• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 8.4°C / 10.8°C
    4 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 7.6°C / 11.4°C
    6 BF
    47%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.8°C / 11.0°C
    2 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 7.2°C
    3 BF
    32%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 6.9°C
    1 BF
    75%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.0°C / 11.0°C
    3 BF
    45%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 3.4°C / 5.6°C
    4 BF
    45%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.5°C / 8.5°C
    1 BF
    58%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 11.6°C / 14.1°C
    4 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 7.9°C / 8.9°C
    3 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 7.7°C / 10.8°C
    4 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 7.9°C / 8.7°C
    2 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    3 BF
    66%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 7.3°C / 8.9°C
    0 BF
    46%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.4°C / 9.5°C
    2 BF
    72%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 12.8°C
    4 BF
    47%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.6°C / 11.0°C
    2 BF
    57%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 8.3°C / 9.9°C
    1 BF
    52%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.2°C / 10.0°C
    3 BF
    49%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.8°C / 4.8°C
    2 BF
    47%

Εμφανίστηκε μια ημέρα μετά το μπάχαλο και στήνει επιτροπή ο Καραμανλής

  • A-
  • A+
«Ριζοσπαστική» κίνηση από τον υπουργό Υποδομών, ο οποίος ανακοίνωσε τη συγκρότηση Επιτροπής Διερεύνησης που θα... διερευνήσει, ενώ το μπάχαλο στην Αθηνών - Κορίνθου συνεχίζεται • Πότε θα αποκατασταθεί η κυκλοφορία • Πέρα δώθε το μπαλάκι, με απίστευτες δηλώσεις από τον πρόεδρο της Ολυμπίας Οδού.

Μετά από μιάμιση ημέρα «αφωνίας» κι ενώ οι ευθύνες πηγαίνουν πέρα δώθε με την ταλαιπωρία για τους οδηγούς να παραμένει, ο αρμόδιος υπουργός αποφάσισε να εμφανιστεί και να εκδώσει ανακοίνωση για το μπάχαλο που επικρατεί στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου μετά την κατολίσθηση που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης.

Μάλιστα, η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών φροντίζει να μας ενημερώσει ότι ο Κώστας Καραμανλής αποφάσισε τη συγκρότηση επιτροπής διερεύνησης που θα... διερευνήσει τα όσα συνέβησαν στην εθνική οδό.

Η... ριζοσπαστική αυτή κίνηση από τον αρμόδιο υπουργό έρχεται την ώρα που το μπαλάκι των ευθυνών μεταφέρεται δεξιά και αριστερά, καθώς η Ολυμπία Οδός, δια στόματος του προέδρου της, έχει ήδη φροντίσει να αποποιηθεί τις δικές της, αφήνοντας αιχμές προς το υπουργείο Υποδομών.

Η ανακοίνωση του υπουργείου σημειώνει ότι «η Επιτροπή συγκροτείται σύμφωνα με το άρθρο 65 του Νόμου 4663/2020 και θα υποβάλει το πόρισμα της ,το συντομότερο δυνατό, και σε κάθε περίπτωση εντός είκοσι ημερών.  Έργο της Επιτροπής Διερεύνησης είναι η διερεύνηση και εξακρίβωση των αιτίων της διακοπής της κυκλοφορίας επί της Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου στο ύψος της Κακιάς Σκάλας στο ρεύμα προς Αθήνα κατά την 1η Δεκεμβρίου 2022 μετά την εκδήλωση των δυσμενών καιρικών φαινομένων (κακοκαιρία ΑΡΙΕΛ). Επίσης έργο της είναι και ο επιμερισμός και καταλογισμός τυχόν διαπιστούμενων ευθυνών στους αρμόδιους φορείς λειτουργίας και συντήρησης της οδο».

Σύμφωνα με την απόφαση «προς τον σκοπό επιτέλεσης του έργου της, η Επιτροπή Διερεύνησης δύναται να πραγματοποιεί αυτοψίες, να καλεί σε ακρόαση τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και φορείς και να ζητεί από αυτούς κάθε αναγκαίο έγγραφο και στοιχείο. Οι αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς υποχρεούνται να συνδράμουν την Επιτροπή Διερεύνησης θέτοντας αμελλητί στην διάθεσή της κάθε στοιχείο και έγγραφο που είναι αναγκαίο ή που ζητείται από αυτήν για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της. Η μη χορήγηση των ζητηθέντων στοιχείων προς την Επιτροπή από τις αρμόδιες υπηρεσίες συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα για τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη».

«Ο βράχος έπεσε 100 μέτρα εκτός των ορίων του έργου παραχώρησης»

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Παναγιώτης Παπανικόλας, πάντως, φρόντισε από νωρίς, σήμερα, το πρωί να δηλώσει, εμμέσως πλην σαφώς, ότι η Ολυμπία Οδός δεν έχει αρμοδιότητα για το έργο.

«Είναι ψηλά στο βουνό. Έχουν γίνει εργασίες και έχουν μπει φράχτες από παλιά και εμείς το παρακολουθούμε, το επιθεωρούμε» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παπανικόλας για να προσθέσει «πρέπει να γίνουν πρόσθετοι φράχτες».

Μάλιστα, σε ερώτηση «αν είχε σκοτωθεί κάποιος σε ποιον θα έκανε αγωγή;» ο πρόεδρος της εταιρείας διαχείρισης τόνισε «δεν το γνωρίζω. Είναι έξω από το έργο παραχώρησης. Δεν έχουμε δικαίωμα να επεμβαίνουμε σε μέρη που είνα έξω από το έργο μας. Χρειαζόμαστε κάποια εντολή για να το κάνουμε. Το παρακολουθούμε και το καταγράφουμε».

Σε άλλη ερώτηση «εάν χαλάσει ποιος θα το φτιάξει», ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού απάντησε: «Θέλουμε εντολή από το δημόσιο. Έχουμε τη συντήρηση εντός των ορίων παραχώρησης του έργο. Το σημείο που έπεσε ο βράχος είναι εκτός των ορίων της παραχώρησης κατά 100 μέτρα. Το υπουργείο έχει την αρμοδιότητα».

Εξαιτίας του συμβάντος, πάντως, χιλιάδες οδηγοί ταλαιπωρήθηκαν καθ' οδόν για την Αθήνα, καθώς έγινε παράκαμψη προς την παλαιά εθνική. Αργά το απόγευμα άνοιξε η δεξιά λωρίδα στη νέα εθνική, αλλά ίσως χρειαστούν μέρες πριν παραδοθεί όλο το οδόστρωμα.

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση, η μεσαία λωρίδα θα δοθεί στην κυκλοφορία την Κυριακή, ενώ η τρίτη λωρίδα ενδεχομένως να ανοίξει πριν από τις γιορτές. 

«Κλειστές είναι οι δύο λωρίδες αυτή τη στιγμή και είναι ανοιχτή η μία. Αποκαθιστούμε τους φράχτες ανάσχεσης και τα στηθαία ασφαλείας και την Κυριακή, αν όλα πάνε καλά, θα δοθεί η μεσαία λωρίδα, ώστε να είναι σε λειτουργία δυο λωρίδες που επαρκούν, και με στόχο πριν τις γιορτές να δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία και η αριστερή, εξωτερική λωρίδα. Εκτός κι αν έχουμε “εκπλήξεις” όπως οι βροχοπτώσεις και οι σεισμοί που είχαμε», είπε στην ΕΡΤ ο κ. Παπανικόλας.

«Σοβαρός o κίνδυνος κατολίσθησης»

Τη διαφωνία του με τις τελευταίες εξελίξεις εξέφρασε ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ, καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, Ευθύμιος Λέκκας, προειδοποιώντας για τον υψηλό κίνδυνο κατολισθήσεων σε μήκος ενός χιλιομέτρου.

Μιλώντας στο Mega εκτίμησε ότι είναι καλύτερο να παραμείνει ανοιχτή μία λωρίδα κυκλοφορίας έως ότου γίνουν οι απαραίτητες εργασίες, για να συμπληρώσει ότι έγινε μεγάλη κατολίσθηση μεγάλου όγκου. Όπως είπε, ο βράχος αποσπάστηκε από το κορυφαίο τμήμα του πρανούς και δεν μπορούσε να συγκρατηθεί από τις δυο βραχοπαγίδες τις και διέλυσε. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ολυμπία Οδό ο βράχος που έπεσε από ύψος 100 μέτρων ήταν γύρω στους 10 τόνους.

Ο καθηγητής Γεωλογίας χαρακτήρισε εξαιρετικά επικίνδυνη την περιοχή και ανέφερε ότι εξετάζονται διάφορα μέτρα αλλά επειδή είναι πολύ αρνητικές οι συνθήκες δεν ξέρει κατά πόσο θα αποδώσουν αν και χαρακτήρισε πολύ μικρή την πιθανότητα να συμβεί μια νέα αποκόλληση βράχων.

Νίκος Παππάς: «Να αναζητηθούν ευθύνες»

Στο ζήτημα αναφέρθηκε, χθες, και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., τόσο για την πτώση βράχου στην Αθηνών - Κορίνθου όσο και για τη διακοπή της κυκλοφορίας.

Όπως επισήμανε, «θα πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι όποιες ευθύνες, ειδικά όταν από την πτώση του βράχου κινδύνευσαν διερχόμενοι οδηγοί». Και τόνισε ότι «το συμβάν και η εξέλιξή του θα πρέπει να μας οδηγήσει στην ανάγκη επαναπροσδιορισμού των όρων και των προϋποθέσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων».

«Να αναζητηθούν ευθύνες, να ξαναδούμε τις υποχρεώσεις των παραχωρησιούχων»

Και πρόσθεσε ότι είναι, πλέον, απαραίτητο:

Να ληφθούν από τους παραχωρησιούχους επιπλέον μέτρα πρόληψης των καταστροφών που προκαλούνται από ακραία καιρικά φαινόμενα και να θωρακιστούν επικίνδυνα σημεία πέριξ των οδικών αξόνων.

Να θεσπιστεί η υποχρέωση άμεσης απόκρισης των παραχωρησιούχων στις νέες προκλήσεις των καιρών, με το δημόσιο να διατηρεί όχι τον ρόλο του παρατηρητή αλλά του ενεργού θεματοφύλακα της ασφάλειας των χρηστών και του δικαιώματος των ελεύθερων συγκοινωνιών.

«Ελπίζουμε η κυκλοφορία να αποκατασταθεί σύντομα στο σύνολό της», κατάληξε.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ναι, αλλά και το 2017 έκλεισε η Αθηνών- Λαμίας
Η κριτική που ασκεί στην κυβέρνηση η αξιωματική αντιπολίτευση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκάλεσε η κακοκαιρία δεν έμεινε αναπάντητη από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο που θυμήθηκε το 2017 και το...
Ναι, αλλά και το 2017 έκλεισε η Αθηνών- Λαμίας
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Έρευνα κατόπιν εορτής ζητά ο Μητσοτάκης για την ταλαιπωρία στην εθνική
Να «χρυσώσει το χάπι» απέναντι στους χιλιάδες εγκλωβισμένους που ταλαιπωρήθηκαν για αρκετές ώρες στην Αθηνών-Λαμίας επιχειρεί η κυβέρνηση μετά την… αποτυχία του πολυδιαφημισμένου επιτελικού κράτους στις...
Έρευνα κατόπιν εορτής ζητά ο Μητσοτάκης για την ταλαιπωρία στην εθνική
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Σύντομα έτοιμο το μοντέλο για τους αυτοκινητόδρομους»
Σε ένα μήνα θα είναι έτοιμο το μοντέλο του υπουργείου Υποδομών πάνω στο οποίο θα κληθούν σε επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων οι παραχωρησιούχοι των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων αλλά και οι...
«Σύντομα έτοιμο το μοντέλο για τους αυτοκινητόδρομους»
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ο Θ. Σκυλακάκης και οι... πλούσιοι ΙΧήδες
Θύελλα αντιδράσεων από τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπ. Οικονομικών, ότι η ακρίβεια στα καύσιμα δεν πλήττει τα πιο φτωχά νοικοκυριά γιατί δεν... έχουν αυτοκίνητο ● Κάλυψη από τον Γ. Οικονόμου ● «Αδειασμα» από...
Ο Θ. Σκυλακάκης και οι... πλούσιοι ΙΧήδες
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Υποσχέσεις Σκρέκα για αποζημιώσεις σε όσους έμειναν χωρίς ρεύμα πάνω από 24 ώρες
Αποζημιώσεις στα νοικοκυριά που έμειναν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα περισσότερες από 24 ώρες λόγω της κακοκαιρίας «Ελπίδα» υποσχέθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αν και δεν αποσαφήνισε τι ποσά θα δοθούν...
Υποσχέσεις Σκρέκα για αποζημιώσεις σε όσους έμειναν χωρίς ρεύμα πάνω από 24 ώρες
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Αιχμές ακόμα και από την ΠτΔ για τη διαχείριση της κακοκαιρίας
Σαφείς αιχμές για έλλειψη συντονισμού και με την επισήμανση ότι η χώρα πρέπει το συντομότερο δυνατό να αποκτήσει ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό μοντέλο αντιμετώπισης κρίσεων, άφησε η Κατ. Σακελλαροπούλου στη...
Αιχμές ακόμα και από την ΠτΔ για τη διαχείριση της κακοκαιρίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας