Αθήνα, 17°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.9° 15.8°
2 BF
63%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.5° 13.6°
2 BF
82%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.0° 16.0°
3 BF
45%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
51%
Αλεξανδρούπολη
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
2 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.7° 13.7°
1 BF
83%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
1 BF
66%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.7° 16.7°
2 BF
36%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
19°C
18.8° 16.9°
1 BF
48%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.9° 17.2°
4 BF
45%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
82%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Αραιές νεφώσεις
18°C
17.9° 15.9°
5 BF
82%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.0° 15.0°
2 BF
69%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.8° 15.1°
0 BF
67%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.8° 15.4°
1 BF
76%
Χαλκίδα
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.5° 15.5°
3 BF
70%
Καβάλα
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.3°
3 BF
93%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.1° 13.1°
0 BF
97%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.7° 11.7°
1 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Δευτέρα, 24 Μαρτίου, 2025
EUROKINISSI/ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ
Με τη συνήθη πρακτική της η κυβέρνηση προσπέρασε το «φρένο» του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Με τροπολογία «στο παρά πέντε» οι απευθείας αναθέσεις στα ΚΤΕΛ

Με αναδρομική ισχύ και με διάρκεια άνω του ενός έτους, πολύ περισσότερο από την τετράμηνη παράταση που προέβλεπε το σχέδιο σύμβασης που είχε αποσταλεί από τον ΟΑΣΑ στο Ελεγκτικό Συνέδριο

Υπό τον φόβο να μείνει από αύριο χωρίς λεωφορειακές γραμμές η μισή Αττική, το αρμόδιο υπουργείο προχώρησε νύχτα στην κατάθεση τροπολογίας μέσα στο φορολογικό νομοσχέδιο που συζητείται σήμερα και αύριο στη Βουλή, προκειμένου να παρακαμφθεί το «φρένο» από το Ζ’ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στις απευθείας αναθέσεις του ΟΑΣΑ, για την παροχή συγκοινωνιακού έργου στο λεκανοπέδιο από τα ΚΤΕΛ.

Σημειώνεται ότι σήμερα είναι η τελευταία μέρα της σχετικής σύμβασης, με ορατό πλέον τον κίνδυνο, χιλιάδες επιβάτες να μείνουν από αύριο χωρίς εξυπηρέτηση σε Ανατολική και Δυτική Αττική, αλλά και σε δρομολόγια πιο κοντινά στο κέντρο, καθώς τα λεωφορεία και το προσωπικό των ΚΤΕΛ θα πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία. Εκτός αν καλυφθούν τα κενά από την ΟΣΥ, προξενώντας όμως σοβαρές αρρυθμίες στην εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στην πρωτεύουσα, καθώς λεωφορεία και οδηγοί θα πρέπει να αποσυρθούν από άλλες γραμμές που τώρα καλύπτει η ΟΣΥ.

Προς αποφυγή λοιπόν αναμενόμενου χάους, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε τροπολογία προκειμένου να μπορέσει να συνεχιστεί η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του ethnos.gr, η τροπολογία επικαλείται άρθρο του Κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές, δίνοντας τη δυνατότητα στον ΟΑΣΑ να προχωρεί σε απευθείας αναθέσεις, σε περίπτωση διακοπής των υπηρεσιών ή κινδύνου διακοπής τους για τη διασφάλιση της συνεχούς παροχής των επιβατικών μεταφορών στην περιοχή της αρμοδιότητάς του.

Το άρθρο ορίζει αναδρομική ισχύ του μέτρου από την 1η Δεκεμβρίου, ενώ δίνει τη δυνατότητα απευθείας αναθέσεων για ακόμα ένα χρόνο, παρά το γεγονός ότι το σχέδιο σύμβασης που είχε αποσταλεί από τον ΟΑΣΑ στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αφορούσε μόνο τετράμηνη παράταση, καλύπτοντας το διάστημα από τις 7 Δεκεμβρίου 2023 έως τις 7 Απριλίου 2024. Πλέον ορίζεται δυνατότητα ετήσιας παράτασης καθώς έχει συμπεριληφθεί διάταξη, σύμφωνα με την οποία η διάρκεια των έκτακτων μέτρων δε μπορεί να υπερβαίνει την 31η Δεκεμβρίου 2024.

Στην έκθεση συνεπειών της ρύθμισης αναφέρεται ότι με την τροπολογία αντιμετωπίζεται το ζήτημα της ανάγκης προσδιορισμού της αρμόδιας αρχής για τη λήψη έκτακτων μέτρων σε περίπτωση διακοπής των μεταφορικών υπηρεσιών ή κινδύνου διακοπής αυτών.

Ουσιαστικά με το εν λόγω άρθρο συμπληρώνεται ο νόμος του 2011 αναφορικά τις αρμοδιότητες των συγκοινωνιακών φορέων στην Περιφέρεια Αττικής και προβλέπεται ότι στις αρμοδιότητες του ΟΑΣΑ θα περιλαμβάνεται πλέον και η απευθείας ανάθεση σε τρίτους ή η παράταση συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας ή η επιβολή υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε σχετικούς φορείς στο πλαίσιο λήψης έκτακτων μέτρων για οριζόμενο χρονικό διάστημα κατ’ ανώτατο όριο.

Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία συνοδεύει την τροπολογία, η προτεινόμενη διάταξη θα κοστίσει 3,2 εκατομμύρια ευρώ για το διάστημα που απομένει έως το τέλος του 2023 και περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ για το 2024.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Με τροπολογία «στο παρά πέντε» οι απευθείας αναθέσεις στα ΚΤΕΛ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας