• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 7.8°C / 12.3°C
    0 BF
    75%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    8°C 6.3°C / 9.4°C
    2 BF
    50%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 13.3°C
    3 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 8.1°C
    1 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 6.3°C / 7.9°C
    1 BF
    87%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    7°C 5.7°C / 8.7°C
    1 BF
    63%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 2.4°C / 4.1°C
    3 BF
    56%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.6°C / 12.9°C
    0 BF
    85%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 12.7°C
    2 BF
    75%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 6.9°C / 9.9°C
    2 BF
    62%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 13.1°C / 14.6°C
    3 BF
    76%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.6°C / 10.1°C
    2 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    2 BF
    82%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 4.5°C / 7.7°C
    0 BF
    72%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    8°C 4.5°C / 9.0°C
    1 BF
    85%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 5.8°C / 11.0°C
    1 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.0°C / 12.5°C
    0 BF
    83%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    7°C 4.3°C / 8.3°C
    0 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.4°C / 9.4°C
    1 BF
    73%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 2.8°C / 2.8°C
    2 BF
    82%

Ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας

EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λίστα Πέτσα: Ποιον κοροϊδεύουν οι αλγόριθμοι και οι αλχημείες;

  • A-
  • A+
Οι επιστημονικοφανείς αρλούμπες με τις οποίες ο επικεφαλής της εταιρείας Initiative επιχείρησε να δικαιολογήσει την εξόφθαλμα αδικαιολόγητη και ανορθολογική κατανομή των 20 εκατομμυρίων ● Πώς η «Εφ.Συν.» και η efsyn.gr πήραν πολύ λιγότερα χρήματα από εφημερίδες και ιστοσελίδες με πολύ λιγότερους αναγνώστες-επισκέπτες ● Πώς πριμοδοτήθηκαν φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ αλλά και κανάλια ή ραδιόφωνα που μετέδιδαν fake news για τον κορονοϊό.

Μπορεί η κυβέρνηση να εξακολουθεί να κρύβει τον Στέλιο Πέτσα από την εξεταστική επιτροπή για την ομώνυμη λίστα, αυτό όμως που δεν γίνεται πλέον να κρυφτεί είναι το «μαγείρεμα» των στοιχείων για τις εντελώς αδιαφανείς χρηματοδοτήσεις των ΜΜΕ για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» και κυρίως η κυβερνητική παρέμβαση για τη διαμόρφωση της λίστας. Το ομολόγησε, έστω και άθελά του, χθες στην εξεταστική επιτροπή ο επικεφαλής της εταιρείας Initiative, Mιχάλης Γκάλγκος, και στη συνέχεια το... αρνήθηκε.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Ραγκούσης

EUROKINISSI/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Οπως αποκαλύφθηκε από τα λεγόμενά του (δύο φορές), διάφορα ΜΜΕ προσέγγιζαν και «ενοχλούσαν» την Προεδρία της Κυβέρνησης (σ.σ. Μέγαρο Μαξίμου), η οποία ως αναθέτουσα αρχή αποφάσιζε τελικά ποιος θα μπει στη λίστα και ποιος θα απορριφθεί.

Ο επικεφαλής της εταιρείας Initiative Μιχάλης Γκάλγκος

Με άλλα λόγια, ο τελικός κατάλογος διαμορφώθηκε και από μέσα μαζικής ενημέρωσης τα οποία αυτοπροτάθηκαν, τα ονόματα των οποίων διαβιβάστηκαν όχι από την εταιρεία Initiative, αλλά από το Μέγαρο Μαξίμου. Ενδεικτικός είναι ο παρακάτω διάλογος:

Γ. Ραγκούσης: Είχατε αλληλογραφία, έντυπη ή ηλεκτρονική, με την Προεδρία της Κυβέρνησης; Οταν έφτασε η ώρα λοιπόν να υποβληθεί επίσημα η πρόταση για την καμπάνια από πλευράς σας, όπως όριζε το καθήκον σας με βάση τη σύμβαση, και όταν η κυβέρνηση έπρεπε να σας δώσει την έγκρισή της, η Προεδρία της Κυβέρνησης έπρεπε να σας δώσει την έγκρισή της γι’ αυτό το οποίο είχατε προτείνει, υπήρξε αλληλογραφία έντυπη ή ηλεκτρονική;

Μ. Γκάλγκος (Μάρτυς): Σαφώς.

Στη συνέχεια ο μάρτυρας αναφέρει: «Σε όλη αυτή τη διαδικασία Μέσα παίρνανε τηλέφωνο, στέλνανε σε μας, στην αναθέτουσα αρχή. Μαθεύτηκε από τις πρώτες μέρες ότι θα υπάρχουν 16 εκατομμύρια - 20 εκατομμύρια με ΦΠΑ. [...] Μέσα επικοινωνούσαν με την ομάδα εργασίας τη δικιά μου, με μένα προσωπικά, επικοινωνούσαν με την αναθέτουσα αρχή. Είχαμε θέσει σαν όρο ότι κάθε Σάββατο μαζεύουμε όλες αυτές τις προτάσεις. Αν κάποιο μέσο συμπεριλαμβανόταν μέσα στο αρχικό μας σχεδιασμό, λέγαμε ok, είσαι μέσα στον σχεδιασμό».

Ο κ. Γκάλγκος προσπάθησε να δικαιολογήσει τις ανορθολογικές χρηματοδοτήσεις («διαφημιστικός χρόνος») επικαλούμενος μαθηματικά μοντέλα big data, ειδικούς computer analytics, οι οποίοι τρέχουν τους αλγόριθμους (βάσει κυκλοφοριών, impressions, τηλεθεάσεων, ακροαματικοτήτων, διπλοκαλύψεων κ.ά.) και εντοπίζουν αυτοματοποιημένα, «τεχνοκρατικά» την αξιολόγηση κάθε μέσου. Ισχυρίστηκε δηλαδή ότι οι αλγόριθμοι αξιολόγησαν ποσοτικά και ποιοτικά σε σύντομο χρονικό διάστημα τα 1.232 μέσα ενημέρωσης που χρηματοδοτήθηκαν και εκατοντάδες άλλα που δεν εγκρίθηκαν. Ωστόσο κάτι δεν πήγε και τόσο καλά με αυτήν την «αξιολόγηση».

● Ο ίδιος δεν μπόρεσε να εξηγήσει με κανέναν πειστικό τρόπο γιατί, για παράδειγμα, η «Εφ.Συν.» με κυκλοφορία 16.000 φύλλων μόνο στην έκδοση του Σαββατοκύριακου πήρε μόλις 30.000 ευρώ ενώ π.χ. ο «Φιλελεύθερος» με 2.000 φύλλα καθημερινά εισέπραξε 60.000 ευρώ και συνολικά 180.000 (μαζί με το φιλοκυβερνητικό liberal). Εκτέθηκε μάλιστα λέγοντας πως ο «Φιλελεύθερος» είχε διαρκώς ανοδική πορεία, είχε αναδιοργανώσει το προσωπικό του ενώ μετά από λίγο καιρό η εφημερίδα ανέστειλε τη λειτουργία της λόγω πολύ χαμηλών πωλήσεων.

● Για την «Εφ.Συν.» ισχυρίστηκε πως υπήρχε μεγάλη αλληλοκάλυψη με άλλα μέσα (;), ακριβώς επειδή έχει, όπως είπε, «πολύ νεανικό κοινό»! Ενα νεανικό κοινό, «που το πιάναμε από τις πλατφόρμες και από το digital». Θυμίζουμε πως από εκείνη την εποχή η κυβέρνηση είχε στοχοποιήσει τη νεολαία γιατί «δεν έμενε σπίτι» και ο στόχος ήταν υποτίθεται να πειστούν και οι πιο νέοι.

● Η ιστοσελίδα της Athens Voice, που βρισκόταν σε παρόμοια θέση με την «Εφ.Συν.» σε εκτίμηση επισκεψιμότητας, επιδοτήθηκε με 180.000 ευρώ. H ιστοσελίδα thepresident.gr, υπό τη διεύθυνση του πρώην συμβούλου του Αντώνη Σαμαρά, Γιώργου Μουρούτη, επιδοτήθηκε με 30.000 ευρώ. Εξάλλου, από τα 20 εκατ. ευρώ της λίστας λιγότερο από το 1% κατευθύνθηκε σε αντιπολιτευόμενα μέσα (press-project.gr, 6/7/2020).

● Ο κ. Γκάλγκος υποστήριξε ότι το Documento εξέπεμπε μηνύματα που αμφισβητούσαν τον κορονοϊό και την πανδημία και για τον λόγο αυτό αποκλείστηκε εντελώς από τη λίστα. Πλήθος δημοσιευμάτων του Documento αναιρούν πλήρως τον ισχυρισμό.

Ο ίδιος εξήγησε πως έπειτα από εισήγηση της αναθέτουσας αρχής έγινε συζήτηση με την ομάδα εργασίας της Initiative και προτάθηκε ο αποκλεισμός του Documento, με την εταιρεία να συμφωνεί με την εισήγηση της Προεδρίας της Κυβέρνησης.

● Επιπλέον δεν μπόρεσε να δικαιολογήσει γιατί π.χ. ο ραδιοφωνικός σταθμός KISSFM πήρε 86.000 ευρώ (βρισκόμενος στη 15η θέση της ακροαματικότητας) και ο AthensDj 49.000 ευρώ ενώ ήταν στην τρίτη θέση.

● Iστοσελίδες με μικρότερη επισκεψιμότητα π.χ. από της «Eφ.Συν.» πήραν τα ίδια ή και πολύ μεγαλύτερα ποσά.

Χρησιμοποιώντας την ανοιχτή εφαρμογή similarweb, βλέπουμε πως η efsyn.gr πανελλαδικά βρισκόταν περίπου στην 80ή θέση σε όλες τις ιστοσελίδες ενώ εισέπραξε από τη λίστα 12.400 ευρώ. Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα παραδείγματα: Protagon (204η θέση, 62.000 ευρώ), The Toc (121η, 62.000 ευρώ), imommy.gr (3.610η, 20.000 ευρώ), hellasjournal.com (249η, 20.000 ευρώ), huffingtonpost.gr (218η, 62.000 ευρώ), economistas.gr (6.180η, 62.000 ευρώ!).

Βέβαια, ο κ. Γκάλγκος εστίασε ακόμα και σε ποιοτικά στοιχεία, τα οποία καθορίζουν την ασφάλεια του μηνύματος μέσω της εγκυρότητας της κάθε εταιρείας (brand safety), υποστηρίζοντας πως το περιβάλλον στο οποίο θα εκτεθεί το μήνυμα (π.χ. για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι») δεν έπρεπε να αντίκειται στα μηνύματα τα οποία θέλει να περάσει το διαφημιστικό μήνυμα.

Για αυτό... λοιπόν φαίνεται πως η κυβέρνηση μαζί με την Initiative χρηματοδότησαν με 20.000 ευρώ π.χ. τον τηλεοπτικό σταθμό ΒΕΡΓΙΝΑ TV, ο οποίος την 1η Απριλίου του 2020 είχε «αποκαλυπτικές εκπομπές» για τον «αληθινό εφιάλτη από τις νυχτερίδες της κολάσεως, έναν ιό που κάποια άρρωστα μυαλά στην Κίνα κατασκεύασαν μπολιάζοντας, όπως αποκαλύπτει το βίντεο, πρωτεΐνη νυχτερίδας στον ιό SARS, προκαλώντας με αυτόν τον τρόπο οξεία πνευμονία στον άνθρωπο με μία άκρως μεταδοτική ασθένεια. Ο κορονοϊός κατασκευάστηκε στα εργαστήρια της Κίνας από το 2015». Είναι το κανάλι στο οποίο δημόσια αναφερόταν ότι ο Σόρος και ο Γκέιτς προσπαθούν να επιβάλουν τον εμβολιασμό. Φυσικά δεν ήταν η μοναδική παραφωνία.

Περισσότερα από 10 περιφερειακά ΜΜΕ που εντάχθηκαν στη λίστα Πέτσα αναμετέδιδαν άκρως αντιεπιστημονικά προγράμματα σχετικά με τον κορονοϊό («Εφ.Συν.», 6.10.2020, «Ο Πέτσας πλήρωσε για... αδρενόχρωμα και Εωσφόρο»). Για παράδειγμα στις 8 Μαΐου του 2020, 22 μέρες πριν λήξει η καμπάνια, ο ραδιοφωνικός σταθμός Focus fm 102,3 της Θεσσαλονίκης (5.000 ευρώ από τη λίστα) μετέδωσε ραδιοφωνική εκπομπή με τίτλο «Κορονοϊός. Δεν θα μάθουμε ποτέ εάν ό,τι έγινε, έγινε κατά λάθος ή εσκεμμένα», με καλεσμένο που ισχυρίστηκε ότι ο κορονοϊός είναι βιολογικό όπλο το οποίο κατασκευάστηκε σε εργαστήριο και εσκεμμένα απελευθερώθηκε.

Υπενθυμίζεται πως η αμοιβή της Initiative εξαρτιόταν από το ύψος της συνολικής δαπάνης, όσο περισσότερο το τελικό ποσό τόσο μεγαλύτερη θα ήταν. Παράλληλα αποφεύχθηκε η διαδικασία της Διαύγειας από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, με την επίκληση του κατεπείγοντος.

Προσπάθεια συγκάλυψης με κραυγαλέες αντιφάσεις

Δίχτυ προστασίας στην κυβέρνηση άνοιξε ο επικεφαλής της εταιρείας που ανέλαβε την υλοποίηση της ενημερωτικής καμπάνιας «Μένουμε σπίτι» και «Μένουμε ασφαλείς», αναλαμβάνοντας χθες στην Εξεταστική της Βουλής ολοκληρωτικά την ευθύνη για τη διαμόρφωση της λίστας Πέτσα.

Στη χθεσινή του κατάθεση ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ιnitiative Media Μιχάλης Γκάλγκος υποστήριξε πως τα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ που συμμετείχαν στην εκστρατεία ενημέρωσης για τον κορονοϊό τέθηκαν αποκλειστικά από την εταιρεία του, επωμίστηκε ακόμη και την ευθύνη του αποκλεισμού μέσων, ενώ επέμεινε πως δεν υπήρξε η παραμικρή πολιτική παρέμβαση στην όλη διαδικασία.

«Εμείς προτείναμε τεχνοκρατικά και η αναθέτουσα αρχή (σ.σ. η Προεδρία της Κυβέρνησης) ενέκρινε» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γκάλγκος, εξηγώντας πως η στρατηγική εκτέλεσης της καμπάνιας από την εταιρεία στηρίχτηκε στα ποσοτικά και στα ποιοτικά χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με την εμπορική πολιτική κάθε μέσου.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως η επικοινωνία της εταιρείας με την αναθέτουσα αρχή ήταν κυρίως διαδικτυακή μεταξύ των δύο ομάδων εργασίας που συγκροτήθηκαν από τις δύο πλευρές και πως συναντήθηκε διά ζώσης μόνο μία φορά με τον αρμόδιο τότε, αναπληρωτή υπουργό Στέλιο Πέτσα, στην υπογραφή της σύμβασης για την επέκταση στο δεύτερο σκέλος της καμπάνιας. Παραδέχτηκε ωστόσο πως η έγκριση ή η απόρριψη των προτάσεων της Initiative γινόταν από την Προεδρία της Κυβέρνησης και ότι ο τελικός κατάλογος που διαμορφώθηκε συμπεριέλαβε και ΜΜΕ που απευθύνθηκαν αυτοβούλως και στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στην εταιρεία, ακόμη και στον ίδιο προσωπικά, όταν ενημερώθηκαν για τη διανομή των κρατικών κονδυλίων.

«Επικοινωνούσαν με την ομάδα εργασίας τη δικιά μου, με μένα προσωπικά, με την αναθέτουσα αρχή απευθείας. Η αναθέτουσα αρχή μάς τα περνούσε όλα, τα αξιολογούσαμε και κάθε Σάββατο συζητούσαμε διαδικτυακά» είπε ο κ. Γκάλγκος. «Λέτε ότι την τελική πρόταση που χρηματοδοτήθηκε από την καμπάνια της λίστας Πέτσα δεν τη διαμορφώσατε εσείς με αντικειμενικά κριτήρια ποσοτικής και ποιοτικής φύσης, μόλις μαρτυρήσατε ότι προέκυψε από ΜΜΕ που σας επέβαλε η κυβέρνηση…» σχολίασε ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, προκαλώντας θυελλώδεις αντιδράσεις στη «γαλάζια» πτέρυγα. «Μας διαβιβάστηκαν μέσα που είχαν ενοχλήσει την αναθέτουσα αρχή για να εξεταστούν» απάντησε ο Μιχ. Γκάλγκος, συμπληρώνοντας ότι «κάποια συμπεριλήφθηκαν και κάποια απορρίφθηκαν…».

Σημειώνεται πως στη χθεσινή συνεδρίαση ο κ. Ραγκούσης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο κατάθεσης ψευδούς εγγράφου στην επιτροπή, αναφερόμενος στην επιστολή της Initiative Media (26 Ιουνίου 2020) που αποκαλύπτει πως οι εντολές για την επιλογή των ΜΜΕ δίνονταν από το Μαξίμου. Και αυτό διότι διαβιβάστηκε στην επιτροπή από την Προεδρία της Κυβέρνησης το «διορθωτικό», όπως το χαρακτήρισε ο Μιχ. Γκάλγκος, έγγραφο της εταιρείας με ημερομηνία 1η Ιουλίου 2020, το οποίο όμως δεν εμφανίζει αριθμό πρωτοκόλλου ή μονογραφή, ενδεικτικά δηλαδή παραλαβής.

Ο Μιχ. Γκάλγκος δήλωσε πως τα δύο έντυπα είναι πανομοιότυπα, με μόνη διαφορά την αντικατάσταση της λέξης «γνωστοποιήσατε» με τη λέξη «εγκρίνατε», διόρθωση που υπέδειξε το νομικό τμήμα της εταιρείας προκειμένου να προχωρήσουν οι πληρωμές από το υπουργείο Οικονομικών. Για τον λόγο αυτό ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. ζήτησε για νιοστή φορά να διαβιβαστεί στην επιτροπή το σύνολο της αλληλογραφίας μεταξύ της αναθέτουσας αρχής και της αναδόχου εταιρείας ενώ, αφού ολοκληρώθηκε η εξέταση του κρίσιμου για την υπόθεση μάρτυρα, υπέδειξε στο προεδρείο, από κοινού με τους εκπροσώπους σύσσωμης της αντιπολίτευσης, ως απαραίτητη την κλήτευση του Στ. Πέτσα. Το αίτημα απορρίφθηκε για άλλη μια φορά από την πλειοψηφία.

Κύκλοι της Ν.Δ. σχολίασαν χθες πως «κατέρρευσε με πάταγο το έωλο οικοδόμημα που έστησε ο ΣΥΡΙΖΑ για να στηρίξει την πρότασή του για τη σύσταση της εξεταστικής επιτροπής» υποστηρίζοντας πως ο Μιχ. Γκάλγκος ξεκαθάρισε ότι η διαδικασία για τις καμπάνιες ήταν απολύτως διαφανής και βασισμένη σε αυστηρά ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια που τηρήθηκαν στο ακέραιο.

Αντιθέτως, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. έκαναν λόγο για κατάθεση-καταπέλτη εναντίον της κυβέρνησης, υποστήριξαν πως ο εκπρόσωπος της εταιρείας επιβεβαίωσε πλήρως τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης και δήλωσαν πως «το Μαξίμου δεν μπορεί να κρύβει άλλο τον Στέλιο Πέτσα».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Διεθνής διασυρμός: Επιστολή-κόλαφος σε Μητσοτάκη για τη λίστα Πέτσα
Εκτεθειμένη και διεθνώς η κυβέρνηση για το σκάνδαλο με το μοίρασμα 20 εκατομμυρίων ευρώ σε ημέτερους και αυλοκόλακες στο πλαίσιο της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» για τα ΜΜΕ.
Διεθνής διασυρμός: Επιστολή-κόλαφος σε Μητσοτάκη για τη λίστα Πέτσα
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Πυρά και εκ των έσω για την αδιαφάνεια στη διαχείριση της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι»
Ο βουλευτής Έβρου της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Κελέτσης, διαφοροποιήθηκε από την κομματική γραμμή και ζήτησε να δοθεί στη δημοσιότητα η λίστα με τα ποσά που μοιράστηκαν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Πυρά και εκ των έσω για την αδιαφάνεια στη διαχείριση της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι»
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Μέχρι και σε ανύπαρκτες ιστοσελίδες μοίρασε λεφτά ο Πέτσας
Εκθετος για τη διαχείριση των 20 εκατ. ευρώ που αφορούσαν τις καμπάνιες «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς» ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Μέχρι και σε ανύπαρκτες ιστοσελίδες μοίρασε λεφτά ο Πέτσας
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Λεφτά υπάρχουν... για την «ενημέρωση»
Η κυβέρνηση μπορεί να διστάζει να δώσει περαιτέρω χρήματα σε επιχειρήσεις, εργαζομένους και ανέργους που πλήττονται από την πανδημία, ωστόσο δεν είναι το ίδιο φειδωλή όσον αφορά τις εκστρατείες ενημέρωσης. 
Λεφτά υπάρχουν... για την «ενημέρωση»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας