Στην τροποποιημένη συμφωνία που υπεγράφη τη περασμένη Παρασκευή ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την Cosco έδωσε ιδιαίτερη έμφαση ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, που παραχώρησε στους ναυτλιακούς συντάκτες.
Υποστήριξε ότι και ο Αλέξης Τσίπρας την Παρασκευή κατά τη διάρκεια της συνομιλίας του με τον διευθυντή της Cosco μίλησε ακριβώς για τροποποιημένη συμφωνία. Την επόμενη, όμως, υπήρξε μία συντονισμένη και συνδυασμένη κριτική στα λόγια του πρωθυπουργού ως καλωσόρισμα στον νεοφιλελευθερισμό.
Στη συνέχεια ο Θοδωρής Δρίτσας εξήγησε πως η κυβέρνηση μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου πήρε την υπόθεση της πώλησης του ΟΛΠ στα χέρια της κάτω από ασφυκτικές χρονικές συνθήκες, αλλά παρόλα αυτά έγιναν βελτιωτικές παρεμβάσεις προς όφελος του Δημοσίου στη συμφωνία.
«Αυτό ενόχλησε» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας «γιατί έχουμε μία αντιπολίτευση η οποία επιδίδεται σε μία εγκληματική πρακτική απαξίωσης των πάντων, σε μία προσπάθεια φθοράς της κυβέρνησης, φθοράς στοιχειώδους αλήθειας. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που προέτρεπαν από τον Ιανουάριο του 2015 τους Έλληνες να σηκώσουν τα λεφτά από τις τράπεζες.
Τόνισε ότι αναπαράγεται διαρκώς ο μηχανισμός της αντίφασης «άλλα λέγατε και άλλα κάνετε», που σε τίποτα δε βοηθά την ενημέρωση του ελληνικού λαού. Πρόκειται για μία ανεύθυνη και εγκληματική πολιτική, πρόσθεσε.
Ο Θοδωρής Δρίτσας αναφέρθηκε με λεπτομέρειες στις βελτιωτικές παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στην τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης όπως:
Η αρχική συμφωνία προέβλεπε παραχώρηση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ ενώ η τροποποιημένη προβλέπει 51% και 16% μετά την πρώτη πενταετία, εξηγώντας τη σπουδαιότητα του να παραμείνει το ποσοστό αυτό (16%) στο ΤΑΙΠΕΔ.
Επίσης, η εξαίρεση της γραμμής των λιπασμάτων, πολλών περιοχών και αρχαιολογικών χώρων της χερσονήσου της Κυνόσουρας, το κτίριο της σχολής λιμενοφυλάκων, των θέσεων ελλιμενισμού των σκαφών του λιμενικού σώματος στο λιμάνι του Πειραιά όπως επίσης και η προσθήκη μιας εκτενούς παραγράφου για τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων του ΟΛΠ.
«Όλα αυτά είπα στη συνέντευξή μου στο Mega αλλά παρ' όλα αυτά δεν αξιολογήθηκε η τροποποιημένη συμφωνία. Έχετε το δικαίωμα να πείτε πως οι αλλαγές είναι λίγες. Αυτές μπορέσαμε να κάνουμε σε διάστημα 10 ημερών» πρόσθεσε ο υπουργός θέτοντας το ερώτημα: «Έπρεπε να το κάνουμε ή δεν έπρεπε;».
Απαντώντας σε ερώτηση της «Εφ.Συν.» για το που βρίσκεται η υπόθεση της παραχώρησης της ακτογραμμής των λιπασμάτων στο δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας και αν αυτή εν τέλει θα υλοποιηθεί καθώς υπάρχουν αμφιβολίες και φόβοι ακόμη και από τη δημοτική αρχή για μη υλοποίησή της απάντησε: «Βρισκόμαστε σε μια εκκρεμότητα. Δεν είναι εύκολη περίπτωση. Προσπαθούμε να βρούμε τον τρόπο παραχώρησης της έκτασης στο δήμο. Σε κάθε περίπτωση θέλω να διαβεβαιώσω πως με μια καθυστέρηση δύο-τριών μηνών, το θέμα θα διευθετηθεί. Εξάλλου είναι και προσωπική επιθυμία του ίδιου του πρωθυπουργού».
Ο υπουργός Ναυτιλίας μίλησε επίσης για τους πρόσφυγες στο λιμάνι του Πειραιά και όπως είπε σήμερα στο λιμάνι βρίσκονται 3.675 άτομα. Αναφορές έκανε στο λιμενικό και σε άλλα θέματα.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας