα με τους οκτώ Τούρκους αξιωματικούς ήταν από την αρχή -και παραμένει- πολύ λεπτό και πολύ δύσκολο στη λύση του. Η Τουρκία, που ζητεί την έκδοσή τους, τους κατηγορεί για διάπραξη αμιγώς πολιτικών...
Η δίκαιη δίκη είναι δικαίωμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας