Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.7°C / 14.4°C
    1 BF
    51%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.0°C / 13.3°C
    1 BF
    58%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.0°C / 13.9°C
    2 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.1°C / 7.0°C
    1 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    1 BF
    61%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.6°C / 12.2°C
    2 BF
    60%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    1 BF
    43%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.0°C / 13.9°C
    2 BF
    71%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 15.6°C
    3 BF
    58%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.0°C / 10.0°C
    2 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.0°C / 14.4°C
    3 BF
    44%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.6°C / 14.0°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    0 BF
    58%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.0°C / 12.8°C
    1 BF
    62%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 7.2°C / 12.8°C
    1 BF
    46%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.0°C / 12.2°C
    3 BF
    37%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    11°C 11.1°C / 12.0°C
    1 BF
    54%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.1°C
    3 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.6°C / 11.7°C
    2 BF
    71%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    1 BF
    43%
Μόνο το θάρρος του ξεπερνά το ταλέντο του

Ο ηθοποιός, συγγραφέας, Γιώργος Καπουτζίδης

EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μόνο το θάρρος του ξεπερνά το ταλέντο του

  • A-
  • A+
Απέναντι στην αναίτια επίθεση που δέχτηκε από εκείνους που κραδαίνουν την τοξική τους «φυσιολογικότητα», ο Γιώργος Καπουτζίδης απάντησε με σθένος, αξιοπρέπεια και ήθος, όπως έχει κάνει καθ’ όλη τη διάρκεια της λαμπρής καριέρας του.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Σχεδόν είκοσι χρόνια τώρα ο Γιώργος Καπουτζίδης είναι κομμάτι της ζωής μας. Kι αν σήμερα είναι πια μία από τις πιο δυνατές, ριζοσπαστικές και σοβαρές φωνές που αναδεικνύουν τα δύσκολα θέματα για το bullying, την ομοφυλοφιλία και εσχάτως για τις σεξουαλικές παρενοχλήσεις, ποιος εντυπωσιάζεται;

Ποιος αναρωτιέται πώς ένας χαρισματικός συγγραφέας και ηθοποιός, που έγινε σταρ μέσα από τηλεοπτικές σειρές τεράστιας επιτυχίας, «χρησιμοποίησε» σταδιακά το κύρος της αγάπης του κόσμου για να αναδείξει και υπερασπιστεί θέματα που κάνουν τζιζ, που ήταν -και είναι- καταχωνιασμένα, που ξεβολεύουν την αγία ελληνική οικογένεια, αραγμένη εν σώματι μπροστά στην τηλεόραση; Μόνο όποιος δεν αγάπησε, δεν κατάλαβε και δεν χώνεψε βαθιά μέσα του το υλικό, την ταυτότητα, την καρδιά και το ταλέντο του χαριτωμένου αυτού παιδιού από τις Σέρρες.

Τον πρωτογνωρίσαμε ως Ουρουγουανό Χοσέ στις «Σαββατογεννημένες» στο Mega, εκεί γύρω στο ανέφελο 2003, ένα ρολάκι μόνο, που όμως γρήγορα επισκίασε τα σούπερ πρωταγωνιστικά ονόματα, το ένα καλύτερο από τα άλλα (Μπουλάς, Σχίζα, Ράντου, Μπαλανίκα), και μας έκανε όχι μόνο να μάθουμε και το δικό του, αλλά και ότι, ναι, αυτός έγραφε τη σειρά. Αυτός ήταν που έφερνε στην τηλεόραση έναν νέο αέρα κωμωδίας λεπτής, αλλά και ξεκαρδιστικής, με χαρακτήρες φρέσκους και με μια ποιότητα που δεν θα την έλεγες politically correct, μακριά από τον Καπουτζίδη οι ισοπεδωτικές ρετσέτες, ούτε ακριβώς κανονική, αλλά γεμάτη ευγένεια, αγάπη και νοιάξιμο.

Κι έτσι, από την πρώτη του συγγραφική εμφάνιση συσπείρωσε γύρω του τους πάντες, ιντελεκτουέλ και τηλεορασόπληκτους. Για να απογειώσει το κοινό και την πένα του αργότερα με το «Στο παρά πέντε» σε εποχές που οι σειρές ήθελαν από τον θεατή επιλογή, προγραμματισμό και αφοσίωση και δεν έπεφταν από πλατφόρμες σαν τούβλο στο κεφάλι του να τον εξοντώνουν σε καναπέδες.

Μας κέρδισε με το ταλέντο του, μας έγινε όμως απαραίτητος και πολύτιμος με τη δημόσια εικόνα του -κάτι που μας ψιλοπαρηγορεί για το ότι έχει αρκετό καιρό να δώσει μια νέα σειρά. Χωρίς τίποτα το βαρύγδουπο και το προγραμματικό ο Γιώργος Καπουτζίδης έγινε ένας από τους πρώτους καλλιτέχνες που μίλησαν για την ομοφυλοφιλία τους ανοιχτά, αλλά με όρους που θα καταλάβαινε και ο πιο φοβικός και προκατειλημμένος.

Περιττή η επισήμανση του πόσο βοηθάει αυτή η στάση τα νέα παιδιά, αγόρια και κορίτσια, που ανακαλύπτουν τη σεξουαλικότητά τους μέσα στον φόβο, σε κοινωνίες, οικογένειες και σχολεία αδιάφορα ώς εχθρικά. Σε παρέες συνομηλίκων τους γεμάτες στερεότυπα, μίσος και βία απέναντι στο διαφορετικό. Δεν είναι τυχαίο πόσο ψηλά σήκωσε το θέμα της παρενόχλησης και δολοφονίας του Βαγγέλη Γιακουμάκη, πόσο παρών και καίριος ήταν τότε που νιώσαμε αποτροπιασμό για τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου.

Και φυσικά τις τελευταίες μέρες βρέθηκε δικαιωματικά στο κέντρο των συζητήσεων, καταγγελιών και προσπαθειών να τιμωρήσει, λύσει και ξεπεράσει ο θεατρικός χώρος μια κουλτούρα ανδρικής κατάχρησης εξουσίας και σεξουαλικής βίας. Οι υποθέσεις Λιγνάδη, Σπυρόπουλου και Φιλιππίδη βρήκαν τον Καπουτζίδη ηθελημένα και συνειδητά να εμπλέκεται -μια ηθοποιός από τις καταγγέλλουσες ήταν φίλη και συνεργάτις του. Τον έκαναν όμως και να δεχτεί μια αναίτια επίθεση από τον δικηγόρο Αλέξη Κούγια, που προσφέρει στον πελάτη του τις χειρότερες υπηρεσίες με έναν λόγο ομοφοβικό και... νοικοκυρίστικο. Απείλησε ότι θα τον πάει στα δικαστήρια -κανείς δεν έχει καταλάβει γιατί, αφού ειδικά ο Καπουτζίδης, σε αντίθεση με διάφορους συναδέλφους του που άρχισαν να επιτίθενται στους πάντες για τα πάντα καθημερινά και με τουπέ- ποτέ δεν χρησιμοποίησε γλώσσα σκληρή, ουδέποτε παρέστησε τον vigilante.

Με λίγες κουβέντες του όμως σε εμφάνισή του στην ΕΡΤ τα είπε όλα. Απάντησε στον Κούγια, που είχε τη φαεινή ιδέα να ανασύρει τη νεαντερντάλεια έννοια της «φυσιολογικότητας» στο σεξ και στις οικογένειες σε μια εποχή που ακόμα και η Ελλάδα έχει βάσιμες ελπίδες ότι γρήγορα μπορεί να θεσπιστεί και ο γάμος (όχι μόνο το σύμφωνο συμβίωσης) των ομοφυλόφιλων και το δικαίωμά τους στην υιοθεσία. «Κι εγώ είμαι παιδί φυσιολογικής οικογένειας» είπε. Και ευχαρίστησε τις «φυσιολογικές» οικογένειες και τους γονείς που εμπιστεύτηκαν έναν γκέι σεναριογράφο για να διηγηθεί στα παιδιά τους ένα πολύ όμορφο και αστείο παραμύθι, το οποίο μιλά για τη φιλία, τις αξίες και ηθική, λέγοντας «είμαι εδώ γιατί αυτές οι οικογένειες με έχουν στηρίξει».

Γιατί τον επιλέξαμε

Γιατί ο χαρισματικός αυτός συγγραφέας και ηθοποιός, αγαπημένο παιδί της ελληνικής τηλεόρασης, για μια ακόμα φορά δεν μάσησε τα λόγια του απαντώντας στον Αλέξη Κούγια και στα ομοφοβικά σχόλιά του περί «φυσιολογικών» και μη-φυσιολογικών οικογενειών.

ΣΙΝΕΜΑ
«Το μελό είναι η καταστροφή του συναισθήματος»
Τη δύσκολη σχέση μιας κόρης με τον πατέρα της, τα μυστικά και ψέματα που εμποδίζουν την επαφή ανάμεσά τους, προσεγγίζει θαυμαστά η σκηνοθέτις στην πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία, «Σελήνη, 66 Ερωτήσεις», που...
«Το μελό είναι η καταστροφή του συναισθήματος»
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Δεν ήθελα να γεράσω ξέροντας ότι δεν τόλμησα»
Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς από την πρώτη στιγμή που άρχισαν οι επώνυμες καταγγελίες συναδέλφων του στάθηκε δυναμικά στο πλευρό τους. Σήμερα καλεί όλους τους συναδέλφους του να πάρουν θέση για τη βία και...
«Δεν ήθελα να γεράσω ξέροντας ότι δεν τόλμησα»
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ
«Αν δεν ρισκάρω, δεν αναπνέω»
Δημήτρης Λιγνάδης. Το όνομά του έγινε συνώνυμο ελληνικού τυφώνα που εβδομάδες τώρα σαρώνει τα πάντα: υπουργεία, θεσμούς, θεατρική κοινότητα, κόμματα, Κοινοβούλιο, μέσα μαζικής ενημέρωσης, Διαδίκτυο, την ίδια...
«Αν δεν ρισκάρω, δεν αναπνέω»
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Η κόλαση
Οι πιο υπέροχες γιορτές του Μεσαίωνα, γράφει ο Ζιλ Μισλέ*, ήταν οι γιορτές των Ακακων, των Τρελών, του Γαϊδάρου. Μέσα στον γάιδαρο, ο λαός φέρνει τη...
Η κόλαση
ΒΟΥΛΗ
Ερώτηση Γιαννακοπούλου για εμπλοκή γνωστού σκηνοθέτη σε κύκλωμα trafficking
Τις καταγγελίες κατά γνωστού ηθοποιού και σκηνοθέτη, ο οποίος φέρεται να είχε εμπλακεί σε κύκλωμα trafficking σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων, έφερε στη Βουλή η Νάντια Γιαννακοπούλου. 
Ερώτηση Γιαννακοπούλου για εμπλοκή γνωστού σκηνοθέτη σε κύκλωμα trafficking
ΣΙΝΕΜΑ
Το γέλιο του Σκορσέζε και το τζαζ σόλο της Λίμποβιτς
Μάρτιν Σκορσέζε εναντίον Σόντα Ράιμς. Ντοκιμαντέρ εναντίον σαπουνόπερας με κρινολίνα. Πνεύμα και χιούμορ εναντίον κλισέ πασπαλισμένων με δήθεν κοινωνικό σχόλιο. «Pretend It' s a City» εναντίον «Bridgerton».
Το γέλιο του Σκορσέζε και το τζαζ σόλο της Λίμποβιτς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας