Επίσημη εκκίνηση για τα δρομολόγια των επιβατικών τρένων του ΟΣΕ τη Δευτέρα, έπειτα από πολυήμερη καθυστέρηση σε σχέση με τα προαναγγελθέντα, και η κυβέρνηση κάνει αυτό που ξέρει πολύ καλά: επικοινωνιακή διαχείριση. Στο πρώτο δρομολόγιο της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη, και μάλιστα στο πρώτο βαγόνι, θα ταξιδέψει ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης.
Επισήμως, σύμφωνα με τις διαρροές, η κίνηση αυτή θέλει να εμπνεύσει ξανά την εμπιστοσύνη στους πολίτες να χρησιμοποιούν τα τρένα. Ωστόσο, ο υπερυπουργός, που αναλαμβάνει να βγάζει τα κάστανα από τη φωτιά κάθε φορά που στριμώχνεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δεν θα πάει ώς τη Θεσσαλονίκη, αλλά το πολύ-πολύ ώς τη Λάρισα. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρέπει να ταξιδέψει μετά για τη Γαλλία, από την κυβέρνηση της οποίας θα ζητήσει βοήθεια για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Αυτό που δεν λένε οι κυβερνητικές πηγές είναι οι λόγοι για τους οποίους αναβαλλόταν διαρκώς η έναρξη των δρομολογίων, που αρχικά είχαν προγραμματιστεί για την 1η Απριλίου -με την παρουσία του υπουργού Επικρατείας και επιβλέποντα το υπουργείο Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη- αλλά τελικά ξεκινούν δύο μέρες αργότερα.
Οι σήραγγες και η απουσία εξοπλισμού ασφαλείας
Πρέπει να σημειωθεί ότι ο Γιώργος Γεραπετρίτης είχε ανακοινώσει στις 14 Μαρτίου ότι τα δρομολόγια της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα ξεκινούσαν από τη Δευτέρα 27 Μαρτίου, αλλά τα προβλήματα ήταν τεράστια, ειδικά μέσα στις ασυντήρητες και χωρίς φωτισμό και άλλον εξοπλισμό ασφαλείας σήραγγες που βρίσκονται στη γραμμή. Όσο περνούσαν οι μέρες και η έναρξη των δρομολογίων απομακρυνόταν, ο υπουργός απέφευγε να κάνει δηλώσεις.
Την Τρίτη 28 Μαρτίου, και χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση, η Hellenic Train ανακοίνωσε την υλοποίηση των πρώτων εμπορευματικών δρομολογίων μεταξύ Αθηνών-Θεσσαλονίκης μία ώρα πριν ξεκινήσουν. Έτσι, πραγματοποιήθηκε ένα δρομολόγιο ανά κατεύθυνση με τη διάρκεια του ταξιδιού να πλησιάζει τις 10 ώρες. Τα τρένα κινούνταν με υπερβολικά χαμηλές ταχύτητες, δηλαδή 80 χλμ./ώρα έναντι 120 χλμ/ώρα πριν από το δυστύχημα.
Κρίσιμη ημερομηνία
Σύμφωνα και με το ρεπορτάζ της «Εφημερίδας των Συντακτών», η Δευτέρα 3 Απριλίου ήταν η κρίσιμη ημερομηνία για την έναρξη των επιβατικών δρομολογίων της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει γνωστά βασικά πράγματα: η διάρκειά τους (πριν από το δυστύχημα γίνονταν σε 4 ώρες και με 160 χλμ./ώρα, ενώ τώρα γίνεται λόγος για 120) και το αν θα χορηγηθούν εκπτώσεις στα εισιτήρια για αντιστάθμιση.
Η εκτέλεση των δρομολογίων Αθήνα-Θεσσαλονίκη ορίστηκε στις 3 Απριλίου καθώς οι μηχανοδηγοί είχαν ζητήσει γραπτές διαβεβαιώσεις, ζητώντας διασφαλίσεις σε συγκεκριμένα ζητήματα.
Τα ζητήματα ασφαλείας που έθετε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Ελξης-ΠΕΠΕ από τις 21/3 και δημοσιεύτηκαν στην «Εφ.Συν.» («Επανεκκίνηση των τρένων με ακόμη λιγότερα δρομολόγια», 22/3/23) «αποδείχθηκαν αληθή και σημαντικά, παρά την προσπάθεια κάποιων να παρουσιάσουν τις θέσεις μας ως “υπερβολικές”» έγραψε στα κοινωνικά δίκτυα ο Κ. Γενιδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών. Στις 38 Μαρτίου, σύμφωνα με τον κ. Γενιδούνια, με επιστολή του ο ΟΣΕ έδωσε «γραπτές διαβεβαιώσεις για τη διέλευση από τις σήραγγες των Τεμπών και Πλαταμώνα, ενώ για τις επικοινωνίες εντός αυτών θα υπάρχει πιστοποιημένος υπάλληλος του ΟΣΕ εντός των αμαξοστοιχιών που θα χρησιμοποιεί το σύστημα GSM-R για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης (και όχι για λόγους κυκλοφορίας καθώς το σύστημα δεν έχει αδειοδοτηθεί, όπως αναφέρει ο ΟΣΕ για τα εποχούμενα)».
Η έναρξη των επιβατικών δρομολογίων είναι πολύ σημαντική, τόσο για τους πολίτες που θέλουν να ταξιδέψουν όσο και για την οικονομία της χώρας. Ωστόσο, μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, η δικαστική διερεύνηση για τα αίτια του οποίου δεν έχει διερευνηθεί, απαιτείται μεγάλη προσοχή. Δεν προσφέρεται για επικοινωνιακές φιέστες, ούτε για μεγαλοστομίες στις οποίες μας έχουν συνηθίσει οι κυβερνητικοί παράγοντες, που κάνουν ό,τι μπορούν για να αποποιηθούν τις ευθύνες τους.
Άλλωστε, τα έργα παραμένουν ανολοκλήρωτα και οι πολίτες πρέπει να περιμένουν να αποδώσουν οι όποιες πρωτοβουλίες μιας κυβέρνησης που κυβερνούσε επί τέσσερα χρόνια, αλλά τώρα, περίπου ενάμιση μήνα πριν από τις εκλογές, υπόσχεται να τα φτιάξει όλα, όσα δεν έκανε εκείνη και όσα δεν έκαναν οι προηγούμενοι από εκείνη.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας