• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.4°C / 18.9°C
    1 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 13.0°C / 17.2°C
    2 BF
    88%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.0°C / 16.0°C
    2 BF
    94%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.1°C / 13.0°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 12.2°C / 12.2°C
    0 BF
    59%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.9°C / 16.1°C
    2 BF
    76%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.0°C
    1 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.0°C / 16.0°C
    1 BF
    94%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.0°C / 17.2°C
    3 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    63%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 17.8°C
    1 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.2°C / 17.2°C
    0 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    2 BF
    84%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 12.0°C / 15.6°C
    2 BF
    94%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.0°C / 17.2°C
    2 BF
    87%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.1°C / 18.0°C
    2 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.0°C / 20.0°C
    3 BF
    45%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 12.2°C / 16.1°C
    1 BF
    70%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 16.1°C
    2 BF
    77%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    11°C 11.0°C / 11.0°C
    1 BF
    54%
«Τσαλακώθηκε» για να σώσει ό,τι μπορούσε να σωθεί

Στιγμιότυπο της τελετής παραλαβής του υπουργείου Ναυτιλίας από τον Θ. Δρίτσα στην «πρώτη φορά Αριστερά»

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΕΛΤΕΣ

«Τσαλακώθηκε» για να σώσει ό,τι μπορούσε να σωθεί

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Είναι ίσως από τους πολιτικούς που τους τελευταίους 10 μήνες βρέθηκε στην πιο δύσκολη θέση. Κι αυτό γιατί υποχρεώθηκε να συγκρουστεί με τα πιστεύω του, αυτά που τον καθόρισαν για μια ζωή, προκειμένου να στηρίξει το κόμμα του στις μνημονιακές υποχρεώσεις που δεσμεύτηκε να τηρήσει, κάθετα αντίθετες από τις προγραμματικές του δεσμεύσεις.

Εξάλλου το είπε πρόσφατα και ο ίδιος και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι, όταν το έλεγε, το πίστευε: «Δέχτηκα ακόμη και την προσωπική αυτοακύρωση μιας διαδρομής 50 ετών για χάρη ενός πολύ πιο αναγκαίου στόχου».

Ο λόγος για τον υπουργό Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και πρόσωπο των ημερών, αφού η επίσημη υπογραφή της συμφωνίας πώλησης του ΟΛΠ στην COSCO έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του.

Και δεν θα μπορούσε να είχε γίνει διαφορετικά, αφού ο «γέννημα-θρέμμα Πειραιώτης» (έτσι αυτοσυστήνεται ο ίδιος) πολιτικός πάλεψε, ενώ βρισκόταν στην αντιπολίτευση, όσο κανένας άλλος, για να παραμείνει το λιμάνι του Πειραιά δημόσιο και να μην εκποιηθεί σε επενδυτή.

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Αλλά και ως μέλος της κυβέρνησης και ως ο εποπτεύων υπουργός το λιμάνι, μέχρι και την τελευταία στιγμή ποτέ δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του και τις επιφυλάξεις του γι’ αυτή την πώληση. Ομως ο Θ. Δρίτσας, γνωστός για την εντιμότητά του που δεν αμφισβητείται ούτε από τους πολιτικούς του αντιπάλους, έμελλε να είναι αυτός που θα έβαζε την υπογραφή του στην πώληση του ΟΛΠ.

Το μεγάλο ερώτημα

Και το ερώτημα που πλανάται όλους αυτούς τους μήνες, ακόμη και από φίλους του και από δικούς του ανθρώπους, είναι γιατί δεν παραιτήθηκε, γιατί δέχτηκε μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου να είναι και πάλι υπουργός Ναυτιλίας; «Δίνουμε καθημερινά μάχες με την ιστορία μας, με τις απόψεις μας και με την προοπτική μας. Θα ήταν φυγή. Εμεινα ως μέλος της κυβέρνησης στο πλαίσιο ενός κυβερνητικού προσανατολισμού. Δεν διεκδικώ υστεροφημία. Ομως έκρινα ότι δεν έπρεπε να φύγω από αυτή τη μάχη», η απάντηση του ίδιου.

Μια απάντηση που και πάλι δεν ικανοποιεί, αν και όσοι τον γνωρίζουν καλά, ήξεραν ότι ο Θ. Δρίτσας δεν θα εγκαταλείψει εύκολα το πλοίο... Και σ’ αυτούς όμως τους δύσκολους, τους δύσπιστους, τους αμφισβητίες, ο Πειραιώτης πολιτικός απαντά: «Εφόσον δεσμευτικά καταλήξαμε σε μια επιλογή, που δεν ήταν η προγραμματική μας επιλογή, ή έπρεπε να φύγουμε ή έπρεπε να μείνουμε και να παλέψουμε για τις καλύτερες δυνατές αντιμετωπίσεις. Στο πλαίσιο αυτό η πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ για τη συμφωνία της πώλησης του ΟΛΠ άλλαξε σε πολλά σημεία».

Βιογραφικό

Και αν αυτή είναι κορυφαία αντίφαση στην πολιτική διαδρομή του Θ. Δρίτσα, κατά τ’ άλλα είναι ένας από εκείνους τους ανθρώπους που την Αριστερά την επέλεξαν, όχι μόνο ως ιδεολογία, αλλά και ως τρόπο ζωής.

Αν και προέρχεται από μια γνωστή και εύπορη οικογένεια, υιοθέτησε εξ αρχής ένα μοντέλο ζωής εξαιρετικά λιτό που παραμένει πιστό σε ό,τι περικλείεται από τις αρχές της Αριστεράς. Εργάζεται υπερβολικά πολύ (ελάχιστες οι ώρες που φεύγει από το υπουργείο), καπνίζει επίσης υπερβολικά και αναλύει ακόμη πιο υπερβολικά, όταν ρωτηθεί για κάτι.

Γεννήθηκε το 1947 και μεγάλωσε στον Πειραιά μαζί με τα έξι αδέλφια του. Εργάστηκε ως έμπορος φαρμάκων στο οικογενειακό φαρμακείο (το άνοιξε ο πατέρας του το 1923) στο κέντρο της πόλης. Σπούδασε και τελείωσε τη Νομική στην Αθήνα, αλλά ασχολήθηκε με την οικογενειακή επιχείρηση, στην οποία εργάστηκε ασταμάτητα 35 χρόνια, μέχρι που διέκοψε λόγω ασυμβίβαστου, όταν εκλέχτηκε βουλευτής.

Η πολιτική του συγκρότηση διαμορφώθηκε κατά κύριο λόγο την εποχή που ως μαθητής και φοιτητής συμμετείχε σε όλα τα κινήματα του Κυπριακού, του 1-1-4 και του 15% για την Παιδεία. Το γεγονός ότι ήταν συνήθως εκλεγμένος αντιπρόσωπος στα μαθητικά και φοιτητικά συμβούλια τον κράτησε κατά κάποιον τρόπο μακριά από συγκεκριμένη κομματική ένταξη. Είχε στενές επαφές, τόσο με τους Λαμπράκηδες όσο και με μέλη της Ενωσης Κέντρου, ενώ η χούντα τον βρήκε στα 20 του χρόνια.

Η συμμετοχή του σε κινήσεις αντιστασιακές στον Πειραιά ήταν συνεχής με διάφορες πρωτοβουλίες, αλλά -όπως ο ίδιος τονίζει κάθε φορά- δεν θέλει να τον συγκρίνουν με ανθρώπους που υπέστησαν με τρομακτικό τρόπο τις πρακτικές της χούντας.

Συνδέθηκε με τη «διάσημη» ομάδα θεάτρου του Κολλεγίου Αθηνών (Μπίστης, Τσακυράκης, Διβάρης κ.λπ.), ενώ πηγαίνοντας μετά στο Λονδίνο γνωρίστηκε με τον Π. Κοροβέση, τον Γ. Βότση κι άλλα πρόσωπα της αντιδικτατορικής πάλης. Λίγο αργότερα, μία ομάδα, μαζί και ο Θ. Δρίτσας, δημιούργησαν την Οργάνωση Σοσιαλιστική Επανάσταση-ΟΣΕ (Διβάρης, Ιατροπούλου κ.ά.).

Μετά τη μεταπολίτευση μέχρι και το 1980 παρέμεινε στην ΟΣΕ, αλλά -όπως λέει και ο ίδιος- ήταν πάντα παρών σε κάθε κίνημα και σε κάθε συλλογική δράση. Κομματικά παρέμενε ουσιαστικά ανένταχτος, μέχρι τη στιγμή που άρχισε ενεργά να συμμετέχει στην πρωτοβουλία για την ενότητα της Αριστεράς, από το 1989 μέχρι και τη δημιουργία τελικά του ΣΥΡΙΖΑ, του οποίου υπήρξε ιδρυτικό μέλος.

Η παρουσία του στις πρωτοβουλίες του Πειραιά ήταν συνεχής έως τη δημιουργία το 1998 του Πειραϊκού Δικτύου «Λιμάνι της Αγωνίας», όνομα που κράτησε και αργότερα η δημοτική παράταξη στον Δήμο του Πειραιά με επικεφαλής τον ίδιο, που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πειραιώτικη αυτοδιοίκηση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Ποιος (πραγματικά) είναι

Φίλοι και συνεργάτες που βρίσκονται χρόνια στο πλευρό του, μιλούν για έναν άνθρωπο ανιδιοτελή, έντιμο και ευγενικό (θα σου ανάψει πάντα το τσιγάρο ή θα χαιρετήσει έναν έναν διά χειραψίας, όσοι κι αν είναι οι καλεσμένοι), που βασανίζει πολύ τα λόγια του πριν να εκφραστεί. Επίμονος, που δεν διαμορφώνει ποτέ άποψη στη βάση ισχυρισμών, χωρίς να μελετήσει πλήρως ο ίδιος ένα ζήτημα, και συγκεντρωτικός.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, πριν κάνει την παραμικρή αλλαγή στο υπουργείο Ναυτιλίας, διάβασε αναλυτικά το κάθε χαρτί, τον κάθε φάκελο, ενώ άκουσε την άποψη του κάθε στελέχους και μετά πήρε τις αποφάσεις του.

Ενας τρόπος που βέβαια προκαλεί καθυστερήσεις και πολλοί είναι αυτοί που τον κατηγορούν ότι είναι υπερβολικά αργός, μέχρι να πάρει μια απόφαση. Ψύχραιμος -σπάνια θα τον δει κάποιος εκνευρισμένο- κράτησε την ψυχραιμία του, ακόμη και όταν η σύντροφός του, Τασία Χριστοδουλοπούλου, δεχόταν τις ανήθικες, άδικες, σεξιστικές επιθέσεις, την ώρα που ξεσπούσε το προσφυγικό πρόβλημα στη χώρα.

Πρόβλημα, πάνω στο οποίο έσκυψε από την πρώτη στιγμή με τρόπο καθοριστικό, βοήθησε όσο μπορούσε τους λιμενικούς, και ξεκαθάρισε απολύτως προς όλους ότι πρώτος στόχος είναι ο σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή και αξιοπρέπεια.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΣΤΟ ΥΝΑ

Προς όφελος του Δημοσίου και των εργαζομένων οι τροποποιήσεις στη συμφωνία με την Cosco

Στην πώληση του ΟΛΠ, στους χειρισμούς της κυβέρνησης, προκειμένου να βελτιώσει τη συγκεκριμένη συμφωνία, στην οποία είχε ήδη καταλήξει το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και στη στοχοποίηση που υπέστη, τόσο ο ίδιος όσο και η κυβέρνηση, μετά την πρόσφατη συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό «Μέγκα», αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην τροποποιημένη συμφωνία, λέγοντας ότι και ο ίδιος ο πρωθυπουργός την Παρασκευή στη συνομιλία του με τον διευθυντή της Cosco στο μέγαρο Μαξίμου, όπου έγινε η τελετή υπογραφής ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την κινεζική εταιρεία, μίλησε για τροποποιημένη συμφωνία. Την επομένη όμως υπήρξε μια συντονισμένη και συνδυασμένη κριτική στα λόγια του πρωθυπουργού ως καλωσόρισμα στον νεοφιλελευθερισμό, σχολίασε.

Εξήγησε ότι, όταν η ελληνική κυβέρνηση -μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου- πήρε στα χέρια της την υπόθεση της πώλησης του ΟΛΠ, κατάφερε μέσα σε δέκα μέρες και προχώρησε σε βελτιώσεις-τροποποιήσεις στη συμφωνία προς όφελος του Δημοσίου. «Αυτό ενόχλησε -τόνισε- γιατί έχουμε μια αντιπολίτευση η οποία επιδίδεται σε μια εγκληματική πρακτική απαξίωσης των πάντων, σε μια προσπάθεια φθοράς της κυβέρνησης, φθοράς της στοιχειώδους αλήθειας».

Είναι οι ίδιοι άνθρωποι, όπως επισήμανε, που από τον Ιανουάριο του 2015 προέτρεπαν τους Ελληνες να σηκώσουν τα λεφτά τους από τις τράπεζες.

Υποστήριξε ότι αναπαράγεται διαρκώς ένας μηχανισμός «άλλα λέγατε και άλλα λέτε», που σε τίποτα δεν βοηθά στην ενημέρωση του ελληνικού λαού, χαρακτηρίζοντας αυτήν την πολιτική «ανεύθυνη και εγκληματική».

Παραδέχτηκε ότι ο συμβιβασμός που έκαναν, περιέχει μια πολιτική αντίφαση, αλλά αυτή τέθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015 στην κρίση του ελληνικού λαού, και συμπλήρωσε ότι αυτή ήταν μια δομική αντίφαση και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως και όλοι οι υπουργοί κλήθηκαν να τη διαχειριστούν όχι άνευ όρων, όπως έκαναν οι προηγούμενοι που υπέγραφαν λευκές επιταγές.

Αναφερόμενος στην τροποποιημένη συμφωνία υπογράμμισε ότι οι αλλαγές που κατάφεραν να κάνουν είναι το 67% της συνολικής πώλησης που προέβλεπε η αρχική συμφωνία να γίνει 51%+16% μετά την πρώτη πενταετία, εξηγώντας τη σημασία που έχει το να μείνει αυτό το 16% στο ΤΑΙΠΕΔ για πέντε χρόνια.

Προχώρησαν επίσης σε μια σειρά εξαιρέσεων από τη σύμβαση παραχώρησης, όπως της ακτογραμμής των Λιπασμάτων, πολλών περιοχών και αρχαιολογικών χώρων της Κυνόσουρας, του κτιρίου της Σχολής Λιμενοφυλάκων, των θέσεων ελλιμενισμού των σκαφών του Λιμενικού Σώματος στο λιμάνι του Πειραιά και περίπου 40 ιδιωτικών ακινήτων που βρίσκονται εκτός λιμανιού, ιδιοκτησίας του ΟΛΠ από δωρεές ή χορηγίες.

Οσον αφορά τα εργασιακά, συμπληρώθηκε στη συμφωνία μια εκτενής παράγραφος, που περιέχει έγγραφη δέσμευση, βάσει της οποίας ο νέος ΟΛΠ ή ο νέος ιδιοκτήτης θα συμμορφώνεται με όλες τις απαιτήσεις των εφαρμοστέων νόμων και κανονισμών σχετικά με την απασχόληση, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και τις εργασιακές σχέσεις, καθώς και με την υγεία και ασφάλεια στον χώρο της εργασίας.

Απαντώντας σε ερώτηση της «Εφ.Συν.» για το πού βρίσκεται η υπόθεση της παραχώρησης της ακτογραμμής των Λιπασμάτων στη δημοτική αρχή Κερατσινίου-Δραπετσώνας και αν αυτή θα υλοποιηθεί, δεσμεύτηκε προσωπικά ότι -έστω και με καθυστέρηση 2-3 μηνών- η παραχώρηση θα γίνει. Εξάλλου, όπως είπε, είναι και προσωπική επιθυμία του ίδιου του πρωθυπουργού.

 

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Εγκληματική πρακτική απαξίωσης των πάντων» απ' την αντιπολίτευση
Στην τροποποιημένη συμφωνία ΤΑΙΠΕΔ - Cosco έδωσε ιδιαίτερη έμφαση ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, που παραχώρησε στους ναυτιλιακούς συντάκτες. Ο υπουργός μίλησε...
«Εγκληματική πρακτική απαξίωσης των πάντων» απ' την αντιπολίτευση
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Αυθαίρετες ερμηνείες με εμφανή σκοπιμότητα»
«Οι ερμηνείες που δίδονται στα όσα σήμερα είπα στο Mega είναι αυθαίρετες» δήλωσε πριν από λίγο ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, μετά το θόρυβο που δημιουργήθηκε από τη συνέντευξη που έδωσε το πρωί της...
«Αυθαίρετες ερμηνείες με εμφανή σκοπιμότητα»
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Δρίτσας: Η κυβέρνηση έδωσε μια μεγάλη μάχη, αλλά δεν πέτυχε
Για τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις, για τη συμφωνία με τους δανειστές, αλλά και για τη σχεδιαζόμενη πώληση του λιμανιού του Πειραιά, μίλησε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας κατά τη διάρκεια...
Δρίτσας: Η κυβέρνηση έδωσε μια μεγάλη μάχη, αλλά δεν πέτυχε
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Σταματά η πώληση ΟΛΠ και ΟΛΘ
Η πώληση των δυο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που σχεδίαζε και διαφήμιζε η απερχόμενη κυβέρνηση και που είχε ξεσηκώσει τις κάθετες και συνολικές αντιδράσεις της ναυτιλιακής...
Σταματά η πώληση ΟΛΠ και ΟΛΘ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Το λιμάνι «έφαγε» τον Θοδωρή;
Το παρασκήνιο της απομάκρυνσης του Θ. Δρίτσα από το υπ. Ναυτιλίας και την κυβέρνηση και της αντικατάστασής του από το δίδυμο των Π. Κουρουμπλή-Ν. Σαντορινιού, μια αλλαγή η οποία σχολιάστηκε απ’ όλα τα εγχώρια...
Το λιμάνι «έφαγε» τον Θοδωρή;
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Η αποχώρησή μου δεν είναι εθελούσια»
Με αιχμές ξεκίνησε την ομιλία του κατά την τελετή παράδοσης-παραλαβής του υπουργείου Ναυτιλίας. Ο πρώην, πλέον, υπουργός δήλωσε ξεκάθαρα ότι η αποχώρησή του από τη θέση του δεν ήταν εθελούσια διαψεύδοντας...
«Η αποχώρησή μου δεν είναι εθελούσια»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας