Το ένα επικοινωνιακό αυτογκόλ πίσω από το άλλο βάζει η αμετανόητη κυβέρνηση, μετά τη νέα κυβερνητική γραμμή που έθεσε ο παραπλανημένος πρωθυπουργός για το έγκλημα των Τεμπών, στον απόηχο των μαζικότατων κοινωνικών αντιδράσεων για τα αίτια της τραγωδίας και για την συγκάλυψή του.
Αυτή τη φορά, η κυβέρνηση, δια του κυβερνητικού της εκπροσώπου, Παύλου Μαρινάκη, θέλει να αντιπαρατεθεί με την αντιπολίτευση και να δικαιολογήσει τα... αδικαιολόγητα, επικαλούμενη την σύσταση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), αλλά σε αυτό το «γήπεδο» η κυβέρνηση είναι πλήρως εκτεθειμένη.
Με αφορμή τις σημερινές δημοσιογραφικές αποκαλύψεις, για το φορτίο των 3,5 τόνων με πτητικούς υδρογονάνθρακες που εντοπίζουν Βέλγοι ειδικοί στην εμπορική αμαξοστοιχία των Τεμπών, μετά τη σχετική παραγγελία του Ελληνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), και τα πυρά του ΠΑΣΟΚ προς την κυβέρνηση για συγκάλυψη, ο κ. Μαρινάκης επιστρατεύει το επιχείρημα της σύστασης του Οργανισμού από την κυβέρνηση για να υπερασπιστεί τη θέση της περί μη συγκάλυψης.
Ωστόσο, το επιχείρημα αυτό είναι καταφανώς έωλο, καθώς όπως έχει επανειλημμένα αναδείξει η ΕΦ.ΣΥΝ από την αρχή της σύγκρουσης των αμαξοστοιχιών, αν και η κυβέρνηση είχε συστήσει τον συγκεκριμένο Οργανισμό δύο μήνες πριν το έγκλημα των Τεμπών, δεν είχε ορίσει διοίκηση στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ μέχρι την τραγική ημέρα, με αποτέλεσμα να μην επιχειρήσει στον τόπο του εγκλήματος, παραβιάζοντας έτσι η κυβέρνηση τον ίδιο της το νόμο 5014.
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο νόμο ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι αρμόδιος να «διεξάγει έρευνα ύστερα από κάθε σοβαρό ατύχημα στο σιδηροδρομικό σύστημα της Ελλάδας». «Στόχος της έρευνας είναι η βελτίωση της σιδηροδρομικής ασφάλειας και η πρόληψη ατυχημάτων», όχι δηλαδή η απόδοση ποινικών ευθυνών (δουλειά της Δικαιοσύνης), αλλά ο εξαντλητικός εντοπισμός των αιτιών για να προληφθούν άλλα ατυχήματα.
Με βάση τον νόμο 5014 που δεν εφαρμόστηκε, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ πηγαίνει στον τόπο του ατυχήματος από την πρώτη στιγμή και, σύμφωνα με το άρθρο 46, «ολοκληρώνει την έρευνα το ταχύτερο δυνατό, προκειμένου ο διαχειριστής της υποδομής να είναι σε θέση να αποκαταστήσει την υποδομή και να την ανοίξει για τις σιδηροδρομικές μεταφορές όσο το δυνατόν συντομότερα». Με άλλα λόγια, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι εκείνος που «δεσμεύει» και «αποδεσμεύει» τον χώρο του ατυχήματος αφού συλλεχθεί το απαραίτητο υλικό και όλα τα αποδεικτικά στοιχεία που βρίσκονται εκεί διάσπαρτα.
Παράλληλα στο έγκλημα των Τεμπών δεν τηρήθηκε ούτε η πρόβλεψη του άρθρου 50 για να ασκήσει τα καθήκοντα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, εφόσον δεν υφίστατο τυπικά, η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).
Το αποτέλεσμα βέβαια ήταν ότι μέχρι τις 8 Μαρτίου 2023, ο τόπος του εγκλήματος των Τεμπών είχε πλήρως ισοπεδωθεί, σε μια εξόφθαλμη παραβίαση όλων των προτόκολλων διερεύνησης του εγκλήματος.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας