Xωρίς συγκεκριμένο αποτέλεσμα έληξε η πρώτη συνάντηση του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιο και για τα θέματα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γ. Γεραπετρίτη με τους εργαζομένους στον σιδηρόδρομο χθες στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κεντρικό θέμα της συζήτησης ήταν οι τρόποι επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Γεραπετρίτης, που ανέλαβε τις αρμοδιότητες του συγκεκριμένου υπουργείου, μετέφερε στους εργαζομένους ότι δέχεται πιέσεις προς δύο κατευθύνσεις:
Από τη μια από κάποιους που λένε να μην ανοίξει καθόλου ο σιδηρόδρομος εάν δεν λυθούν όλα τα θέματα που εκκρεμούν εδώ και δεκαετίες. Από την άλλη βρίσκονται οι επιχειρήσεις που θέλουν να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους, όπως η COSCO, που διαμαρτύρονται και απειλούν ότι θα αναζητήσουν άλλες οδούς μεταφοράς (φορτηγά, πλοία) οι οποίες πάντως δημιουργούν μεγαλύτερο κόστος.
Υπουργός και εργαζόμενοι συμφώνησαν να συναντηθούν και πάλι την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ ανακοίνωσαν ότι λήγουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις από σήμερα. Η λήξη δεν σημαίνει ότι θα αρχίσει η κυκλοφορία των τρένων, καθώς οι εργαζόμενοι στη Hellenic Train (μηχανοδηγοί, συνοδοί αμαξοστοιχιών κ.λπ.) συνεχίζουν την απεργία τους. Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ όμως επανέρχονται στην εργασία με το σκεπτικό ότι όσο περνά ο καιρός και δεν κινούνται τρένα, το ερημωμένο δίκτυο απειλείται από βανδαλισμούς και κλοπές μετάλλων.
Χωρίς φύλαξη
Υπάρχει όμως προσωπικό φύλαξης για την προστασία των εκατοντάδων χιλιομέτρων του δικτύου; «Οχι βέβαια» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΣΕ, Ν. Τσικαλάκης, εξηγώντας ότι αυτό που επείγει είναι «να γίνουν επιθεωρήσεις στο δίκτυο από τους τεχνίτες γιατί μπορεί να έρθει η ώρα που θα θέλουμε να κινηθούν τρένα και σε κάποια σημεία να έχουν αφαιρεθεί οι ράγες».
Ο κ. Γεραπετρίτης ζήτησε από τους εργαζομένους προτάσεις χωρίς να ανοίξει τα χαρτιά του, αλλά επαναλαμβάνοντας όσα ανέφερε την προηγούμενη μέρα στη συνέντευξη με τους δημοσιογράφους για λειτουργία με λιγότερα δρομολόγια και λιγότερους σταθμούς καθώς υπάρχει πρόθεση να τοποθετούνται δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια.
Αγνωστο παραμένει το πώς ακριβώς θα οργανωθεί μια τέτοια κουτσουρεμένη λειτουργία με δεδομένη την πίεση που έχει δημιουργηθεί στους εργαζομένους μετά το δυστύχημα και την ώρα που πολλά στελέχη περιμένουν κλήσεις από τις εισαγγελικές αρχές στο πλαίσιο της διερεύνησης των, κατά την κυβέρνηση, «διαχρονικών ευθυνών».
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας